Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: McSorley 442E ~"Super seven", ram med tillbehör
13 besök senaste veckan (322 totalt)
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328


Trådstartare
Hej folket!
Det var svårt med värdering så jag gör om till en annons.
Det blir till att erkänna nederlaget.
Jag köpte ett påbörjat projekt som aldrig tog fart för mig.
En sjukskrivning följt av flytt till hus med behov gör att jag inte ser chansen att färdigställa inom rimlig tid.
- Ramen köptes som en mcsorley 442 men som jag minns det stämmer måtten mer med en 442e. En bit kvar till SFRO-besiktning men enligt SFRO-besiktningsman ser grunden bra ut och har inga hinder att bygga vidare på (kollades förra året). Enda tipset från det besöket var lite mer förstärkningar på sidan samt när motor och bakaxel är på plats. Möjligen att bredda bärarmsinfästningen för casterjustering. Tvillingramen ska vara reggad med en liten V8 så konceptet borde ju vara godkänt 🙂
Grundmålad/rostskydd
- bärarmar med 140-spindlar
- Scuttle, skärmar och noskon (Inte den jättebreda man brukar se på 442e utan en normal variant anpassad för bredare ramen).
- Bakaxel från en 940ltt
- Rattstång från en Ford scorpio.
- styrväxel från en 240 utan servo (ej kortad än)
Samt säkert lite bonus smått och gott, något gammalt pedalställ (volvo) m.m. som följde med.

Bakaxeln är fastklämd, skivor och hjul på samt ett stag istället för styrväxel så ramen går att rulla upp på kärra om så önskas. (likt bild)

Finns strax utanför Köping

Pris 9500kr.

Har även komplett b230fk motor (intercooler, härva, grenrör turbo, Insug m.m.) med Getraglåda (260/6) och adapterplatta, men det kitet tänkte jag nog behålla. 😊
Men läggs ett rimligt bud för den också kan jag överväga att skeppa iväg den med.

Mvh Erik






Fler bilder:
https://1drv.ms/f/s!Aklk4ysgBbUihMJraWQ2K7CtoqLtlw?e=aze9FS

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
SÄLJES
SÄLJES: McSorley 442E ~"Super seven", ram med tillbehör
13 besök senaste veckan (322 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande