Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-12 Lunda SuperStage (Bilder) | 7106 besök totalt |
Efter mycket strul med tidtagningen kom vi igång ordentligt tycker jag. Själv hann jag med två repor innan vi rev banan. Hade gärna kört fler gånger, men som arrangör var tanken att alla som kom skulle få köra tills dem var nöjda. Hoppas att det blev så. Mer bilder från träffen/körningen kommer under dagen. Jag vill gärna ha synpunkter av dem som var och körde, så jag vet hur vi ska få träffen ännu bättre nästa gång. |
||
Jag tycker allt funka väldigt bra...
efter att ni ändra så att man körde 2st varv på tid åt gången istället för uppvärmning så blev ju hela saken mycket roligare.... Jag kommer gärna och kör flera gånger om man får _________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||
Jo det var kul! Håller med Emil om att det var roligare när man fick köra 2st vändor på tid ist för uppvärmning och sedan tidskörning. Jag undrade över varför min bil hasade så mycket och den gick inte chassiemässigt som den skulle, men nu vet jag! Den ena bärarmen hade ätit sönder bussningen som är helt ny i år!!!!! Så bilen krängde rätt mycket men till nästa gång så skall bla det va fixat, funderar även på att öka den neg cambern samt få på R-däcken.
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Volvo V90 T8 -19 (Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
trots att jag var långsam så tyckte jag det var skitkul, skulle gärna villja se bilderna, speciellt om det finns några på min bil =)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Kanonskoj!
Bilen fungerade som den ska och vädret behagade hålla regnet kvar i molnen. Jag hade gärna kört flera repor på en gång. Nu fick jag vänta väldigt länge mellan de två repor man fick åt gången. Däcken fick aldrig riktigt temperatur vilket jag förmodligen hade fått om jag hade kört 3 eller kanske 4 repor i en stöt. Nu vill jag se tider och bilder!! _________________ /Anton Lillsund |
||
Som sagt gick lite segt i början, Men var helt ok
Synd bara att det trassla med kompisens Opel, blev ett lagerhaveri till slut. Fixade ihop en liten film så håll till godo med två vändor i Opeln ca 36meg och är 4.40 lång http://racemovie.mine.nu/movies/lor. Eller http://skogenracing.myftp.org/Film/. _________________ Mikael Skogsberg |
||
Här kommer lite bilder från dagen:
Någon som var väl förberedd, extra uppsättning däck är bra att ha om det skulle börja regna :-) Micke ställer sina dämpare En del var väldigt entusiastiska över körningen, här Fordklubbens ordförande som törrkör Många laddade på ordentligt, som synes körde föraren i den här 200SXen sina bromsar väldigt heta. Blandad kompott, allt i från jänkejärn till mini Cooper. Ett lagerras satte tyvärr stopp för den här Opeln från -78 |
||
Bilder ligger nu uppe! Tiderna kommer a.s.a.p Håller med om att vi måste hitta på nån lösning till nästa gång ang. antal varv som ska köras per gång. Det är en väldig skillnad på dem som kör på R-däck och dem som kör på gatdäck. Kanske: Gatdäck = 2varv per körning R-däck = 4varv per körning Man tjänar på att köra R-däck, i dubbel bemärkelse |
||
Fin fina bilder! fast jag hade gärna sett iaf en till på min bil
Lösningen med att få köra fler varv med r-däck låter vettig. Har man gatdäck kan det väl vara upp till förare och däck att bestämma hurvida det lämpar sig med fler rundor utan vila. _________________ /Anton Lillsund |
||
Hehe Vassego |
||
Tycker att det funkade mycket bra.
Tog lite tid innan vi kom igång vilket är det enda man skulle kunna anmärka på. Svårt att förutsäga att det skulle bli trassel med tidtagningen dock. Jag upplevde dock samlingen i Uppsala lite onödig. Hade funkat lika bra att lösa allt på parkeringen utanför fältet. (Fast det var nog bra för dom som inte hittar) Tycker att det funkade mycket bra med att köra 2 varv på raken med tidtagning. Inga problem att få upp värme i däcken. Mycket nöjd med dagen Vore kul om det blev fler gånger i år _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
citat:
Kanske: Gatdäck = 2varv per körning R-däck = 4varv per körning Något i den stilen åkte rejas på Emmaboda, i ett antal grupper. Med gatdäck så kör man 2st repor och vilar(kyler däcken) och kör 2st till i samma grupp, om jag mins rätt _________________ Johan Sjölinder |
||
Det hade inte vart så tokigt. ---- Jag håller med resterande om att det var bra att det var tidtagning båda vändorna. Det var bättre mot slutet när det inte var så långa väntetider. Annars bra annordnat. Jag kunde nog kapat lite mer tid, det kändes som ja höll igen både här o där. _________________ Helena Lindin |
||
här kan ni hitta bilderna som fastnade i min kamera...
http://217.215.74.105/gallery/view_a _________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||
_________________ /Anton Lillsund |
||
det råkar inte finnas fler bilder på min bil ?
skulle va kul att ha.. ni råkar inte ha nån resultatlista ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Här kommer det finnas bilder och tider från Lunda SS:
http://antevante.homedns.org/viewtopic.php?t=76 Det ligger en del bilder under "Album", länken finns ute till vänster på sidan. |
||
Eftersnack 2004-06-12 Lunda SuperStage (Bilder) | 7106 besök totalt |