Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
40 besök senaste veckan (14835 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
[dubbelpost]

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
I lördags körde jag runt lite publik på Ring Knutstorp (Svenskt Sportvagnsmeeting 2022) - både för att stötta klubben (MSCC) och förstås för att det är kul! :-)
Men, min ambition att köra lugnt och sansat höll väl inte riktigt... lyckades snurra in i backen upp mot idioten - och möta Christian Merheims Exige not mot nos.
Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätttrampad med ganska distinkt dragläge, m m.












_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kul att se dig med denna bil Tänker att jag har redan träffat dig så många gånger med tävlingsbil så detta bjöd på lite omväxling thumbs up . Frän bil

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 477



Min grabb fick åka med dig på lördagen, han är mycket tacksam! Bästa bilen enligt honom, dels pga att det var som att åka den värsta bergodalbanan och dels för att det var den ända bilen han såg bra ut ur. Tack för hjälpen med att få mina barn mer och mer intresserade av racing!

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11745

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dennis Kullman skrev:

Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätt-trampad med ganska distinkt dragläge, m m.



Lamellen som kärvar/hugger på splinsen

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Kul att se dig med denna bil Tänker att jag har redan träffat dig så många gånger med tävlingsbil så detta bjöd på lite omväxling thumbs up . Frän bil


Tack Edvin! Vi har väl båda nästan vuxit ihop med våra bilar.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Yo-1 skrev:
Min grabb fick åka med dig på lördagen, han är mycket tacksam! Bästa bilen enligt honom, dels pga att det var som att åka den värsta bergodalbanan och dels för att det var den ända bilen han såg bra ut ur. Tack för hjälpen med att få mina barn mer och mer intresserade av racing!


Vad kul!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
steffe skrev:
Dennis Kullman skrev:

Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätt-trampad med ganska distinkt dragläge, m m.



Lamellen som kärvar/hugger på splinsen


Jag kan inte utesluta det... det är bara att inse att jag inte kan tänka bort problemet utan måste börja skruva.
Synd att lyften är upptagen ..

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Jag är verkligen usel på att uppdatera här, trots att rejsa har så uppenbara fördelar mot flöden i sociala medier...
Nåväl... problemen med kopplingen visade sig trots allt helt enkelt bero på att där satt en strypning! Den borrades upp och så var de problemen borta.
Jag hoppar raskt till nutid (för jag kommer inte ihåg vad jag skrivit om och inte). I lördags var det banpremiär för året. LCCS årligen återkommande bandag på Ring Knutstorp gav oss precis lagom väder och gott om både tid och plats på banan. För första gången kom jag ner på varvtider värda att skrivas om jämfört med min gamla racermiata. På stint 3 kom dagens snabbaste varv: 1.07,36. Ungefär 2 s snabbare än senast. Det hade inte räckt långt i Roadsport, men det gjorde min dag!

Efter lunch märkte jag att jag började ta i lite mer samtidigt som varvtiderna gick åt fel håll, så det blev snack i depån istället för mer körning. Kul det med, förstås.









_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 859



Fina bilder på en fin bil
och rolgt när du visar upp den.

Knutsstorp har jag ingen aning om vad för tider som gäller?!

Tex 1minut på Kinnekulle ring bil / Chaför vad blir det i ring Knutstorp tid.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Aerodynamic skrev:
Fina bilder på en fin bil
och rolgt när du visar upp den.

Knutsstorp har jag ingen aning om vad för tider som gäller?!

Tex 1minut på Kinnekulle ring bil / Chaför vad blir det i ring Knutstorp tid.

Mvh, Per


Tack Per, bilderna på bilen i rörelse får vi tacka Ronny för. :-)
Jag har ungefär lika bra koll på Kinnekulle som du har på Knutstorp...
Med miatan behöver jag ca 6 sekunder mindre för att ta mig runt Kinnekulle om jag minns rätt, men jag har kört väldigt lite där, så kanske bör det skilja mer?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
40 besök senaste veckan (14835 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande