Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -90 | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 591 besök senaste veckan (24115 totalt) |
Hej, min 968 är helt original utan problem med fuel-starvation. Med tanke på hur tanken är utformad och att pumpen tar bränslet i botten så skulle jag säga att det är minimal risk. Dock kan det vara idé att tömma och rengöra tanken eftersom den stått länge. Nytt filter såklart, men det har du nog redan lokaliserat under bilen ovan bakvagnen på hö sida. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tack Peter! Ja, filter, slang ev pump mm byts ut så att alla delar skall vara friska. Googlat och sett att vissa haft problem, främst i högerböjar, men det verkar bero på att en "kopp" som sitter i tanken runt pickupen har lossnat. Kommer ta up pickupen och kolla hur det ser ut för säkerhets skulle eftersom jag ändå är och river i det. Tanken är tömd, förhoppningsvis ser den ren ut invändigt, time will tell. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Arbetet fortskrider..
Oken bak ser fina ut, kolvarna löper lätt, ingen rost etc. Hur tusan får man ut dessa stålhylsor ut bärarmarna på bästa sätt? Testat att knacka mm men de verkar sitta som berget efter 33år. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Jag hade problem, men det berodde på att något i tankurluftningen inte fungerade (satt en grej i C-stolpen under kåpan till bränslepåfyllningsröret). Den gick bra i 25 minuter, sen var det för mycket undertryck i tanken. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Ok, verkar som att soppan kommer funka om allt är friskt.
Roat mig med att riva ner de sista bitarna bak, aludelarna som håller torsionsröret mot karossen och allt ser friskt och fint ut här med och det sitter nya hårda bussningar även här, trevligt. 😀 Lite slip och röd RostOleumfärg på de små ytrostfläckar som fanns, återstår bara att tvätta en gång till och lägga lite tunn svart body på toppen innan det är dags att återmontera bakvagnen. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Såga igenom hylsan till 95 % så den försvagas och tappar greppet i hålet. Sedan knackar du ut den med lite rostlösning och mekanisk kärlek. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Behövs inte, vill du köra "light version" så kör med roterande stålborste på borrmaskinen. Ytan gör att det håller sig väldigt bra och rent. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Hmm.. Får kanske testa lite.. 😬 Är egentligen bara bärarmarna och ett par infästningar till torsionsröret som är alu i bakvagnen. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Kom igen Richard, jag vet att du vill polera innerst inne Kom över imorrn eftermiddag på en kopp kaffe (eller Fredags GT ) _________________ Patrik Skoog |
||||||
Jasså det är här du gömmer bilen!
Det finns ju en eloxeringsfirma i Malmö annars. Då blir det fint vettu |
||||||
såja, nu fick vi det på bild också! Dags att uppgradera stålborsten ser jag Blir det svarta kvar på aluminiumet så använd bromsrengöring under tiden du stålborstar. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -90 | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 591 besök senaste veckan (24115 totalt) |