Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
I Vilka svenska klasser körs det med 16" el 17"
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (7770 totalt)
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Jag är en fattig student som klurar på var jag kan få tag i begagnade slicks el r-däck och undrar därför om någon känner för att nämna några klasser där det körs med bilar som rullar på 16" el 17" däck med låg profil, thyp 40-45 (el motsvarande "racingmått")?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41658

Forumägare
Forumägare

Inte vad du ville veta kanske men S60 Challenge kör på enhetsdäck i 235/40 18


Finns fler som vet lite mer än mitt torftiga bidrag hoppas jag

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Leta reda på gamla JTCC-åkare, de brukar ha Pirelli 16" i överflöd liggande.

Eller så snackar du med folk ifrån PCS-R, då de byter ifrån Pirelli till Michelin nästa år, vilket borde göra att det finns en massa beg-däck på marknaden.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
18" blir nog lite väl tungt på en golf 2:a...

Problemet med pcs-gubbarnas däck är väl att kör de på 17" så är profilen lite väl hög och bredden lite väl bred. Någon som kanske har koll på vad de med 17" kör med för dimensioner?
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3441



[quote="P.P."]Leta reda på gamla JTCC-åkare, de brukar ha Pirelli 16" i överflöd liggande.
quote]

JTCC åker väl på vanliga gatdäck om jag inte minns fel?

/Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41658

Forumägare
Forumägare

Wärhner skrev:

JTCC åker väl på vanliga gatdäck om jag inte minns fel?

/Peter