Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 15 besök idag (37018 totalt) |
Sakta frammåt.
Bromsarna är täta, ska luftas nästa gång jag inte är själv i garaget. Växellådan Har fått ny fin Motul olja. Mer och mer rost är ersatt med frisk plåt. Vänster bakskärm typ klar att monteras. Monterat däcken på fälgarna, ska bara balanseras. Taklucka gillas inte så taket med lucka kapades ur för att ersättas med en takplåt utan lucka. Känns som att det här kommer att bli bra. Gillade inte utseendet på biltemas oljetempmätare, så jag letade upp en vintage VDO i samma stil som dom som sitter original. Samt så händer det saker med instrumentbrädan i bakgrunden. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Nu en fråga.
Rostlagning och bilprovningen. Den här bilen har typ 2 besiktningar kvar tills dess att den blir besiktningsbefriad. Jag håller på och går över den rosten som finns kvar i golvet, men börjar tappa lusten lite med det. Så frågan är, även om det inte är rätt. Hur mycket gnäll riskerar det att bli om jag bara svetsar nya plåtar över hålen och sen lägger på ordentligt med underredsmassa? Bilen kommer ju inte att köras på vintern, alltså kommer jag då att ha tid för att göra lagningarna mer seriösa. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Så länge det inte är hål är det ok (i princip) för svensk bilbekämpning. Men om du ändå ska svetsa i, är det ju inte speciellt mycket mer jobb att göra det okej på en gång _________________ Roland Johansson |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 15 besök idag (37018 totalt) |