Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Brandvägg mellan kupé och skuff | 2453 besök totalt |
Finns det några regler eller krav på brandvägg mellan kupén och skuffen? Det är Rekorden det gäller, gatreggad bil, originaltanken utbytt mot Kadett C tank, monterad som den sitter i Kadetten.
Påfyllning och luftning utanför karossen såklart, dock ska pump och catch sitta vid tanken. Går det bra att använda aluplåt, typ 0,7 tjock, eller måste det vara grövre doningar? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Det ska gå bra.....men varför bygga bil i aluminiumfolie...??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Alltså karossen är ju i plåt, men det finns ingen brandvägg mellan kupén och skuffen. Jag ska inte tävla med bilen, men iom att jag flyttat tanken från sin ursprungliga plats så skulle det kännas bra att ha nån form av brandskydd. Tänkte lite på om Bilprovningen har några krav på hur tjock brandväggen måste vara, om den nu överhuvudtaget måste finnas.
I originalutförandet sitter det en fiberskiva bakom baksätet, och halva tanken ligger inne i skuffen. Nu är skivan borta och tanken sitter strax bakom baksätet istället. En aluplåt som man popnitar och tätar med nåt bra borde ju göra besiktningsgubbarna glada? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Hej
Aluplåt blir säkert Bilprovningen glada av. Klokt drag om man byggt om bilen... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Skruva banåkabil Brandvägg mellan kupé och skuff | 2453 besök totalt |