Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2005-05-08 Vårracet MGCC (sportvagnar) Knutstorp | 1, 2 >> 10 besök senaste veckan (3923 totalt) |
En knapp månad kvar. Inbjudan i posten häromdagen. 3 anmälda på hemsidan i skrivande stund (alla i Roadsport C). Paniken börjar komma krypande till mitt garage....
Hur går det för er andra, kommer ni till start? Det var ju några nya ekipage på gång, blir ni klara till 8 maj? _________________ Pär Hylander |
||||
Givetvis, självklart och såklart ska det åkas vårrace!!
Paniken har väl inte nått mej än, men jag känner att den borde ha gjort det :rolleyes Egentligen har jag inte så mycket kvar på Porschen, men BMWn tar all tid just för tillfället så det kan bli trixigt att hinna ändå. Men vårracet vill jag inte missa! |
||||
Sent skall syndaren vakna..
Det skulle vara om ett under sker (Jag tror inte ens jag kommer att vifta flagga ) . En sak är säker jag tänker definitivt inte missa KM2 så det blir till att .. Lycka till allesammans och kör så det ryker _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag kommer!
Har oxå lite panikkänsla i garaget. Det var ju 1½ månad kvar för några dagar sedan nu är det bara 23 dagar kvar! Jag har påbörjat byggnation av en båge i Fieron samt montage av nya stolar och bälten så man slipper klamra sig fast med armar och ben i kurvorna. Väldans vilken tid det tar när man måste bygga allt från grunden. Bara att få tag i rätt sorts rör var ganska knepigt (annan tidigare tråd här på rejsa (Tack för hjälpen alla!)) och sedan konstatera att man har alla tänkbara rörbockningsmatriser UTOM till 45mm. Har finkammat sydvästra Skåne utan att hitta någon passande matris, så det blev till att bygga en själv i stället. Huvudbågen med plattor är klar och nu återstår strävorna samt helsvetsning och lite färg. Måste hinna byta koppling samt tusen andra grejor innan den 8/5. Fredrik |
||||
Kollat med KLippans HISS Service ?? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
1 1/2" med en 1,5mm plåt i är ett budget alternativ _________________ Otto Dürholt |
||||
Tackar för tipset, men i brist på lösningar förra helgen så tog jag en 48,?mm matris och "skodde" med en 1,5mm plåt invändigt. Faktiskt med ett väldigt mycket bättre slutresultat än jag hade räknat med. Böjarna på bågen blev nästan helt perfekta. Fredrik EDIT: otto D hann med ett inlägg under tiden jag skrev detta. och det var ju precis enligt ottos tipps jag gjorde. |
||||
Jag kommer. Förhoppningsvis med tak
Min nya sufflett passade inte som en handske, men det ska nog gå. Synd att man inte hinner med något test av allt det nya på bilen innan KM1; har ju ingen aning om hur jag ska ställa in dämpare och k-hämmare Får väl använda vägen till och från jobbet som teststräcka Måste träna armmusklerna också nu när man kör utan servo... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
oroa dej inte, det är fler som inte fått testa .. Jag kan kanske trösta mej med att jag inte har så mycket att skruva på .. Beställde hjälpfjädrar från Demon Tweaks idag, hoppas dom dyker upp innan 8e, annars får jag åka SUV .. |
||||
Jag har inga bromsbelägg ännu och börjar frukta att de inte hinner dyka upp (har missat alla säsongspremiärer hittills på grund av delar som inte kommit i tid).
Annars så hade jag tänkt komma och köra, Roadsport C förstås! EDIT: Justerade att jag inte kan stava till Roadsport _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
JAg tyckte att det var rätt långt tid kvar och inte så mycket att göra. Men då frågade Lisbeth, hinner du verkligen till den 8 maj då?, när jag precis hade sagt att jag skippar SLC racecamp för att jag inte tyckte jag hann. Så jag gjorde en seriös plan och insåg att jag har ont om tid....
Baha, säger väl marathonskruvaren.... men för mig är två pass i veckan inte så lite. _________________ Pär Hylander |
||||
Jag Kommer till Vårracet!
Har precis fåt hem bilen från lackering av Min Nya viktreducerade "bak" i glasfiber. Tyvärr leder detta för min del att man måste köra i Roadsport A Har massor att fixa på bilen innan KM1. Men Ska försöka hinna med att köra en testkväll på falkenberg innan KM1. MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Nu är det 9 anmälda. Störst chans till vinst verkar det vara i Roadsport B för där inga anmälda...
Än så länge håller min mekningsplan, får ser hur det går ikväll.... Ett test på Falkenberg (27/4) hade ju inte varit fel, men det ligger ju på min mekarkväll och jag lär ju inte vara klar innan. Sen är det ju bara 1,5 timme.... jaja, vad är en bal på slottet. Nä, det blir en oprövad vagn på KM1.... _________________ Pär Hylander |
||||
Hej Alla
Kul att ni kommit i gång med era bilar. Hoppas att du får till din bur och stol Fredrik. Själv har jag monterat i min NYA FINA rakskurna växellåda från Quaife och monterat ur den igen. > Den är nämligen kass, kunde köra någon kilometer sen blir det ett fruktansvärt oväsen, låter som ett rejält skuret lager. Ut me möget igen och in med min gamla. När jag ändå hade motorn ute (måste ta allt ihop för att få ut lådan) kollade man ju så klart skicket. Loppen så bra ut, ventilerna fick sig en inslipning, nya vevlager monterades och spel kollades, motorn har ju trots allt gått 400 mil med de gamla lagerna. Ny förarstol inköptes och monterades. Testade den 16/4 på Knutan (någon kallade det tjyvträning) stötte på några MGCCare så klart så det går ju inte att smyga (Hej Magnus N mfl) Det var så j...a kul att köra Motorn mm gick bra, inga större läckage, behövs bara en justering utbyte av byttan till vevhusventilationen. Xflow motorerna vädrar mycket. Får INTE upp tempen i däcke (Yokohama 205or) Skall man höja eller sänka trycket för att få en högre temp? Körde med 1.1 kg/cm2 kallt tryck / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
huh, va tradigt att nya fina grejor inte funkar . Antar att det blir en garantireperation?
Finns inget som heter tjyvträning, såklart får man träna så mycket man orkar Man brukar väl säga att sänkt tryck skapar med värme i däcken, men du har redan väldans lågt tryck jmf med vad jag brukar ha kallt (1,6). Men mitt ekipage väger ju iofs dubbelt så mycket så det kanske inte alls är så lågt som jag trodde. Kan det kanske vara så att din gummiblandning funkar bättre mitt på sommaren med över 25°C. Ett annat sätt att få upp däckstemp är att köra fortare _________________ Pär Hylander |
||||
Håller med Pär om att du ju redan håller lågt tryck till att börja med så frågan är om du verkligen ska sänka ännu mer...? Vad kom du upp i för varmtryck (får väl se värmen som relativ i detta fall )? Har för mig att Yoko rekomenderas att hållas runt 2-2,2 i varmtryck, eller minns jag fel! Jag har för övrigt också problem att få upp värmen i mina 048:or (medium). Detta trots att bilen utan tvekan väger betydligt mycket mer än din (ca 1090 inklusive förare). _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Hej Alla
ca 45 anmälda nu Tack för tipset att köra fortare för att få upp temperaturen på däcken. Jag köper den / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Nu j*klar är det många anmälda!
Hist 5 A 8 B 11 C 21 RS 12 totalt 57 Historic Leif Molin, Austin-Healey Sprite 59 thomas henrysson, lotus Lars Bondesson, Lotus Elan S2 Carl Broberg, MGB Anders Ek, Lotus Elan S2 Roadsport A Mats Hallberg, Porsche 964 Carrera RS Ulf Krahn, Porsche 944 Arne Parnheden, Porsche 964 Johan Bertilsson, J7R Seven Kenth Sandkvist, Sevenliknandegrej Christer Almqvist, Caterham Seven Robin Wachmann, Samantha 7 Claes Paulsson, Porsche 993 RS Roadsport B Jan Blomberg, Alfa Romeo 2000 GTV Jens Andreasson, Lotus Elise Claes Lundholm, Lotus Elise ove Schaar, OHD 7 Thomas Ahrens, Lotus Super Seven Heikki Särg, Lotus Elise 111S Fredrik Svensson, Porsche 924S Torbjörn Svensson, Datsun 240 Z otto Dürholt, Porsche 924 T Hans Egonsson, Caterham 7 Tina Egonsson, Caterham 7 Roadsport C Bengt Metz, Caterham Super Seven Magnus Nambord, Mazda Miata Pär Hylander, Porsche 924 Fredrik olsson, Pontiac Fiero Formula 88 Dennis Kullman, Mazda Miata Joachim osbeck, Miata Patrik Rydh, Mazda Miata Christian Almström, Alfa Romeo GTV 2000 Pelle Sörensson, Porsche 944 Stefan Winquist, Mazda Miata Mx-5 Tord Andersson, Mazda MX5 Anders ohlsson, Mazda MX5 Linus Magnusson, Mazda Miata Rolf Dawidzon, MGB GT Jonas Christensen, Mazda MX5 Miata Stefan Jönsson, Caterham 7 Jan-Erling Rydquist, Mazda Miata MX5 Jorgen Monberg, Austin Healey Sprite mk. 1 Staffan Jönsson, Lotus 7 Hans Edin, MGB GT Erling Larsson, MGF RS MAGNUS OLSSON, MG MIDGET FLEMMING BENDIXEN, MALLOCK SUNE MALMROS, Opel GT Karlo Helgesson, Porsche 944 Peter Strand, Mallock Mk24 Jan Strand, Mallock Mk20b Jan Nordgren, Phantom S21 Anders Schildt, Caterham Superlight Erik Holmquist, Marcos Eva Dürholt, Porsche 924 T Marie Carlsson, Lotus Elan -65 Michael Pehrsson, Malloc mk 29 _________________ Pär Hylander |
||||
Hoppas nu att de kommer göra något att heaten C och Historic (kör tillsammans) blir MYCKET större än de andra? Brukar ju vara hyfsat trångt bitvis Kan inte historic köra med B? Elanerna är ju (minst) jämnsnabba med dem iaf. Har tyvärr inte koll på hur snabba de andra anmälda i historic är. Nu är det väl bara halvdag? Vid heldag verkar det finnas tid så det räcker med separata heat till alla. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Enligt Tidsschema utlagt på MGCC's hemsida för KM1 så kommer Roadsport C att köras i eget heat medan Roadsport A och B samt Historic kör samlade i ett heat. RS kör för sig själv. Fredrik |
||||
Inför träffar 2005-05-08 Vårracet MGCC (sportvagnar) Knutstorp | 1, 2 >> 10 besök senaste veckan (3923 totalt) |