Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2005-08-14 - Francophilia 05 - Gelleråsen
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3771 totalt)
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2909



Får ta och hellmecka igång Emils bil imorgon. Tur att man inte har gjort annat än felsöka hela våren i skolan
Jag tror att det löser sig. Har ju lite delar att byta ut tills man hittar felet

Min bil står iaf rätt klar i garaget. Ska nog byta till gatdäcken och tanka lite. Får hoppas att det blir bra väder på Söndag.

Vi har hyrt en stuga precis bredvid banan så vi åker lördag förmiddag eller när vi har fått igång allt.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290


Trådstartare
xEmil skrev:
hhmmm efter en liten åktur nu på kvällen så pilla jag lite med bilen i garaget... Och nu så startar den inte längre... JIPPI
känns som det kan bli en lång natt mellan fredag och lördag...
Att addera till vakttjänstgöringen, eller?

Nåväl, lycka till! Du måste ju bara komma!

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290


Trådstartare
En gammal R5-förare som fortfarande verkar vara frankofil verkar dyka upp....

Vi kommer att hålla en banvandring under lördagskvällen som förhoppningsvis är både mer upplysande och underhållande än vanligt.

Hoppas kunna hålla den senare delen av förarmötet (som hålls i "tornet" vid bandepån) som en sorts paneldebatt där våra instruktörer kan "ställas mot väggen" avseende sina spårval. Grunden till spårvalsgenomgången är OH-bilder från rejsa, förstås....

Sen packar vi bilar fulla med träffdeltagare och kör race line med er. Ni kan alltså fråga instruktören om "why's & wont's" under vägen.

Första passet är bemannat med vana banåkare på posteringarna (flaggpass 0) och feedbacken ska vara omedelbar. Har du placerat dig i fel grupp vet du om det efter ett eller två varv tex.

Sen rullar det på med entimmespass, 20 min ovana, 20 min vana och 20 min tävlingsbilar och ert flaggpass annonseras på whiteboarden i slutet på bandepån.

När det är slut på flaggisar att tillgå kommer det att bli träning efter RA 7.4 vilket det kanske också blir under lunchen.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
axe
Nyköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 974



Hej.

Har anmält mig till rejsa-kvoten. Men, efter lite bekymmer på Sviestadbanan igår så kanske det blir återbud......
Ska meka lite under dagen och imorgon, så får vi se sen.....

Mvh Björn

_________________
Björn Axelsson
Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



Pär Hansson skrev:
xEmil skrev:
hhmmm efter en liten åktur nu på kvällen så pilla jag lite med bilen i garaget... Och nu så startar den inte längre... JIPPI
känns som det kan bli en lång natt mellan fredag och lördag...
Att addera till vakttjänstgöringen, eller?

Nåväl, lycka till! Du måste ju bara komma!


min bil är lastad och klar! men påväg till lastningen efter ett tankbesök så vägrar Andreas bil att starta... den bara skjuter säkringar till styrsytemet och soppa pumpen hade dött... så eftersom jag ska köra imorgon så åke jag nu hem för att sova några timmar medans andreas är kvar och tockskruvar... ny soppa pump va på ingång när jag lämna garaget och mera profhjälp... så förhoppningsvis så är det bara att åka och lasta på hans bil på lastbilen imorgon bitti och sedan åka mot banan

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2909



Nu är det 3:e gången irad då bilen börjar strula kvällen innan något evenemang.

I torsdags var jag och Emil ute på en 10 mila tripp och åt glass. Men idag börjar problemen.
Bränslepumpen totaldör efter att jag har tankat.
Jag har en ny pump ifrån en Saab 9000 i garaget som är avsedd för att monteras i tanken. Jag hade dock hört att det skulle gå att montera den utanför tanken också. Så efter lite prima meck med några nipplar och slangklämmor sitter pumpen på plats och fungerar nästan. Självklart har pumpen ett litet hål borrat bredvid anslutningen på högtryckssidan. Antagligen som avluftning när pumpen sitter monterad i tanken. Nu funkar dock hålet som dräneringshål istället.
Dock kvarstår problemet med att ena huvudsäkringen till styrsystemet går på löpande band.

Så jag lyckades tillslut snoka rätt på en ny pump modell Holley vilket inte var så enkelt på en fredagskväll när klockan börjar närma sig midnatt. Efter att ha meckat dit pumpen och dragit en ny matning och jord till den så är det dags för en provtur.

Bilen går prefekt och drar fint på växlarna. Dock börjar den helt plötsligt rycka och gå dåligt. Jag stannar och konstaterar att den bara går på tre cylindrar. Efter att ha stängt av motorn och startat den igen efter en kortare resultatlös felsökning fungerar allt perfekt igen

Så jag åkte en sväng på någon mil och allt verkar fungera prima. Frågan är vad felet var. Känns svårt att felsöka ett fel som har försvunnit. Imorgon blir det iaf avfärd. Om nu bilen inte ännu en gång oförklarligt dör när jag bara ska åka några km och lasta den.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Jag håller tummarna Blir imponerad av din beslutsamhet.. Själv ska jag bara kolla så att tandborsten och hjälmen kommer med

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2909



Efter en god natts sömn är det dags att gå upp.
Nu blir det försök två att lasta bilen. Hoppas att det funkar bättre denna gång. Sen blir det avfärd mot Karlskoga

om nu inte något annat konstigt händer. Isf får jag försöka att fixa det också. Fast det är ju klart roligare att köra än att mecka

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Inför träffar
2005-08-14 - Francophilia 05 - Gelleråsen
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3771 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande