Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Kinnekulle - spårval klara och utlagda med texter! | 1, 2, 3 >> 10100 besök totalt |
Spårval utritade med textbeskrivning på allt (utom Mohlins knäpp det klassiska spåret)
Kritisera gärna!!! och hur kör ni före/över/efter Mohlins??? https://rejsa.nu/?bana_info.asp?kinn _________________ Magnus Thomé |
||||
Har skrivit det ngn annanstans oxå på forumet. Men som du beskriver det Magnus i texten, så skulle jag testa att vänsterbromsa över Molins. Sammtidigt som du gasar då...om du gör det där... Du tappar inte direkt ngn fart, men bilen blir stabilare och du kan bromsa mer kontrollerat.
Skulle jag tro. Har testat detta och det funkar, men vet inte om jag har haft sååå stor nytta av det då mina bilar gått för långsamt rakt fram. |
||||
Äsch, jag la in en liten blurb om det gamla hederliga spåret osså. Så nu är det 100% klart (OM NI INTE HITTAR FEL, KOM IGEN NURÅ! )
Vänsterbroms tror jag är lite överkurs i sammanhanget eftersom det inte är banguider för racingrävar. Racingrävar behöver väl knappast banguider föresten... _________________ Magnus Thomé |
||||
Det var ett mer personligt tips som jag snappade upp av Hasse Z, SSK/STCC/GT med bla M3, 318 och Porker, eller om det var Mumintrollet (aka Janne Brusntedt) STCC/Sportvagnar med Opel mest.
Test, men på egen risk. |
||||
Helt med på tanken! Samma sak som att det vore dumt att fullgasa precis när man lättar eftersom bilen då vrider sig upp istället för ner om man istället duttar lite på bromsen. Något man lär sig i GPL ganska tidigt på Ringen.... vill du bromsa efter krönet... ja...
_________________ Magnus Thomé |
||||
Väsnterbromsen tar inte ner farten direkt, man kan ju gasa lite mer för att bibehålla den, utan stabilisera bilen och får den att, som du säger, dyka lite. Alla som kört motocross vet hur man modelerar hoppen med gas och broms för att flygandet ska bli exakt efter hoppen.
|
||||
Inte samma växel på hela baksidan på kullen Johann?!
ok, med en racebil som har tät låda och smalt register växlas det ju en del. Men med en motor som din trodde jag att det var 3:an hela vägen...men där ser man hur fel man kan ha. |
||||
Jag har det där med vänsterbroms som plan för att bli bättre i slalom! För där kan det defintivt användas i vissa situationer. Måste bara komma till skott... inget man prövar på under de två eller tre repor som är för en tävling liksom
_________________ Magnus Thomé |
||||
om jag tänker lite så varvade jag ut is:en på 3:an ner mot 10 och skulle nog velat ha nga 100 varv till ...hmm... La man i 4:an blev det för dåligt moment i kurvan att styra med gasen. Tror jag jag minns det som...
|
||||
Jag alternera mellan att växla ner där och ligga kvar på fyran oavsett, så är det fyran som ligger i över krönet och då måste trean i för att har fart ut ur svängen.
BTW, är det bara jag som som har problem att se nederdelen av den bilden? |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Förlåt o helgade Webmaster!!! Ska inte vara så stygg i mina undringar i fortsättningen... |
||||
Kan du inte scrolla med den vanliga scrollbaren till höger?? _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Exakt! Ju mer man övar ju mer behöver man dedär 300rpm extra... "Kom igen då bilen" |
||||
Det axar lite bättre för mig med 350 hk på hjulen med trots hög vikt. Med mer övning borde jag definitvt kunna komma under 1.03 med min bil, nu är det jag som sätter begräsningen. |
||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Kinnekulle - spårval klara och utlagda med texter! | 1, 2, 3 >> 10100 besök totalt |