Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 92 - första Youtube! | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 11 besök senaste veckan (59953 totalt) |
tyvärr inte då ett volvo svänghjul inte får plats i svepet och jag ska använda startmotorn som sitter på lådan och inte på motorbocket. _________________ Björn hall |
||||||
jag har ett alu svänghjul med gissar jag lös krans som du skulle kunna få köpa, kommer aldrig att användas
så det ligget bara https://www.ecstuning.com/b-spec-clu Ska kika i verkstan imorn _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
intressant, jag skickar pm _________________ Björn hall |
||||||
För ett par veckor sen så hörde Mattias Larsson av sig på Bilsport av sig. dom sa att dom hade en idè i Bhallen på ELMIA dom ville prata med mig om. Så dom bjöd in mig och några andra byggen att stå i deras Byggmonter i B hallen, en monter där dom ville visa fräna byggen som är i Byggstadiet, dvs halv färdiga. så jag ska ställa min bil där som den står på byggbordet hela påsken och va där och snacka skit. så kom förbi och säg hej _________________ Björn hall |
||||||
Kommer förbi och hejar på om du fortsätter jobba när den står på bordet (Kan heja även om du inte jobbar .. ) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
tar med en skruv som jag kan skruva i medans du hejjar _________________ Björn hall |
||||||
Deal ! (Helst en UNF eller UNC, är obekväm med mm) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Efter att ha flyttat dämparen till nästan horisontell vinkel uppe på bakramen så va de dax att få fram måtten på nya vippan.
Den översta plattjärnet är dämparen i min och max läge. dämparen är den delen som är mest skrymmande och inte går flytta utan får diktera plats. Sen gjorde jag mindre slitsade plattjärn och körde allt upp och ner innan jag hittade 90° mellan dämparen och vippan. Höll upp den med en blocknyckel och höjde den upp och flytta den utåt där jag kände att den kan röra sig hela dämparens längd men ändå aldrig gå över 90* när den är max i infjädrat läge, skulle den gå förbi den linjen så gör utväxlingen av vippan att fjädern blir degresiv dvs att fjädern blir mjukare och i teorin skulle bilen kunna slå igenom pga att fjädern helt tappa lyftkraft. (den röda linjen) underdelen av vippan som sitter fast mot spindeln görs på typ samma sätt som övre. hjulet sätts i max infjädring i mitt fall 50mm över Ridehight sen mäter man från den infästningspunkten jag har i min spindel till vippan,(Gul linje) jag försöker ha nedre vipp längden så lik den andra jag kan för att få de så nära 1:1 i utväxlingsförhållande mellan dom två, blir sjukt mycket lättare om dom är lika att räkna på Mr och Hz till fjäderkonstant då. så här i efterhand så såg jag ändå att jag inte fick dom super lika så får mäta skillnade ändå när detta verkar stämma så loppa jag ihop min Mock up vippa och gjorde ett provlyft, i mina ögon så känns detta schyst. glömde ta bilder under själva byggnationen så här har ni lite bilder på mock upppernas mock up. ska bygga en schystare variant till elmia så dom som är där kan se hur de blir, de sista riktiga varianten med nållager mm kommer göra i lugn o ro efter elmia helgen då de behövs svarvas en hel del saker innan de blir riktigt skitbra _________________ Björn hall |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 92 - första Youtube! | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 11 besök senaste veckan (59953 totalt) |