Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka NANKANG NS-2R | 8 besök senaste veckan (494 totalt) |
Vi åker normalt Yoko 052 men nu har de problem med leveranser för tillfället. Behöver däck till mitten av april. Måste hitta något annat.
Är NANKANG NS-2R bra? Vi åker 8h Race4fun. Normalt byter vi framdäck efter halva tiden. Håller ett sånt här däck 8 tim? Är det ok på regn? _________________ Joachim Qvarnström |
Vi har kört 4 år på ns-2r i race4fun dom är absolut inte snabbast men för oss håller de 8h på alla banor utom sturup där håller de 4h.
Vi tycker att de fungerar oförskämt bra i regn även efter 7h och det är en av anledningarna att vi har hållit fast vid dem. Nu har vi haft en rätt så mycket tyngre bil än er innan (vit volvo 850) och har nu bytt till nått lite lättare så vi får se hur det fungerar i år men efter knutan ser däcken fortfarande nya ut. //Andreas "billys bilar" _________________ Andreas Silfverling |
Läser man lite olika recensioner på nätet där det testas diversedäck får dom i regel bra betyg i "bang for the buck" kategorin, men är sällan snabbast.
Jag har själv valt NS-2R för att ha ett däck som bör fungera bra vid bankörning men också för brukskörning så jag slipper ha dubbla uppsättningar. Dock inte hunnit köra så mycket ännu.. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
Vi har kört med dom i två säsonger i 4h långlopp med vår bmw e46, ca 1400kg i 225/50 -16" och är väldig nöjda. Snälla däck,progressiva på släppgränsen, bra i regn.
Dom är inte lika snabba som "riktiga" r-däck som Kuhmo v70 på torr asfalt men bättre i regn. gissningvis 2-3 sekunder/varv på fällfors där vi tävlar. Men vi har ett däckreglemete som inte tillåter vanliga r-däck så det spelar mindre roll. Dessutom brukar det skilja mera mellan snabbaste / långsammaste förare ändå. en uppättning brukar hålla ca 2-3 tävlingar beroende på regn och temperatur. Då roterar vi oftast fram /bak mellan tävlingarna. Fällfors har utsträcka kurvor i dom flesta fall. Dom vill ha högre varmtryck, kring 2.4kg har funkat bäst för oss. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Däck för banåka NANKANG NS-2R | 8 besök senaste veckan (494 totalt) |