Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Träningsvarv med BMW M3 CSL-L
<<   1, 2
4855 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Jag tycker att diskussionen är tämligen värdelös. Vi vet att bilen i fråga är otroligt kompeten och att Rickard är en fantastiskt duktig förare. Om det skall göras några rekord försök så måste detta självfallet ske på avlyst bana.

Det här liknar ju mest en diskussion man brukar ha på Pistenklause med Johan fram emot 3 tiden på morgonen!

Nu skall Besserwisser-Jonsson vara tyst och börja jobba!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Anders Jonsson skrev:
Det här liknar ju mest en diskussion man brukar ha på Pistenklause med Johan fram emot 3 tiden på morgonen!





Ser fram emot ett rekordförsök!! thumbs up

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003
Inlägg: 81



Anders Jonsson skrev:

Det här liknar ju mest en diskussion man brukar ha på Pistenklause med Johan fram emot 3 tiden på morgonen!
Nu skall Besserwisser-Jonsson vara tyst och börja jobba!


Diskussioner e aldrig värdelösa och du om ngn borde veta det.
Fö blir man alltid snabbast fram emot 3-tiden på Pistenklause, din bästatid var väl nere på 7.21BTG förra året runt 3 på morgonen tror jag mig minnas

_________________
Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:)
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
De blir kanske för mkt klipp å klistra och den enda som igentligen vet är ju richard själv. Som åskådare så såg jag dock likheter med hans körning i STCC, först kommer Richard sen är händer inget, och inget och inget sedan kommer klungan

Som det ser ut efter dagens kontakter med Horst von Saurma-Jeltsch på SportAuto, så ser det lovande ut att de hjälper oss med en tid med avlyst bana någon gång mellan den 20 sept och 11 okt.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003
Inlägg: 81



Gladiatorn skrev:
De blir kanske för mkt klipp å klistra


Tror du det ? Jag har oxo många ggr ägnat mig åt just dina resonemang, dvs hur stor skillad gjorde 10-15-20 omkörningar mot ett tomt varv, dom ggr jag lyckats köra tomma varv rimmade verkligheten illa med mina uppskattningar o jag e tyvärr fortfarande 4-5s långsammare än Von Saurma ist för tvärtom


Gladiatorn skrev:

Som det ser ut efter dagens kontakter med Horst von Saurma-Jeltsch på SportAuto, så ser det lovande ut att de hjälper oss med en tid med avlyst bana någon gång mellan den 20 sept och 11 okt.


Jo, gick ju tyvärr inte att ordna det nu på Fredag, om inte SportAuto funkar kan det väl vara en ide o ta kontakt med RMA(http://www.rma-limited.com/diary.php) i England för dom har ju 2 dagar(Mån-Tis) i början av November?
Där om ngnstans kommer ni kunna fixa en deal för avlyst bana 2-3 varv.

_________________
Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:)
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Men är det inte vanskligt att planera en testkörning på måste man inte ha flera dagar till förfogande, jag tänkte närmast på vädret. För planerar man att sätta rekord, så är ju förutsättningen att banan är torr.
Åka så långt med bil och personal, och så regnar allt bort.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Lennart Jarmyr skrev:
Åka så långt med bil och personal, och så regnar allt bort.


Plötsligt börjar jag tänka på en viss svensk superbilstillverkare.....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Nu är det helt klart att SportAuto skall göra officiellt rekordtest med CSLen med både Richard G och Horst.
Sedan skall de även göra sitt beryktade supertuningtest som tar 1,5 dag att genomföra enl uppgift. problemet är just nu tid. De vill helst göra rekordförsöket ve 41 el 42 . Båda testen skall publiceras i tidningen. De hade nått av ryktena från scuderiakursen och Richards framfart

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Gladiatorn skrev:
Nu är det helt klart att SportAuto skall göra officiellt rekordtest med CSLen med både Richard G och Horst.

Grattis! Ska bli riktigt intressant att se resultatet. Både vad bilen kan prestera och Richard kontra Horst.

_________________
Anders Dauner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare

Ska bli skitkul o se vad det blir. Be till vädergudarna varje dag nu Anders!


Tänk om man kunde komma ner då. Hmmm....

_________________
Magnus Thomé
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Gladiatorn skrev:
Nu är det helt klart att SportAuto skall göra officiellt rekordtest med CSLen med både Richard G och Horst.
Sedan skall de även göra sitt beryktade supertuningtest som tar 1,5 dag att genomföra enl uppgift. problemet är just nu tid. De vill helst göra rekordförsöket ve 41 el 42 . Båda testen skall publiceras i tidningen. De hade nått av ryktena från scuderiakursen och Richards framfart


Har ni spikat ett datum? Ska verkligen bli intressant att läsa om

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Nej tyvärr inte ännu. Men vi hoppas hela tiden.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Nürburgring
Träningsvarv med BMW M3 CSL-L
<<   1, 2
4855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande