| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Opel Speedster?
|
21 besök senaste veckan (20065 totalt) |
Kompressor som ligger och väntar månne? Ser fram emot uppdatering i ämnet (hämtar min egen Speedster imorgon eller på onsdag).
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||
|
Hörrö Stefan_A: StephanB heter han..
Kolla här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||||
ok, den har jag läst om innan. Dock har han väl sålt den nu, utan kompressor och skaffat en Lotus istället om jag fattade det hela rätt. Nåja, stolar, bälten, väghållning, hjul, bromsar etc kommer före för min del. Blir Mantorp med AMS den 24/9 iallafall. _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||
Hmmm....... appropå snabbare än en gti-bil: Jag gjorde ett acc. test igår med min bil, 0-100 km/h gick på 3.84 sek med en dålig start, tyvärr mattades bilen lite pga. förhöjd laddlufttemp så 100-200 km/h gick på ca 9 sek denna gång. Nu vet jag ju inte vad det är för Gti-bil du har i åtanke, jag har bara ägt en för länge sedan (Nissan Sunny gti-88) och jag kan inte minnas att den var riktigt så snabb
http://videos.streetfire.net/search/ /Christoffer _________________ Christoffer Nilforsen |
||||||
|
Wohooo...3,84 s RESPEKT!!
Undrar om drivaxlarna håller? Vet inte vad svaga punkten i dom är, men bättre axlar kan t ex Dionne göra har jag hört i samband med mitt andra projekt.
OT: Åsså är min gamla BMW R100 besad idag!
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||||
Det var faktiskt med drivaxlarna i åtanke som jag fegade lite i början, det är inte utan man undrar vad tiden hade blivit om man dumpat kopplingen med 5k rpm och r-däck
Du får se till att sparka liv i din bil Torbjörn så vi får lite bra tider från en N/A också. /Christoffer _________________ Christoffer Nilforsen |
||||||
Helt rätt Lasse nu får du lätta på lädret lite, det är faktiskt dj....gt skoj. Har faktiskt varit inne på samma linje själv nu när jag vet att "systerbilen" i tyskland rullar med 450 hk
Får se vad som händer i vinter
/Christoffer _________________ Christoffer Nilforsen |
||||||
Ja, absolut! Man inser hur bra en Speedster är när man har åkt hembygge ett tag.... Men jag mekar vidare..
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||||
|
3,84 sek
Är ju inte ens alla hojar om gör det Fick äntligen tag i en Speedster i bra skick idag. Helt original. Har varit ute och kört hela kvällen, skitkul Fast jag har nog aldrig fattat hur mycket uppmärksamhet bilen väcker, det är ju bara en Opel Hade nästan varit bättre med lite mindre uppmärksamhet här i GBG med tanke på jantelagen
_________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||||
GRATTIS!!!
Nu får du lägga upp en egen tråd om din fina bil! _________________ Lasse Alfons |
||||||
Grattis! _________________ Vincent Wong |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Opel Speedster?
|
21 besök senaste veckan (20065 totalt) |