Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nissan Skylines
1, 2   >>
11079 besök totalt
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Trådstartare
Nissan Skylines

Synd att vi inte ser flera Skylines på svenska racerbanor....

Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

Tycker de verkar vara på väg att bli ovanlig dussinbil. 2 i stan minst nu... Z3M Coupé är ju betydligt mycket mer ovanlig.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Claes Haglund skrev:
Tycker de verkar vara på väg att bli ovanlig dussinbil. 2 i stan minst nu...

Fast de syns inte så mycket till på banorna (ännu, får man hoppas)

Fast om man slår ut antalet som körts på bana jämfört med hur många som finns i landet så står de sig nog ganska bra mot de flesta andra bilar.

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ja dom är balla helt klart.

Men snygga? Njae..

Hur är det med utförandet då? R33 och R34 är jag med på vad det innebär osv.
Fanns/finns det öht någon vänsterstyrd modell? Är alla 4-hjulsdrivna?

Var grundar sig den myt som verkar ligga över denna bil i? Är den så fantastisk som så många påstår?

Linköping
Här sen Maj 2004

oj, den här var låg. Nån som vet mer om den?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Jag tycker att de är ungefär lika vackra som en M3 E30 eller Lancia Delta Integrale, dvs inte alls.
Men det som de tre bilmodellerna har gemensamt är att de har ett väldigt rått och kaxigt utseende.

Vad det gäller drivningen så finns det de med enbart bakhjulsdrivning men vad jag sett så är det också klenare motorer i dem. Men bilen är inte konstant fyrhjulsdriven, den är bakhjulsdriven för det mesta och blir bara fyrhjulsdriven när det "behövs". Iaf har jag förtått det som att den funkar så.

Vad det gäller myten så tror jag att det i Sverige mest beror på att bilen inte sålts här utan enbart funnits i diverse dataspel. Men den har ju vunnit väldigt mycket tävlingar i Japan och Australien.
Sen ska det ju dessutom vara en ovanligt lättkörd bil i vilken väldigt många kan köra skapligt snabbt.

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Joakim Winkler skrev:
Jag tycker att de är ungefär lika vackra som en M3 E30 eller Lancia Delta Integrale, dvs inte alls.
Men det som de tre bilmodellerna har gemensamt är att de har ett väldigt rått och kaxigt utseende.

Vad det gäller drivningen så finns det de med enbart bakhjulsdrivning men vad jag sett så är det också klenare motorer i dem. Men bilen är inte konstant fyrhjulsdriven, den är bakhjulsdriven för det mesta och blir bara fyrhjulsdriven när det "behövs". Iaf har jag förtått det som att den funkar så.

Vad det gäller myten så tror jag att det i Sverige mest beror på att bilen inte sålts här utan enbart funnits i diverse dataspel. Men den har ju vunnit väldigt mycket tävlingar i Japan och Australien.
Sen ska det ju dessutom vara en ovanligt lättkörd bil i vilken väldigt många kan köra skapligt snabbt.

Stämmer nog att det är så myten uppstått. Jag har sett två Skylines i verkligheten. Den ena är tydligen väldigt ovanlig, den finns här på rejsa, kolla våra banåkar bilar. Den är blå från Västerås, R34 har jag för mig. Den andra är "Super-Teds" race bil som jag såg på Gelleråsen. Men den är av den äldre R33 modellen tror jag.

Dom är som jag förstått överösta med elektronik som styr och kontrollerar både det ena och det andra.

Brämhult
Här sen Jan 2003

Alla Skylines utom GT-R är bakhjulsdrivna. GT-R har dendär fyrhjulsdrivningen som är bakhjulsdriven tills det släpper. GT-R har också värst motor, men det är inga problem att plocka ur herrejösses massa hästkrafter ur de andra heller. Bäst är då förmodligen att få tag i en GT-S om du frågar mig.

Det är vad jag har uppfattat. Är inte säker på att det är 100% rätt, men så har jag fått för mig det. Har två kompisar som har Skylines. En R32 GT-R och en R33 GT-S tror jag det är. Är inte säker.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Anton Lillsund skrev:

Dom är som jag förstått överösta med elektronik som styr och kontrollerar både det ena och det andra.

Så överösta med elektronik är de nog egentligen inte med dagens mått mätt. Det som skiljer mot många andra bilar är väl att fyrhjusdriften och fyrhjulsstyrningen jobbar ihop skulle jag tro. Men det kan nog någon som kan bilarna bättre svara på.

Men när R32-modellen kom 1989 eller när det nu var så var det nog ganska unikt. Det är ju också den modellen som myten grundar sig på. Det råkar också var den modellen jag tycker är snyggast.

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

de har ju 280 Hkr orginal ( som de flesta superbilar från japan pga taxering) men med är då mycket nertrimmade...
med mycket enkla medel plockar man tydligen ur 500 hästar utan att ens bli svettig...

vill man sedan vara värre så tål tydligen orginal drivlina över 1000 hästar och mer...
finns dock bara som högerstyrda om man bortser från några ombyggda av onödigt rika araber men det har tydligen inte varit vidare bra gjort...
"rekordet" som jag sett är över 1300 Hkr i dynobänk...

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Här dök det upp fakta.. thumbs up

Notera dock att jag INTE ska ha någon sån här kluns att köra med!
Jag tycker dock att dom är fräna!

Fast när jag har spelat GT på PS så har dom inte imponerat på mig. Möjligt att dom lättkörda men när man kommer till gränsen så är dom understyrda hur man än gör. Detta är ju iofs ett tv-spel men ändå.

Jag tror jag trimmade en av bilarna i spelet till dryga 1000HK och gjorde den samtidigt totalt okörbar.. Jag kan tänka mig var en sån maskin platsar bra..

Jakobstad, Finland
Här sen Apr 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

4hjulsdrivningen på skyline heter atezza och fyrhjulstyrnigen heter Hicas och är f.ö samma system som sitter på 300zx.

Jag har nu gått 3månader och väntat på min R32GT-R thumbs down

Jag får den väl lagom till första snön...

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Du skulle väl ändå ha den som vinterbil, så det gör väl inget?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Du skulle väl ändå ha den som vinterbil, så det gör väl inget?

Hja om jag skall använda den på vintern är inte bestämmt ännu, men den skall få jobba som dragbil iaf

Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Re: Nissan Skylines

[quote="Andreas Persson"]Synd att vi inte ser flera Skylines på svenska racerbanor....

Tjusig bild.

E30 ful? Nä, en av dom grymmaste bilarna som tillverkats

Stockholm
Här sen Jan 2004

Johan Östensson skrev:

oj, den här var låg. Nån som vet mer om den?

Den går väl i Japanska JGTC.

Sundsvall
Här sen Nov 2003

Tycker att dessa skylines ser ut som pickups om man ser dom snett bakifrån, Å det är inte så fräckt.
Srdan har det gått hysteri i dessa japsräcers det är ju bara r34'an som ser något så när bra ut å den kostar som en schysst porsche 911.
Köper hellere en porsche 911 än en nissan skyline men det är jag, Mångfald å andra sidan berikar sägs det!

Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003

om jag skulle köpa en Skyline skulle det heltklart bli en R32GTR. Det känns som den är mest sporbil av alla skylines. R33 och R34 ser stora och buffliga ut jämfört med R32:an. Dessutom är R32:an den snyggaste.

om jag inte minns fel så finns iaf R32 med fyrhjulsdrift på icke GTR bilarna också.
RB20DET och RB25DET går att trimma men dom är inte i närheten av att vara lika lätt trimmade som RB26DETT'n i GTR bilarna är.
Tål drivlinan verkligen 1000hk? Jag tvivlar faktiskt att växellådan är lika stark som i tex Supran.

Huddinge
Här sen Nov 2002

Marcus Nyström skrev:
om jag skulle köpa en Skyline skulle det heltklart bli en R32GTR. Det känns som den är mest sporbil av alla skylines. R33 och R34 ser stora och buffliga ut jämfört med R32:an. Dessutom är R32:an den snyggaste.

om jag inte minns fel så finns iaf R32 med fyrhjulsdrift på icke GTR bilarna också.
RB20DET och RB25DET går att trimma men dom är inte i närheten av att vara lika lätt trimmade som RB26DETT'n i GTR bilarna är.
Tål drivlinan verkligen 1000hk? Jag tvivlar faktiskt att växellådan är lika stark som i tex Supran.

om växellådan tål 1000hk vet jag inte men jag har hört flera som åker upp emot 600-700hk med orginal transmission utan problem.

Ang R32 och fyrhjulsdrift så är det bara GT-R:n som har 4hjulsdrift med det finns tydligen GT-S 4 med tillägget 4 som har 4hjulsdrift men dessa är inte så vanliga.

Jag tycker också bättre om R32ans kaross än R33an som känns lite stor och klumpig. drömmen skulle ju vara en R34GT-R men dom pengarna finns inte i min plånbok

Jag får vara glad åt min R32GT-R, om den bara kunde komma hem någon gång >

Citera
Bilder o videos
Nissan Skylines
1, 2   >>
11079 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande