Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES SÅLDA: Fälgar, 4st Nya TeamDynamics Pro Race 1.2, 18",5*120 | << 1, 2 2 besök senaste veckan (6525 totalt) |
Tjena! Går bra, de använder samma form vid tillverkning för alla ET de producerar. Tror du kan gå ner till ET50 om du vill. Det hade varit svårare på andra hållet Kommer sitta som en fläskläpp på din fina bil _________________ Patrik Skoog |
||||
Hej Patrik, Fina fälgar En tanke i all välmening, det finns väl en risk att det inte blir mycket gods kvar i bulthålen om du tar bort 15mm på insidan av fälgen. Ju högre ET desto mer gods kvar på insidan och desto djupare är bulthålen.. Jag har nyligen gjort liknande manöver och då hade jag 16mm gods kvar till konan innan jag satt upp dom i fräsen. _________________ Johan Armskogh |
||||
Var ute och tog lite mått och ET30, dvs 15mm är det inte råd till för bulthålen så du har helt rätt Johan Däremot menar du nog tvärt om vad du skriver Johan, desto lägre ET, desto mer gods kvar på insidan. Det verkar som att TD fräser hålen olika djupt beroende på ET. 7-8mm finns det att ta av, dvs nytt ET ca 23mm Mer camber så går det fritt MaZ _________________ Patrik Skoog |
||||
Dom är ju anpassade för org bultlängd, därav så det är ungefär lika mkt gods i bulthålen oavsett ET mått, alla åker inte med långa pinnbult! _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||
SÄLJES SÅLDA: Fälgar, 4st Nya TeamDynamics Pro Race 1.2, 18",5*120 | << 1, 2 2 besök senaste veckan (6525 totalt) |