Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-09-21 Challenge Lunda flygfält | 2 besök senaste veckan (5116 totalt) |
Jahapp, då var även denna säsongen finito tyvärr.
Kanonväder & många fina prestationer med personbästa resulterade i idel breda leenden Cristians 1:18:04 blev årets bästa tid med tre hundradelar, Grattis Hur fort går det över mållinjen egentligen, någon som vet? Jag gissar på 70 Km/h, i.s.f blir tre hundradelar 58cm Är det mycket eller lite? Svaret är väl då kanske mycket lite, och det räcker _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Hej!
Tråkigt när en säsong är slut men nu kan man börja se fram mot nästa. Ska dock först försöka lista ut varför det kommer illaluktande svartrök därbak. Jag och min Lotus Esprit kom dock hem någotsänär helskinnad utan vare sig rök eller konstig lukt...... Dock stort TACK för perfekta arrangemang, "staben" gör ett fantastiskt jobb för att vi ska få utlopp för all tillbakahållen körglädje. Jag vill också tacka för alla goda råd och uppmuntran som jag fått. Det finns oerhört mycket att lära! _________________ Leif Bylund |
||||
För att klara av den tid som Christian gjorde så måste man ligga så här tajt runt konerna.
Mer bilder kommer... |
||||
Vi i Challenge-crew passar på att tacka för en trevlig säsong. Lite otur med vädret under vårkörningarna men hösten har varit utmärkt.
Vi tackar för alla vitsord vi får och även för de tips och ideér ni förare kommer med. Passa gärna på att komma med fler förslag inför nästa års körningar. Fyll gärna i formuläret på följande länk för så får vi in allas kommentarer. http://www.challenge.nu/feedback.asp Tack för i år! |
||||
Hej Leffe! kul att du har hittat hit till forumet Hoppas Lotusen bara har någon mindre förkylning och inte behöver några större operationer, vi ser fram mot att se dig nästa år Fina bilder och himla kul kul å se DeTomaso-bilar som är en av mina personliga favosar tillsammans med Fård GT40, när ska vi få se en sådan på Lunda? _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Vilken otrolig avslutning vi hade. Kanonväder, balla bilar, glada & trevliga förare. Kul när det kommer nya och kör. Innan racet var jag var skeptisk till att kunna kapa 1 s och köra lika snabbt som John. Stort tack till Arto (R-2), min stallchef och racepsykolog som övertalade mig att det skulle gå. Marginalen var liten. 90 km/h över mållinjen = 75 cm marginal på en banlängd 1852m. Det är tight. Det var tur att John inte var där. Jag tror som Skotte på HPC att John har potential att köra ännu fortare. Han kör väldigt snyggt och kontrollerat på filmen från rekordrepan. Jag kanske kan ta några tiondelar till 0,5s men inte mer. På taxirakan går det så fort att bakvagnen släpper i utgången av chikanerna och det är på håret att jag klarar konerna. På HPC-forumet skrev man: "Jävlar till A3 det måste vart som kört så snabbt! Nån spec om den bilen?" Skriver därför lite kort om bilen här. 1430 kg med förare & lite soppa på startlinjen. 330 hk /440 Nm 4,33 kg/hk Motorn invändigt helt original. APR Turbkit med GT28RS-BB KW3 chassi. Inställt enligt KW-rekomendation. HR-krängare. Lite moddade eftersom justeringen inte räckte till. Hjulvinklar 235x40x17" 888 däck Inga vingar eller spoilers. _________________ Christian Lindblom |
||||
Nu har jag fått upp bilderna på min hemsida från i Söndags.
Tack för det trevliga bemötande från alla och för ett mycket bra arrangemang. Jag kommer tillbaka nästa år. Mvh. Lunkan P.S. Ni kan hålla utkik, det kanske kommer lite andra roliga saker från Challenge 2008. |
||||
Jag som har arrangerat många banträffar, konbanekörningar och ett par strippkörnigar kan inget annat än tacka för en superb träff! 10 av 10 möjliga! Mycket smidigt upplägg, rolig och krävande bana, allt flöt på perfekt och mycket mycket sunt förnuft bland alla! Tack!
Återkommer garanterat nästa år! mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
Sådant värmer! Stort tack från challenge gänget för uppskattningen Vi kommer troligen att justera banan en aning av säkerhetsskäl men den kommer att gå på samma tider så det blir fullt jämförbart med nuvarande. Gå gärna in på fosselius länk högre upp i tråden med ideér och synpunkter inför nästa år. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Resultat och bilder på väg upp på www.challenge.nu
|
||||
Vill också passa på att tacka för året , synd bara att man inte kunde vara med på sista körningen. (och att man inte länge e snabbaste evon på lundabanan )
Ska även skriva nått kul på fosselius länk lite senare. Ses igen nästa sommar! Har blivit lite konstigt i resultatlistan, min bil har konverterat från en evo2 till evo9 _________________ Robert Broman - Merca 2.3 16v Grupp H - |
||||
Hehe och att jag slog dig med 8 hundradelar kan inte kännas bättre kan jag tänka mig? ... Jag funderar på att köra med R-däck nästa år, vad kör du på för R-däck Broman? Tack för en bra tävling! Återkommer garanterat nästa år. MVH Jocke _________________ Joakim Löfstedt |
||||
hehe, lite halvjämnt var det, men jag e nöjd ändå med mina tider Riktigt bra gjort o köra så fort utan r-däck jag kör med kumho v70a med den hårda gummiblandningen, så tror att jag aldrig riktigt fått upp rätt temp i däcken. Kanske blir R888 till nästa sommar. _________________ Robert Broman - Merca 2.3 16v Grupp H - |
||||
Kul som vanligt ! Speciellt när det var hela tre CRX vtec på plats Jag har dock fått fel efternamn i resultatlistan på Challenge.nu. Det står Sundgren, men ska vara Sundberg. _________________ Martin Sundberg Bmw 635 Csi -84 Bmw 530i -06 Honda CRX Vtec -90 (spårlöst borta..) |
||||
Jag får fixa till lite namn och bilar.....ibland går det lite fort när vi sammanställer
Någon mer som känner sig felaktigt namnsatt eller har kört med en annan bil? |
||||
va tvungen å gå in och kika på resultat 2005 för å kolla. Det kördes visst något race på Lunda då faktiskt men det var gamla banan. Det kördes annars på Tullinge 2005-2006. Nya banan på Lunda är fr.o.m. 2007, roligare och med bättre, effektivare flyt, det blir mera körning för alla Appropå din fråga, en lite kul detalj Förvånansvärt vad dom tre olika banorna har körts på ungefär samma tider, Tullinge o nya Lunda nästan identiskt, gamla Lunda avverkades ca. 5-6 sek snabbare. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Eftersnack 2008-09-21 Challenge Lunda flygfält | 2 besök senaste veckan (5116 totalt) |