Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Torrt/regn chassi inställningar | << 1, 2 4 besök senaste veckan (10927 totalt) |
[quote="porschedriver
Har full förståelse för yrkes hemligheter. Det är mycket tid och pengar bakom dom. Men om man kan få en liten hint om man gör stora eller små justeingar på hjulvinklarna. I kart är det som natt och dag med camber/caster justeringarna. [/quote] Man kan ju även gå ner i camber (beroende på hur mycket man mjukar) eftersom roll blir mindre och det därför behövs mindre kompensering. Att trycka in lite mer understyrning brukar inte heller vara fel. I princip så skall man ju analysera om hela chassiet med lägre friktionskoefficient! PS. Man vill oftast INTE köra med regninställningar på torrt väglag. Det brukar vara otäckt och långsamt. DS[/quote] Tillbaka till verkligheten Man skall alltså mjuka upp "hela" chassit om jag förstår det hela rätt? _________________ S tefan Ir lander |
det jag fått höra är att många kart-förare skruvar ut skruvarna i chassit lite, så chassit blir så mjukt som möjligt i regn, o sen som sagt bredare spårvid fram, o andra däck.
egentligen kanske man borde ändra längden på avgasröret oxå, så man får lite sämre acc på låga varv (lite antispinn _________________ -- Audi A4 TSquattro |
jag vill veta mer jonas
jag lovar att inte skvallra till någon dessutom ligger ju vi i division 18 jämfört med dom raketer du jobbar med i vanliga fall _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
Racetech Torrt/regn chassi inställningar | << 1, 2 4 besök senaste veckan (10927 totalt) |