Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025 | << 1, 2, 3, 4, 5 298 besök idag (19092 totalt) |
Har börjat samla ihop delar och material för att kunna påbörja detta bygge framåt vintern.
Har köpt en Celette Riktbänk för kommande chassibygge, en uppsättning fälgar är på väg och jag söker nu fram och bakvagnsdelar från en Corvette C5. Har du något som kan passa, hör av dig! Jag har också fortsatt fundera på det här med växellåda och jag är fortfarande kvar vid en BMW DCT låda till Ferraritolvan. Kan någon komma med lite tips inför köp av en sån låda? Vad ska jag tänka på och länka gärna till potentiella annonser. _________________ Calle Olsson |
||
Jag har några foton på original ritning för ramen till 365 GTB "Daytona" Det som skiljer är troligen 20 cm längre hjulbas än 330 GTC. Varför inte en 456 transaxel med kardanrör och kopplingskåpa? Finns även som automat (456 GTA). Passar direkt på motorn och billigare och längre än samma till 550-575
Mvh _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
Tack Thomas för svar och idéer!
Hade såklart gärna haft en 456/550 Manuell låda med transaxel menade är inte helt lätt att hitta och min plånbok är inte i närheten av en sådan utgift. Kortning av transaxelröret lockar inte heller så mycket även om det säkert är lösbart. Calle _________________ Calle Olsson |
||
Har du kollat med Tradetech Sweden? Han brukar ha rätt mycket Corvette-delar. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Om du kan använda dessa GM bromsskivor är de dina. https://www.autodoc.se/reservdelar/b
Lätt begagnade, men absolut ok. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||
En 330 har 2.65 hjulbas och 456 har 2.60 så röret behöver nog inte kapas. Jag brukar kolla på ebay i USA, UK och Tyskland varje dag och det dyker ibland upp saker som jag har letat efter länge. Priserna varierar mycket så man bör hålla koll på vad som är rimligt, sen förhandla om priset. Jag gissar 5-6 tusen Euro och 456 delar är det liten efterfrågan på. Det finns tid och många andra alternativ att fundera över. Mvh _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
Andra projekttrådar Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025 | << 1, 2, 3, 4, 5 298 besök idag (19092 totalt) |