Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
<<   1, 2, 3, 4, 5
298 besök idag (19092 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 895



Det är ca 515 ystra arabhingstar i den där puffran?

_________________
Magnus Falk
Citera
Fjonkalicious
Skåne
Här sen Sep 2012
Inlägg: 27



Ekerhjul och manuell låda!

_________________
Filip Svensson
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003
Inlägg: 1113

Namndispens
Namndispens

Fantastiskt projekt, kul att det blev en Ferrari-motor!

_________________
Johan H
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1193


Trådstartare
Har börjat samla ihop delar och material för att kunna påbörja detta bygge framåt vintern.

Har köpt en Celette Riktbänk för kommande chassibygge, en uppsättning fälgar är på väg och jag söker nu fram och bakvagnsdelar från en Corvette C5. Har du något som kan passa, hör av dig!

Jag har också fortsatt fundera på det här med växellåda och jag är fortfarande kvar vid en BMW DCT låda till Ferraritolvan. Kan någon komma med lite tips inför köp av en sån låda? Vad ska jag tänka på och länka gärna till potentiella annonser.

_________________
Calle Olsson
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 474



Jag har några foton på original ritning för ramen till 365 GTB "Daytona" Det som skiljer är troligen 20 cm längre hjulbas än 330 GTC. Varför inte en 456 transaxel med kardanrör och kopplingskåpa? Finns även som automat (456 GTA). Passar direkt på motorn och billigare och längre än samma till 550-575

Mvh

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1193


Trådstartare
Tack Thomas för svar och idéer!

Hade såklart gärna haft en 456/550 Manuell låda med transaxel menade är inte helt lätt att hitta och min plånbok är inte i närheten av en sådan utgift. Kortning av transaxelröret lockar inte heller så mycket även om det säkert är lösbart.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1218



Ellac skrev:
...jag söker nu fram och bakvagnsdelar från en Corvette C5...

Har du kollat med Tradetech Sweden? Han brukar ha rätt mycket Corvette-delar.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6361



Om du kan använda dessa GM bromsskivor är de dina. https://www.autodoc.se/reservdelar/bromsskiva-10132/opel/corsa/corsa-d . . . .

Lätt begagnade, men absolut ok.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 474



Ellac skrev:
Tack Thomas för svar och idéer!

Hade såklart gärna haft en 456/550 Manuell låda med transaxel menade är inte helt lätt att hitta och min plånbok är inte i närheten av en sådan utgift. Kortning av transaxelröret lockar inte heller så mycket även om det säkert är lösbart.

Calle


En 330 har 2.65 hjulbas och 456 har 2.60 så röret behöver nog inte kapas. Jag brukar kolla på ebay i USA, UK och Tyskland varje dag och det dyker ibland upp saker som jag har letat efter länge. Priserna varierar mycket så man bör hålla koll på vad som är rimligt, sen förhandla om priset. Jag gissar 5-6 tusen Euro och 456 delar är det liten efterfrågan på. Det finns tid och många andra alternativ att fundera över.

Mvh

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
<<   1, 2, 3, 4, 5
298 besök idag (19092 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande