Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-13 PCS Knutstorp | 1, 2, 3 >> 10393 besök totalt |
Då var banmötet på Knutan över, många rejsa.nu folk var på plats.
Själv blev det typ 2-3 varv innan det var slutåkt, har ett antal problem som jag måste lösa innan det kan köras smärtfritt Men fint väder och massor med trevliga människor var det iaf /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Kanondag många bekanta ansikten men även långväga gäster (tack för lånet av tryckmätaren Anders ). Något trist att Björn och Dan fick lämna tidigt (det såg ut som de ville köra mer ).
Själv fick jag upp ångan på mina 4pass. Ett kvitto på detta att man körde riktigt lungt hem Nästa gång jag kör på knutan med PCS kommer jag definitivt inte köra i OR, man får ju hålla igen där _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det var verkligen en bra dag med soligt väder och en kul bana även om någon borde göra om hårnålen
Jag hade turen att få köra här efter att ha varit på resevlistan men i lördags fick jag veta att det var en plats över till mig så då var det bara att försöka få på mina nya belägg (Metal master) fram men man kan väl säga att slipmaskinen hemma hos min far gick varm innan dom satt bra och det var ganska bra bett i dom också. Efter denna helg så har mina däck sett racerbanan för sista gången Å så lite bilder,, kanske lite mycket bilder på 968:or men det har kanske med mig att göra Härligt att se dessa bilar i dess rätta element Humlan Det är riktgit snyggt med svarta fälgar med målad ytterkant PCSR Mvh Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
Kul att du kunde komma, inte visste jag att det var du som stod framför mig (är bilden tagen på tidigt morgonen?) jag skulle hälsat ordentligt men vi ses säkert fler gånger. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Japp Eddie bilden är från morgonen då fälgarna fortfarande var gula , vi får nog sätta sånna där Rejsa dekaler på rutorna. Nästa banmöte för mig med PCS blir på Kinnekulle tror jag.
Dan fick du in 275:orna bak ordentligt? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
Visst var det en kalasdag!
Nya R-däck och strålande sol. Mycket bättre än så kan det inte bli. Jag var tyvärr också tvungen att avryta i förtid, ett hjullager håller på att ge upp. Lite svagt att en bil med bara 5000mil på mätaren redan går sönder. Kanske har det något med alla banmilen att göra, det är på vänstersidan Idag när jag inspekterade mina nyinslita Rdäck så hittade jag en enorm nit/skruv intryckt i ena bakdäcket och detta 3 veckor efter att jag fik punka på de gamla Rdäcken. Någon vill inte att jag ska ha kul Nån som har ett nytt högerdäck Pirelli P Zero Corsa 255/45 17 som ligger och skräpar... _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Inte från banmötet, men väl ifrån PCSRs race på lunchen på söndagen. Min kamera satt ombord i Peter Utzons bil. En kort filmsnutt på från starten fram till Lito. En riktig luringomkörning före kvällspostenkurvan!
ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org/ _________________ Pär Hylander |
||||||
Här är ju faktiskt JAG, i ytterligare en skojig bil:
Turbo Cupen är fortfarande under läkarvård efter det märkliga oljetrycksfallet, så jag åker lånebilar som en annan snyltare... Tack till Johan Bernås för vänligheten att låna ut bilen några pass. Det var premiär på Knutstorp för min del, skitläcker bana - men tveksam säkerhet, var min spontana reaktion. Inte minst lördagens race i Michelin Porsche Challenge (och tillhörande träningspass) visade en del "spännande" utflykter utanför den asfalterade delen av banan... _________________ -- |
||||||
Du får väl hoppas att Joki har kvar några när det fortfarande är billigt! Skynda skynda. Du tror inte att det var skruven/niten som lät och inte hjullagret??? _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Det var jag som orsakade rödflagg på sista passet för dagen..troligen var det väl inte såå mycket tid kvar att åka ändå
Senaste 3 banmötena med PCS har en 968:a varje gång kräkts ut halka på banan..har visst gått troll i dom här bilarna. Jag fick hjälp av en snäll kille som åkte moppe i depån så jag fick en bit rör att sätta i kylsystemet istället för den ventil som havererade och pissade ut kylarvätska. Det sades att det var olja också i spillet men jag har inte sett något läckage av olja ännu iaf och vätskorna ser ut som dom ska,får kolla upp bilen lite mera senare... Inga problem att köra hem Jaå annars var det riktigt skoj att åka runt Ring Knutstorp..första passet gick rätt långsamt för mej men sen fick jag upp farten mer o mer under dagen vilket är en kul utveckling Därmed inte sagt att jag körde jättesnabbt utan jag jämför bara med mej själv såklart _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||||||
Jag hadde dig backspegeln över ngk och i backen uppför till hårnålen
sen när jag skulle släppa dig förbi dig på rakan så var du borta det förklarar ju varför bra att du kunde ta dig hem utan problem _________________ Hälsn Anders Holmquist |
||||||
Tillbuden under Lördagens race kan knappast belasta banans bristande säkerhet. Den andra olyckan i första kurvan då den varvade 968:an mosades var nog det värsta jag varit med om!!! Regelrätt dråpförsök, otroligt klumpigt. Under träning var det väl inga större tillbud?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Tillbuden i första kurvan visade ju mycket tydligt att sandfållan (fast det är någon form av hårdpackat grus...) inte alls fungerar. Sedan så bjuder väl inte t.ex. NGK på några större marginaler för eventuella misstag. Allt detta baserat på mina iaktagelser som förstagångsbesökare på banan. Att den kallas för "Sveriges Nürburgring", kan jag alltså förstå av två skäl: 1) Rolig. 2) Farlig. _________________ -- |
||||||
Man kan ju lungt säga att gruset i fållorna inte är så snällt mot bilarna heller. fråga borg, han har provat på fållan efter rakan. Säkerhetsmässigt måste man dock skilja på att pajja bilar (vilket är lätt på Knutan) kontra att paja människor, vilket är betydligt lättare på andra snabbare banor. NGK har de ju byggt om något men fortfarande tycker jag det hade behövts mer utrymme efter krönet på högersidan. Annars är jag en förespråkare för asfalterade avåkningsytor med lecakulefållor bakom. Gräs är ett j_a skit, , det ger falsk trygghet, det minsta det är blött så åker bilen i 300meter utan att sakta ner, sedan rätt in i räcket. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Jo det är sant att gruset efter rakan inte hjälper till nåt vidare men i detta fallet så krockades det för flera hundratusen kronor redan på asfalten. Generellt håller jag med, säkerheten borde vara högre men jag upplever Kinnekulle som minst lika osäker. Asfalterade avåkningszoner med en lekagrop innan räcket är nog bra. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Helt klart, jag avstår från Kinnekulle precis av den anledningen. Ska jag åka hårt där, så får det bli i någon mer folkracebetonad bil. _________________ -- |
||||||
Eftersnack 2004-06-13 PCS Knutstorp | 1, 2, 3 >> 10393 besök totalt |