Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-08-25 Mantorp TIME ATTACK | << 1, 2, 3 14854 besök totalt |
Här kommer en liten film vi skapat. Tog VÄLDIGT lång tid att synka kamerorna då dom hade olika format och startades inte samtidigt. Ska bli skönt nästa år då vi kommer bara köra med GoPro med Wifi-pack Våran filmkanal hittar ni här: http://www.youtube.com/user/RotaryRe _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Snyggt kört , men synd att klassen ska ha koner lite här och där.
Hoppas konerna är borta nästa år. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Tackar, skicka gärna ett Pm på vad jag ska Göra annorlunda. Känns som jag har många sek att vinna. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Shit vad du hade flax i vätan.... jag menar gräset Det var verkligen tokhalt både i Mjölby, Parisen, chikanen... öööh, mest överallt. Vad är din avkörningsanalys? Du styr ju emot o så, låter ev. som du släpper gasen precis när det börjar dra iväg? Alltid intressant med analys IMHO Skitkul o se videon! Skön motorsång Men driver inte det där växla-upp-nu-pipet dig till vansinne? Snyggt kört i finalen! Ett tips är att det är ganska ofarligt att ligga nära den första av det tre konerna - även när man "safear" - man kör ju bara förbi under broms och kan relativt lätt placera bilen ganska exakt där du vill, kika vid 9:14 i filmen. Utgångskonen, den tredje är ju lite pilligare eftersom det blir lite utifrån din fart var du hamnar, lite svårare att placera bilen exakt, så där kan man ju ha lite mer marginal (det är ju den tredje konen vi brukar köra på allihop inkl. jag själv ) Förutom en liten liten miss att du inte riktigt kom in till apex i depåsvängen, vilket är j**gt lätt hänt, så var det riktigt snyggt kört IMO!!! Kör som du gör men jag misstänker du kan ha högre fart i svängarna. Har du möjlighet att logga med smartphone, driftbox eller så? _________________ Magnus Thomé |
||||
Var kul att kika under dagen, kom strax efter att regnet slutat så höll mig torr
Nån som kört på Mantorp utan koner på tid och denna dag med koner och kan uppskatta vad man tappade i tid på varvet? tyckte det var svårt att uppskatta vad som var snabba tider osv. _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||
Det är väl lite vanskligt att jämföra tider, eftersom det beror på flera faktorer, som om man får fritt varv och hur blött det är. Du kan ju jämföra Pro-klassernas tider mot TrackDay-körningarna, men efter regnet blev det bara sakta torrare.
_________________ Henrik Lindqvist |
||||
Med finaltiderna kan du ställa min tid mot Viktors ("Schmiedmann"), jag brukar vara några tiondelar till en halv sekund snabbare än honom i BMWSC time attack där vi kör exakt samma bana. Sen torkade det iof upp lite till i chikanen när han körde men även om det är ut på långrakan så tror jag inte den skillnande i fäste just där slog så hårt eftersom jag körde en raka som var uppdelad i tre. Sen kommer skillnaden mellan med och utan koner skilja mycket beroende på pulver, fäste osv. Dvs tidsskillnaden är nog klart olika stor beroende på bil. Men du får ett hum om vad det diffar på det här sättet. _________________ Magnus Thomé |
||||
Min analys Det gick åt helvete Jag kände inte att den började glida för den släppte så mjukt. Kändes som jag släppte gasen efter den spann iväg. Något som jag kommer sattsa på nästa är en sportstol, kändes som jag slängdes hit och dit i bilen. Sitter jag still så är det ju betydligt lättare att känna bilen. Annars känner man precis när man tappar fästet resterande tid på banan. Jag tycker pipet är skitbra då vet jag att jag är väldigt nära varvstoppet. Men jag märkte att ibland kom man ut bra på strippenrakan så hade jag gärna gasat någon sek till. Värre var det på Rudskogen då hade jag jätteproblem med detta för kändes inte som det var värt att växla till 4an för då var det bara bromsa och växla ner igen. Kollade filmen och ligger långt ifrån konan på vänster sidan. Desto mera jag hamnar till vänster desto lättare kan jag ha farten uppe. Körde på tredje konan för många gånger och fick varningsflagg för det. Depåspåret: Ska jag lägga mig tajt in till höger för sedan hålla till vänster och få fart ut på lilla rakan. Hur är svängen in mot start och mål? Bra linje eller ska man vänta ännu längre för att svänga av? Målet var på förmiddagen att köra under 1:50 men men. Målet nästa år för vara under 1:48 istället hehe _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Vilken toppen-tråd detta blev! Härliga bilder att se, har länkat på TimeAttack.nu Facebook så folk hittar hit.
http://www.facebook.com/Timeattacknu MVH: //Mannen med micken som gjorde ett snabb-jobb att få ett par intervjuer... aka "Drew". |
||||
Svängen in mot start och mål, håll ut långt åt höger, bromsa sent!
Vik in mot kurvan sent, gå på gas tidigare = högre fart på startmålrakan! /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Okej om du kollar i Finalen så tar jag det betydligt senare än innan då jag lästa Magnus körguide. Men kanske ska ta ut ännu senare? _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Just här så ser det helt okej ut, du kan eventuellt gå in lite tidigare (jag blir lite lurad av kamerapåtaketvinkeln så är lite osäker) och vara mer aggresiv på gas och drifta ut med mer gas. Fel på körningen är det hursomhelst absolut inte! http://www.youtube.com/watch?v=YtJVD _________________ Magnus Thomé |
||||
Eftersnack 2012-08-25 Mantorp TIME ATTACK | << 1, 2, 3 14854 besök totalt |