Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
I Vilka svenska klasser körs det med 16" el 17"
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7770 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3441



Jo det var jag som handlat RE540s 195/55-15 för 3900kr inkl frakt, det får du inte 4st nya märkesgatdäck för.

Skulle f.ö vara en utmärkt dimesion till golfen.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Co-tec
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 39



Jag tar mig friheten att svara åt min bror.

15" fälgar är borträknade på grund av bromsskivornas diameter.

Ungefär hur stor tidsskillnad blir det mellan 15", 16" och 17" (Vet att skillnaden antagligen bara kan uppskattas)

Blir skillnaden i prestanda mellan 16" och 17" så stor att den kan motivera ett högre däckspris?

_________________
David "Co-tec" Ingemarson
Lidköping
LT 46 -00
Audi 80 GTE Quattro -86
Audi S6 -97
Lupo 3L -04
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Angående utväxling så varvar den till ca 50 rpm innan varvstoppet på femman men man kommer ju aldrig upp i de hastigheterna så egentligen borde den ju drevas ner(eller säger man upp). Och då kör jag 195/45-15...
Den kommer bli slö på rakorna med 17"!

Problemet med 15" är att bromsarna inte får plats i dem. Har räknat lite snabbt i huvet och med tillräckligt med spacers så borde 16" fälgar gå på.

Har hittat en uppsättning begagnade 16" OZ Chrono Evolution som tillsammans med era argument antagligen avgör.

Är det förresten någon som har någon synpunkt på fälgmodellen i fråga? Vikt m.m. Kanske någon som vet var man finner prisuppgifter på OZ:s
fälgar?

För övrigt vill jag tacka för alla tips och synpunkter. Jag är här för att lära!
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355



Här har du en annons på R-däck från en förmodad JTCC-bil

R-däck 205/45 16 Pirelli P Zero C ca 2mm kvar 300 kr/st
ort: Stockholm
Kontakt: Daniel Telefon: 08-58570124, 0707-334533
i96_lil@lector.kth.se

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
nzorikko skrev:
Här har du en annons på R-däck från en förmodad JTCC-bil

R-däck 205/45 16 Pirelli P Zero C ca 2mm kvar 300 kr/st
ort: Stockholm
Kontakt: Daniel Telefon: 08-58570124, 0707-334533
i96_lil@lector.kth.se



Tackar så mycket för tipset!
Perfekt för en fattig student. thumbs up

Var har du hittat annonsen? Finns det kanske något bra annonsställe på nätet där tävlande annonserar och där det är bra omsättning på annonser? Spanar på resultatservice men det e ju tyvärr mest rallydelar där.

MVH
Andreas
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



zeddie skrev:
Problemet med 15" är att bromsarna inte får plats i dem. Har räknat lite snabbt i huvet och med tillräckligt med spacers så borde 16" fälgar gå på.

Har hittat en uppsättning begagnade 16" OZ Chrono Evolution som tillsammans med era argument antagligen avgör.

Är det förresten någon som har någon synpunkt på fälgmodellen i fråga? Vikt m.m. Kanske någon som vet var man finner prisuppgifter på OZ:s
fälgar?

För övrigt vill jag tacka för alla tips och synpunkter. Jag är här för att lära!


OZfälgarna är ett mycket bra val, Crono Evolution väger i 17" 7,3kg så 16"are borde väga ca6,5kg, och det är ju helt okej. Själv så åkte jag på 17" supperleggera i sommras, för övrigt tillsalu, och jag är mycket nöjd med dessa fälgar. Mycket lätta och snygg design.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Calle gsi skrev:
zeddie skrev:
Problemet med 15" är att bromsarna inte får plats i dem. Har räknat lite snabbt i huvet och med tillräckligt med spacers så borde 16" fälgar gå på.

Har hittat en uppsättning begagnade 16" OZ Chrono Evolution som tillsammans med era argument antagligen avgör.

Är det förresten någon som har någon synpunkt på fälgmodellen i fråga? Vikt m.m. Kanske någon som vet var man finner prisuppgifter på OZ:s
fälgar?

För övrigt vill jag tacka för alla tips och synpunkter. Jag är här för att lära!


OZfälgarna är ett mycket bra val, Crono Evolution väger i 17" 7,3kg så 16"are borde väga ca6,5kg, och det är ju helt okej. Själv så åkte jag på 17" supperleggera i sommras, för övrigt tillsalu, och jag är mycket nöjd med dessa fälgar. Mycket lätta och snygg design.


Funderade faktiskt lite på dina fälgar till en början...
Vågar man fråga varför du säljer?
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Funderade faktiskt lite på dina fälgar till en början...
Vågar man fråga varför du säljer?[/quote]

Främsta anledningen är för att få loss lite pengar till vinterns bygge, sen så har jag hittat en annan riktigt snygg fälg som jag är sugen på att köpa.
om du är sugen på att kolla lite närmare på fälgarna så ligger en av mina fälgar på Gummicentralen i Lidköping.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Däck för banåka
I Vilka svenska klasser körs det med 16" el 17"
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7770 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande