Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Ultima Can-Am (splittad tråd) | 1, 2 >> 10180 besök totalt |
Lite stor bild...
om du lägger in radbrytningar manuellt så blir det lite lättare att läsa :-) Men VAD är det för blått som står där bakom 575'an med liiiiten vinge där bak??? _________________ Magnus Thomé |
||||
Snygg! Vad är det för maskin i en sån där? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||
Här finns lite Ultima-videor: ttp://www.ultimacars.com/fra_videos.htm _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
http://www.ultimasports.co.uk/
Trevliga bilar med trevliga options _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||
Vet inte om det bara är jag men tycker bilen är skitsnygg utan tak men ser ut som värsta sortens hembygge med tak
och jag som inte gillar bilar utan tak egentligen (riktig bil har 4-hjulsdrift , automat , V8 och aircond ) |
||||
Dendär bilen är så helrätt att det gör ont!
Kan bara inte bestämma mig för om jag ska ha M5 V8 i (gillar inte tändföljden) eller om man likaväl ska ta en lite nerställd Judd GV4 V10. Dom låter iaf som motorer ska... Fast "nya" M3 GTR V8 har ju frisk tändföljd... Hmmm |
||||
Är det därför Ravilas M3 V8 låter lite "lattjo"? Fort går den väl iaf _________________ Magnus Thomé |
||||
Även om alla V8 BMW:s åker med i stort samma motorer i SLC så låter de lite olika.
Ek:s Racing är dom som verkligen fått till ljudet. Peggen frågade tom om de bytt veven så det var ändrad tändföljd!! Ett otroligt jämt avgasljud som låter som 2 fyror istället för en V8. Den låter verkligen inte som en "Jänke 8". Ravilas låter fint, men liiite mkt fiskebåt för min smak. fast jag hade inte tackat nej till en sådan i en framtida SLC-bil. Vinnande koncept! Kan inte förklara det, men motorer ska ha jämn tändföljd! Jävför en Ford DVF (gammal F1 motor) och en Ford 350... den ena har 180 graders vev, den andra 270 tror jag... jag vet vilken jag tycker låter trevligast iaf. Problemet för min del skull nu bara vara om M3 GTR inte har 180 graders vev, vilket jag är nästan 100 på, den låter ju så sanslöst fint! |
||||
VAA Har du inget förtroende för eran nya Saab som vinnarbil nästa år ????? |
||||
Upps! Jag avsåg ju narturligtvis rent historisk sett...*harkel* och lite beroende på vilken klass man åker. *visslar* Får vi sätta BMW V8 i Saaben och åka klass 3? Nä, allvarligt, ska man vinna SLC nästa år ska man narturligvis åka en Saab diesel! Nu bidde det rätt! |
||||
Du har helt enkelt aldrig hört en M5 med ett vettigt avgassystem. |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Jo, ngn ljudfil med ett "sådandär" Kellernessytem har jag visst lyckats lyssna på... OK, det låter skitgott! Inget fel på den. Men det är enligt min utsaga en jäkla skillnad på ljudet i en 540-motor och en M5:a. Även om 540 har racesystem. Eller hur?! Inget fel på M5:an. Det är bara jag och mina principer som spelar mig ett spratt... Och de principerna är ofta baserade på fåniga kännslor jag inte kan förklara eller har otroligt fåniga motiveringar. Tex så baseras dethär med tändfäljden på att: "Jänkarna byggde V8 på ett sätt och gammla F1-team på ett. Jag gillar inte jänkebilar." Typ så kan det låta i min lilla skalle. Fånigt, barnsligt och fel? Ja! ofta! Men jag mår bra av det... hahahaha Att sedan hela resonemanget faller när man hör en NASCAR-bil på 9500 rpm skiter jag i...hahahha När bjuder du på en "liveföreställning" av hur en V8:a ska låta då? |
||||
"Problemet" för min del är att jag ofta baserar mina stådpunkter på, för 99,9% av de berörda, triviala tekniska lösningar som jag är för eller emot. Sådan folk inte finner det finns ngn relevans i kan jag hänga upp mig på hel och hållet.
M5 V8 har sina skäl att den ritats som den gjorts. det passar bilen den ska sitta i helt enkelt. dethär med 180 graders vev är ju mer race och hade nog inte varit så lyckat i en M5:a... Men i M3 GTR där! Man får väl se lite mer till användningsområde än vad jag gör ibland... |
||||
Bilder o videos Ultima Can-Am (splittad tråd) | 1, 2 >> 10180 besök totalt |