Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Opel Speedster N/A (Kompressor)
12 besök idag (1189 totalt)
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 227


Trådstartare
Börjar med att förtydliga varför det står kompressor inom parentes i rubriken.
Jag har ett "original" kompressor-kitt till den som inte är monterat än. Det köptes nu under vintern men anledningen till att jag nu måste sälja bilen har gjort att jag inte haft möjlighet att montera det. Montera kompressorn och du plockar ur ca 250hk.

Så... Med djup sorg i hjärtat och panik i magen står jag inför nya utmaningar i livet. Utmaningar som gör att jag behöver pengar. Jag måste sälja min Speedster för att kunna köpa boende till mig och mina barn.
Bilen i fråga är nog den ta mig fan snabbaste gatreggade och besiktade banräser med tak du kan få för dom här pengarna.
Om jag, som kört bana med den i snitt 3 gånger/år kan göra 1,31,9 på Gotland Ring i den med ca 175hk, kan jag bara tänka mig vad någon med mer erfarenhet kan åstadkomma.

Lite om bilen nu då.
* Motor är en 2,2 N/A som tillsammans med bilen gått strax över 8000 mil.
* OBD-tuner i original motor-ecu. Laptop med program för mappning medföljer. Sjukt enkelt och smidigt program för optimering.
* 2,4L insug.
* LSJ Spridare.
* LJS Trottelhus.
* 255l/h bränslepump.
* Egenbyggt insugsrör med AEM luftfilter innanför vänster luftintag.
* Bortprogramerad EGR.
* Varvstopp höjt till 7000 rpm.
Detta tillsammans med optimeringen ger 175hk mot original 148hk. Inte så mycket effekt men den får ett helt annat register som tillsammans med vikt och mindre rullomkrets på hjulen ger förvånansvärd respons.

* Nitron Pro stötdämpare.
* Lotus Elise S2 hubbar. (Vikt, 4*100 bultdelning)
* Inkörda och eftersvarvade bromsskivor.
* Pagid RS-14 bromsklossar.
* Bromskylning fram.
* ATS typ 200 bromsvätska.
* 15" Pro-track One fälgar med nya helt okörda AR-1 205/50 fram 225/45 bak.
* 17" ATS med Continental gat/regndäck.
* Tachometer box (inställning av rullomkrets) Programmerad för att visa rätt hastighet med 15" hjulen.
* Powerflex förstärkningar i motorfästen.
* Corbeau LE Pro stolar.
* Harness bar.
* Schroth 4-p bälte på förarplats. Orginal 3-p sitter kvar.
* Eliseparts ratthubb.
* OMP mockaratt.
* Avstängningsbar ABS.
* Stor diffuser bak.
* Eltech-Italia frontsplitter med egenbygd förlängning i aluminium.
* Eltech-Italia sidokjolar/extensions.
* Fungerande louvers i framskärmarna.
* Stor vinge bak
* Speedster turbo vinge bak.
* Speedster turbo luftintag på sidorna.
* Hard-top och Soft-top. Jag har aldrig ens monterat soft-topen. Ligger i orginal väska/skydd.

Det följer även med en komplett motor med växellåda och motorstyrdon. Står på pall.
Orginal stolar, ratt, hubbar, bromsskivor, mm finns kvar. Det medföljer en hel del annat krimskrams som också hör till bilen. Jag har oljefilter, oljefilterverktyg, packningar, multirem, bränslefilter, mm. Tror till och med att jag har en ny 100amp generator.

Det finns så klart tråkigheter. Det största är att det blev en spricka i grenröret förra året. Den sluter sig när det blivit varmt men det måste ändå bytas eller lagas. Man kan använda grenröret som sitter på extramotorn eller så köper man sig ett fint extraktorrör.
Extraktorrör monterar man ändå med fördel om man ska montera kompressorn.
Det finns lite småskavanker i plasten från stenskott och liknande men över lag är den i väldigt bra skick. Bilen sticker ut från mängden. Tycker själv att den gula färgen är den överlägset snyggaste. Det finns ingen stereo eller högtalare, ingen servo och abs stänger man av vid inspirerad körning. Det den saknar i utrustning vinner den igen på körglädje.
Jag har aldrig kört något annat som ger så mycket för så förhållandevis lite pengar.

Ett köp kommer kräva en del logistik då det är mycket delar som följer med. Detta hjälper jag gärna till med. Jag har en biltrailer som jag har använt när jag har kört till och från banor som jag kan frakta bilen på. Jag har tillgång till skåpbilar som sväljer delarna.

Priset nu då.
250.000:- Då ingår allt.
Jag är öppen för byte mot en billigare bil men jag behöver minst 100k i mellan.
Bilen ska då vara lämpad för bankörning. Inga vanliga bruksbilar är av intresse.






_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Opel Speedster N/A (Kompressor)
12 besök idag (1189 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande