Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 Trophy -99 Roadsport B
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23   >>
16 besök senaste veckan (125704 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Josen skrev:
170 hp !! - nästa som din då
Tänk om det vore lika enkelt i verkligheten som i annonstexter

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291



Ja tyvärr handlar det inte bara om hästkrafter, det har ni väl fattat vid det här laget, det är ju bara nybörjare som tror det är avgörande.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Hämtade precis fjädrar till årets säsong: H&R 110N/mm fram och 70N/mm bak från Forza.
Tillsammans med den stygga krängpinnen så kommer det att bli rejält rollstyvt fram (FRC 70.8% istället för 66.2%).
Från 2.07/1.67Hz till 2.29/1.98Hz F/B med andra mått.
Miataspecifikt lättanvänt chassiberäkningsark: http://www.fatcatmotorsports.com/FCM_MSDS_v7_4.xls

Jag får se hur det fungerar på Falkenberg på SVKG's Vårruset, det går ju att testa sig fram lite. Understyrningen kan ju kompenseras lite med toe, camber och spacers beroende lite på hur den upplevs (långsamma snabba, turn-in/mid-turn/turn-exit)). Men jag får nog konsultera lite mer erfarna förare/raceingenjörer för att bryta ner orsakerna.

En mellanstyv krängpinne fram och kanske ett set fjädrar till så borde det gå att fixa till en setup som passar min "varierande" körstil (jag vill gärna tro att inlärningskurvan inte planat ut än). Om fjädrarna skall vara ännu hårdare eller om det är mellanläget (60/100) som saknas får vi se.

Dämparna får vara kvar på "slicksnivå" en säsong till, det blev lite många punktutgifter i år (transponder, vagnbok (inte fixat än) osv osv), men till vintern borde det vara läge (om inget går sönder iår).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Dagens uppgift var byte av fjädrar och främre krängaren (den är inte riktigt så fet som det verkar på bilden, men nästan (31,7mm med 4,7mm väggtjocklek)).

Jag har redan pillat bort en bakfjäder och den dämparen hänger lite käckt på svaj i över vänstra bildhörnet.
Eibachfjädrarna verkar ha blivit lite kortare med tiden bak men fram var fria längden nära exakt.
Att jag byter från 50/90 till 70/110 B/F utan att röra fjäder"tallrikarna" gör att jag kommer att höja mer bak än fram men det skadar nog inte.


Det gick väldigt smidigt och fort att byta fjädrar bak, bara att kroka av krängaren och lossa dämparstången. Det är ju nästan så att det är depåmässigt


Fram är det lite bökigare eftersom dämparen måste lossas från sitt nedre fäste för att man skall kunna trä ut fjädern (inte lika snabbt i depån mao ). Krängningshämmaren gör det inte enklare heller, den älskar att vara i vägen trots att endlinks är lossade på bägge sidor .

Jag upptäckte även varför det går fint utan hjälpfjädrar elelr extra dropstops. Jag trodde att dämparstängen var extra kort men det är gummibussningarna som håller upp allt så att fjädrarna inte skramlar.
Sen är övre centreringsbrickan för fjädern rätt smart eftersom bumpstoppet går igenom den och då finns det ju ännu en sak som centrerar det hela. Det går att rotera lite vid utfjädrat men det är inte löst.

När jag ändå var under och kröp passade jag på att fota resultatet av att grensla Ambulanskörbsen på Knutan med 80mm markfrigång:

Tråget har fått en ny form och flänsarna är lite nedslitna. Att det syns halvfärskt slitage på undersidan lite här och var får jag ta som en signal att försöka hålla mig på rätt sida framöver...

Edit: Fel nuffra...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Ser bra ut Niklas. Ska bli kul att höra hur det förändrar beteendet på bilen.

Har du ingen låsning på det undre fjädersätet? och hur ser det övre fjädersätet ut? Har du någon sorts adapter där som man skulle kunna kopiera?

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Niklas Falk skrev:
Att jag byter från 50/90 till 70/100 B/F...




En sak till: Det är 110/70 (F/B) du kommer att köra iår va?

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Cyberoid skrev:
Ser bra ut Niklas. Ska bli kul att höra hur det förändrar beteendet på bilen.

Har du ingen låsning på det undre fjädersätet? och hur ser det övre fjädersätet ut? Har du någon sorts adapter där som man skulle kunna kopiera?
Bak är det dubbla ringar men fram bara en av nån anledning. De sitter rätt fast ändå sas.

Övre fjädersätet är en svarvad aluplatta med en klack som styr fjädern. Centrum är ursvarvat så att bumpstoppet passar tajt innuti (bumpstoppet går igenom), det gör att plattan är snyggt centrerad runt dämparskaftet. En taskig asciiteckning av tvärsnittet:
|--------------|             |--------------|
|____________  |             |  ____________|
             |_|             |_|
Men jag har ju NB's övre dämparfästen med brickor och gummibollar, andra varianter blir annorlunda. Men det kanske går att sno ihop lite ideér från lite olika håll

Cyberoid skrev:
En sak till: Det är 110/70 (F/B) du kommer att köra iår va?
felknappandet korrigerat.
Vi får väl se om det blir 110/80 innan säsongen är slut, det var ju löjligt enkelt att byta fjädrar bak när dämparen sitter i ledlager.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Niklas Falk skrev:
Cyberoid skrev:
Ser bra ut Niklas. Ska bli kul att höra hur det förändrar beteendet på bilen.

Har du ingen låsning på det undre fjädersätet? och hur ser det övre fjädersätet ut? Har du någon sorts adapter där som man skulle kunna kopiera?
Bak är det dubbla ringar men fram bara en av nån anledning. De sitter rätt fast ändå sas.

Övre fjädersätet är en svarvad aluplatta med en klack som styr fjädern. Centrum är ursvarvat så att bumpstoppet passar tajt innuti (bumpstoppet går igenom), det gör att plattan är snyggt centrerad runt dämparskaftet. En taskig asciiteckning av tvärsnittet:
|--------------|             |--------------|
|____________  |             |  ____________|
             |_|             |_|
Men jag har ju NB's övre dämparfästen med brickor och gummibollar, andra varianter blir annorlunda. Men det kanske går att sno ihop lite ideér från lite olika håll

Cyberoid skrev:
En sak till: Det är 110/70 (F/B) du kommer att köra iår va?
felknappandet korrigerat.
Vi får väl se om det blir 110/80 innan säsongen är slut, det var ju löjligt enkelt att byta fjädrar bak när dämparen sitter i ledlager.


Hur NB:s övre fäste ser ut har jag tyvärr ingen koll på men jag ska kolla runt lite på nätet. Tanken är att svarva till en adapterplatta i aluminium och tanken med att ha genomgående bumpstop kanske inte är så dum? Då får man lite längre fjädringsväg innan stoppet går i. thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Fick iaf testat ett fullt körpass på Falkenebrg igår och de nya lite hårdare fjädrarna verkade lira bättre ihop med dämparna. Det var faktiskt bättre motorvägskomfort nu (mindre "stötighet" vid kanter mm).
På banan vette sjutton om det kändes så annorlunda, det krängde nog betydligt mindre men om min rostiga körstil "abuse-understyrde" såpass att jag har svårt att säga om det var bättre eller inte. Tiderna var iaf nån sekund långsammare än i höstas men jag har så långsam inlärningskurva att jag nog kan utvärdera det hela först efter två helger på Kinnekulle (dvs efter SPVM 1).

Vagnboken är iaf betald och jag har fixat en 80mm dragögla bak (det enda tekniska som saknades).
Nu väntar jag bara på min OMP ARS från Rallyimport (en månad verkar vara normalt) så att jag kan få vagnboken helt komplett.

Tranpondern ligger och väntar på montering också och Martin G på Wheelbase har "vinnarhjulen" klara...
Startnummer 92 i SPVM gör att jag får fixa fram lite nya vinylsiffror, men det är ju inte direkt omfattande arbete

Hmm, undar om jag inte glömt nåt, det är ju fyra veckor kvar till tävlingsstart, så långt i förväg kan man väl inte vara klar?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Niklas Falk skrev:
Hmm, undar om jag inte glömt nåt, det är ju fyra veckor kvar till tävlingsstart, så långt i förväg kan man väl inte vara klar?


Hmm... Det är ju bara två veckor till den 12/5... Överger du dina racekompisar i MGCC KM?

Mvh,
P-o-som-hoppas-att-din-rejs-budget-räcker-till-båda-fast-det-skulle-inte-min-egen-göra

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det var riktigt trevligt att få se bilen in action på 'riktig' stor bana i torsdags! Det lilla man såg av den verkade den ju pinna på väldigt bra. thumbs up Blev lite nyfiken på 'vinnarhjulen', vad är det får en modell det ska åkas på i år? Var det Toyo du körde på nu i torsdags?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Plus2 skrev:
Hmm... Det är ju bara två veckor till den 12/5... Överger du dina racekompisar i MGCC KM?

Mvh,
P-o-som-hoppas-att-din-rejs-budget-räcker-till-båda-fast-det-skulle-inte-min-egen-göra
Visst hade det varit skoj att kunna/orka köra bägge.
Jag är fortfarande inte säker på om jag kan köra hela SPVM heller, det märks efter SSM. Det blir väl att övertala sig själv att det är en "investering"
Men höstracet hoppas jag inte missa som final, om bilen är hel.

Lycka till att kämpa ner tiderna under året P-o

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Det var riktigt trevligt att få se bilen in action på 'riktig' stor bana i torsdags! Det lilla man såg av den verkade den ju pinna på väldigt bra. thumbs up Blev lite nyfiken på 'vinnarhjulen', vad är det får en modell det ska åkas på i år? Var det Toyo du körde på nu i torsdags?
Martin G har fixat en rykande färsk uppsättning R888 på mina gamla Speedlinefälgar (tyngre än superleggera men betydligt kraftigare).
I torsdags var det de två år gamla R888orna som jag slet på (det är ju fortfarande gatlegalt mönster kvar).
Visst pinnar den på rätt bra, men jag fegade lite med däckstrycket (lite för högt) samt att jag behöver satsa annorlunda med den mindre krängningen fram (lite för mycket abuse-U nu).
De nya R888 spar jag till tidsträningen på SPVM1, det kan ju vara skoj att dra nytta av helfärska däck nån gång

De gamla får sitta på under sprinten iår samt vara träningsdäck under bankalaset på Kinnekulle (veckan innan SPVM1, så det är ju inte lite motiverande). Som jag sliter däck numera borde corden komma fram ungefär samtidigt överallt

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Niklas Falk skrev:
Plus2 skrev:
Hmm... Det är ju bara två veckor till den 12/5... Överger du dina racekompisar i MGCC KM?

Mvh,
P-o-som-hoppas-att-din-rejs-budget-räcker-till-båda-fast-det-skulle-inte-min-egen-göra
Visst hade det varit skoj att kunna/orka köra bägge.
Jag är fortfarande inte säker på om jag kan köra hela SPVM heller, det märks efter SSM. Det blir väl att övertala sig själv att det är en "investering"
Men höstracet hoppas jag inte missa som final, om bilen är hel.
....


Det är ju lite trist att inte du kan vara med och köra med oss , men SPVM är säkert en härlig erfarenhet och jag vill passa på att önska dig lycka till .

Jag hoppas vi ses på Höstracet i.a.f.

Mvh
Edvin som-siktar-mot-SSM-2008

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Nu är det inte mycet kvar till startklar.

Jag ska bara skaka fram två bilder samt få stols h-vetet från Rallyimport... Sen kan Bosse stämpla vagnboken klart.

Jag fick ikväll klart för mig att det är vagnboksbesiktning varje år . Det gör att det inte är 2000+500+4*625=5000 som kostnad för de fem tävlingsåren den gäller, det blir 2000+4*625+5*500=7000 dvs 1400kr per år om man slår ut det.

Nu när SBF slår ett slag för BS-online så kanske även vagnboksbesiktarna kunde få elektronisk hjälp med sitt papperstrassel? Bosse gnällde inte bara över åkandet utan mest över efterarbetet (mycket manuella data och signaturer/stämplar).

Jag var iaf ute och tog några bilder till boken idag mellan skurarna.



Transpondern har monterats på en hemknackad skyddsplåt under vänster stålkastare, det fanns tom lediga kontakter att ansluta den i

om nån ser nån anledning till att den inte borde fungera bra så säg till. Det är endast lite plast mellan den och asfalten och den sitter väl på ca 40-50 cm höjd. Kanske ett extra buntband runt den om popnitarna skulle få för sig att släppa.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Laptimerdump från 60Minutes.
Kval: 1.07.22, 1.06.12, 1.05.75, 1.06.01, 1.05.66
Race: 1.07.16, 1.07.00, 1.06.60, 1.06.58, 1.06.15, 1.06.54, 1.06.48, 1.06.74, 1.07.43

Mitten 1.06 under race utan fighter är ju nästan en sekund långsammare än bästa kvaltiden, men det är ju inte bilens fel (pillade inte ens på däcktrycket emellan). Jag har för mig att rumpan var lösare över TV-krönet på sista mätta varvet så det kan förklara en halvsekund pga bristande koncentration.
Men laget vann ju så vi var kanske närmast våra idealtider.

Hoppas att vädret är lika torrt och halvmulet nästa helg, det kan vara skoj att se om tiderna går ner med helfärska däck
Sen kanske det blir annorlunda när det bara blir min egen körning att koncentrera mig på. Josens 1.04.8 är ju ett riktmärke...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Summering efter SPVM1 på Kinnekulle:
Skoj, utmattande och svårare än jag trodde.

Svårigheten är att på ett kval få bilen/föraren att fungera direkt, utan mellanjustering. Däckstrycket var svårast. Jag gissade med 1,4bar kallt på vänster sida och 1,5bar på höger men redan efter tre varv började det understyra vilt i mitten på Kvarnkurvan (enligt tidigare erfarenhet ett solklart tecken på för högt tryck VF).
Men nu var det 15 minuter kval, inte en fri bandag/träning så det var att bita ihop och försäka att leta tid på andra ställen (och klura på om det gick att komma runt understyrningen men lite långsammare ingång i 'Kvarn').
Högersidan verkade bita ifrån bättre så vänstern under bron upp mot Mohlin laddades det mer och mer i och till slut gick jag på varvstoppen på krönet. Nån gång testade jag att låta fyran ligga i ända till inbromsningen efter Mohlin men då blev det för mycket att göra på en gång (det går men kanske inte lika bra 12 gånger i rad). Varvstoppet är dessuom extremt direkt feedback på att jag inte gör fel. Jag når det dessutom inför TVsvängen om jag gör rätt.
Laptimern hade jag ställt på fel känslighet under kvalet så jag fick bara bästa transpondertid på 1.06.462 på varv 8. Jag hade nästan 3 sek upp till Magnus Dahlin och 2 sek ner till Per Hammasjö så om allt fungerade någorliunda så borde Race1 bli en lugn resa.
Race1 var första gången jag testat rullande start och när jag väl ställt in mig på vilken kofångare jag skulle följa så var det inte så svårt. Magnus Dahlin dansade iväg redan på första varvet och bakåt fick Per problem med att komma förbi Leif Perbeck i MR2an så jag fick fria varv ända tills A varvade (men så snabba bilar är lätta att släppa när man kör så ensam, de fightades inte om placeringar i det läget heller).
Laptimern fungerade och tiderna blev (Bästa transponertid 1.06.942 på varv 3):
1.15.42, 1.07.59, 1.06.95, 1.07.17, 1.07.55, 1.07.57, 1.07.06, 1.08.49, 1.08.23, 1.07.17, 1.07.31
Temperaturn var mycket varmare äv vid kvalet och alltför höga däckstryck är min analys av vaför varvtiderna peekade redan vid varv tre. Tiderna för alla andra var också klart sämre än på morgonens kval. Balansen var dock bättre eftersom jag sänkte kalltrycket VF ett hekto innan racet.

På söndagen kunde man sova lite längre eftersom vi hade warmup först 10:40 (inget förarmöte att passa som på lördag morgon). Nu tog jag och sänkte kalltrycket ytterligare ett hekto runt om för att se om jag kunde komma in i "sweetspoten" ca 1,7 bar varmt (det tryck jag satt mina bästa tider med på Toyo R888, både på Knutan och Kinnekulle).
Naturligtvis ville laptimern inte vara med på Wormupen och nån officiell tidtagning dög aldrig upp men det kändes bättre och jag var på varvstoppet lite tidigare/oftare än förut.
Efter Lunch så var det så småningom dags för Race 2, medan vi väntade så mulnade det på och började blåsa kallt. Och när det var ca 20 minuter kvar till lineup började det droppa lite, väldigt lite men ändå oroväckande. Men när det inte kom mer vatten så började jag grunna lite på om den sänkta tempen skulle ställa till det. Jag hade ju sänkt däckstrycket så lågt att det kunde blir väl sladdrigt (aldrig testat med för lågt iofs, så det vet jag inte hur det känns).
Nåväl, nu var det satsat så det var bara att hoppas på det bästa (man måste ju lära sig att hantera ickeperfekta förhållande också).
Startupställningen i Race2 baseras på bästa varvtid i Race1 och jag hade återigen plats 2 i C. Men för att komplicera det hela lite så fick jag Lars Macklin bakom mig (han kör i A men bröt Race1). En startsnabb A-bil bakom vid rullande start kan ju göra det trångt under bron.
Men när lamporna slocknade så kom det ingen projektil bakifrån så jag koncentrerade mig på att hålla Dahlins sjua på högersidan (dvs lämna plats och under brom kom Dahlin före ut som väntat). In i Kvarn kom Macklin på innersidan men verkade inte få nån bra fart. Macklin var sen "i vägen" för Dahlin och mig ända tills kurvan ut på rakan där han gav upp (motorn gick inte rent alls). Efter detta så var det samma visa som vid Race1, Dahlin försvann och jag körde solo (jag var 20 sek efter i mål).
Laptimern fungerade( Bästa transponertid 1.05.684 på varv 11):
1.18.40, 1.07.57, 1.06.81, 1.06.56, 1.06.74, 1.06.61, 1.06.37, 1.07.49, 1.06.01, 1.07.53, 1.05.67
Att tiderna kröp nedåt hela tiden (förutom de varv där jag blev varvad av de tre kvarvaravde i A på dumma ställen) tolkar jag lite som att däckstrycket var lite för lågt och blev bra först på slutet. I Parc Fermé hade jag varmtryck på 1,6 runt om så de kanske stödjer den teorin (eller så ska jag ner ännu lite till ).

Slutet gott allting gott, bilen är hel och däcken tål nog minst två race till (om jag inte klantar till det).

Ska bara lägga till lite bilder och nån film när jag orkar (inte ikväll).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Kul Niklas!
Låter som om ni hade en trevlig helg!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
Det som i efterhand konfunderade lite var att helt färska Toyo R888 (tillverkade tidigt 07/sent 06) betedde sig likadant som de jag körde med förra fredagen som jag kört på under två år. Kanske kunde de nya varit ett par tiondelar snabbare om jag haft möjlighet att optimera lite till men trots allt förvånansvärt konsekvent beteende över tid. Det verkar mao inte vara nån större risk att Toyo blir hårda som bakelit efter att ha körts ett antal stinter, det passar mig utmärkt.
om det inte finns nåt annat däck som garanterat sänker mina tider på Kullen två sekunder så kan jag ligga kvar på billiga Toyo (ACB10 med justerade hjulvinklar vore iofs skoj att testa om nån pröjsar däcken, en uppsättning per helg ).
Det är iaf inte effektiv vikt/effekt/luftmotstånd som gör att jag ligger efter Dahlin, jag tycker mig tom knappa in marginellt på rakan (tappar iaf inget), men så fort det svänger så är det svårt att hänga med en seven som bara väger drygt hälften. Om jag får möjlighet att köra på Anderstorp så kanske varvtiderna skiljer mindre...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Grattis till en lyckad SPVM debut

Hur många bilar var det till start i C? Var det ni 5 som är serieanmälda eller fler/färre?
Resultat?

//Anders (som har för avsikt att blanda sig i leken på Knutan i varje fall.)

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19592


Trådstartare
mx5racing skrev:
Grattis till en lyckad SPVM debut

Hur många bilar var det till start i C? Var det ni 5 som är serieanmälda eller fler/färre?
Resultat?

//Anders (som har för avsikt att blanda sig i leken på Knutan i varje fall.)
Tackar.

Vi var fyra på Race1 och tre på Race2.
På kvalet var C utspridda jämnt mellan 1.03.5 till 1.11 så det var ingen strid på tusendelarna direkt.
I Race2 var det lite jämnare men ändå tydliga skillnader.

om du tänker fixa allt som behövs för SSM så är det ju inte mycket mer som krävs (ekonomiskt dvs) för att köra Anderstorp och Falkenberg också. Detta om du vågar dig upp till Norrland och orkar sova i tält eller liknande.

Det behövs definitivt fler bilar i startfältet, många dök inte upp på Kinnekulle (bara 4st i A tex) men förhoppningsvis ser det bättre ut redan på Gelleråsen.

Du är mycket välkommen Anders , även om jag vet att du är en skarp konkurrent om andraplatsen (det var ju tajt på Knutan i höstas).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 Trophy -99 Roadsport B
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23   >>
16 besök senaste veckan (125704 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande