Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil 924 TURBO med vevknack? hur mycket? | 1803 besök totalt |
Ska kolla på en Porsche 924 Turbo 81:a ...
Bilen har flagnande lack och "missljud från motorn" som ägaren (en 18-åring) säger. Efter ytterliggare förklaring så visar det sig att det handlar om vevknack...troligtvis spunnet lager. Jag misstänker att han har lekt med laddtryck lite för mycket. K-Jet är tydligen också bytt. Hur mycket jobb är det att riva motorn och brukar veven klara sig utan omslipning? Mvh. _________________ G o r a n A m c o f f |
Nja, nu måste vi komma ihåg att det är en lastbilsmotor
Min sambo hade samma problem med sin 924 Turbo. Det skramlade rejält när man kom över 3000rpm (och hon gillar att gasa). Beredd på det värsta sänkte jag sumpen lossade ett vevlageröverfall - säkert 0,5mm glapp!!! Kollade veven (och mätte), den var som ny! Med andra ord så skulle jag inte vara speciellt bekymrad över veven. Försök göra ett kompressionsprov innan du köper! Dåligt komp på någon cylinder kan bli smärtsamt! Du har väl läst 924-köpguiden i Marsnumret av spoilernytt? (Bilsport) |
Skruva banåkabil 924 TURBO med vevknack? hur mycket? | 1803 besök totalt |