Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 27 besök idag (21064 totalt) |
Tänkte kolla om blocket till trimmade motorn är rakt för att försöka reda ut varför den dricker vatten.
Någon som har erfarenhet att använda biltemas eller julas rätskivor? _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
En liten fundering kring däck...
Jag tänkte testa en alternativ setup i år med 8 tum fälg fram och 7 tum fälg bak för att skifta känslan lite mer åt framaxeln, blir ett kul test. Det är likt vad Audi gör med deras nya RS bilar ifall man väljer trackday paketet. Egentligen finns det bara två alternativ med däckdimensioner för att ligga inom diametermarginalen specad för diffen: 225/45 runt om - blir mer stretch och mindre flex fram och därav mer kontaktyta och lite mer responsiv fram jämfört med bak. 225/45 fram och 205/50 bak - blir ungefär samma stretch och flex på båda axlar. Mest kontaktytan som skiljer. Går man på 205:or bak så är de enda alternativen storseriedäck typ R888R eller A052 som erbjuder 205/50R16. Går man på 225or runt om kan man även köra på AR-1 och lite andra populära R-däck. Sen är frågan, blir 225/45 på 7" lite väl brett för fälgen? _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
Våra race- och banåkarbilar Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 27 besök idag (21064 totalt) |