Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Porsche 991 - eftermarknad ECU - Can-bus protokoll? | 9 besök senaste veckan (695 totalt) |
Skulle vilja ersätta min orginal ecu mot ett eftermarknad sprut.
Finns det någon där ute som är kunnig på att sniffa eller på annat sätt upprätta ett can-bus protokoll. Är en porsche 991 _________________ Fredrik lundell |
||||
Mot vaddå? Resten av bilen? Ersätta motor ECU med en eftermarknads och få bilen att tro att den är samma som orginal? Det låter...svårt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Har du kollat ECUmasters sortiment? De har lite can bus-boxar och annat _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Allt är ju görbart mer eller mindre svårt, men frågan är ju vad är syftet med bytet? Mappnings mässigt brukar det vara svårt att göra det bättre än en OEM Ecu _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Ah, så den sitter i originalbilen alltså? Sorry för tusen frågor - Finns det inte redan eftermarknad ECU för 991 som folk redan använder? Där allt 991-specifikt är klappat o klart så att säga? - Vad mer exakt vill du sniffa fram på bilen? _________________ Magnus Thomé |
||||
Kolla med Ags I Norrköping, SMR eller Speedrazers, skulle tro att Syvecs is the way to go här. Eller motec.
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Skruva banåkabil Porsche 991 - eftermarknad ECU - Can-bus protokoll? | 9 besök senaste veckan (695 totalt) |