Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-19 SVKG Sprint 6 Göteborg/parkbanan
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (8950 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Då var man hemma från årets sista och avslutande sprintrace på Parkbanan här i Göteborg!

Med mindre roligt väder begav man sig ut till banan för att märka att, förutom en gigantisk ocean på vanliga stället, så var det inte så förblaskat blöt.... Och jag som inte tog med mig r-däcken för jag trodde att det skulle vara plaskblött...

Iaf var körningen kul! Vi i klasserna "Gäster, Historic och Ladies" fick köra först, vilket resulterade i att vi torkade upp banan för de i klasserna A, B och C...

Tiderna blev för min del kring 1.54 i blött på gatdäck med ett avslutande 1.50 varv när det var torrare (dock fortfarande 1 ocean, gatdäck och passagerare)... iaf var det urkul som vanligt!

Bilder kommer efter jag fått lite lunch i mig.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Första gången jag var där och det var ju riktigt kul. Tog lite bilder också...


Blött värre


Figgz


Härligt ljud...


Gick väl inte särskilt bra att komma därifrån med dom däcken?


Fler bilder har ni här: http://user.tninet.se/~esp489r/Parkbanan/

_________________
Niklas Grahn
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare

Jädrar va min kadett krängde med gatdäcken och rätt mjukt ställda dämpare idag...

...då var det avgort.. hårdare fjädrar behövs!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Det blev inga bra bilder idag från min sida, men foton är det iaf.


Amazonen i full karriär!

Undertecknad själv i Kadetten - på gatdäck denna gången

En plastsaab... men hans tider blev bättre efterhand!

Bubbla med Porschebromsar samt porschefälgar

En M3 CSN, dvs en 318is på väg genom oceanen...

Porsche 968 i Michelin Cup-version

Resten av bilderna finns på http://figgz.mine.nu/traffar/svkg_parkbanan040919/

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



BALAN skrev:
Gick väl inte särskilt bra att komma därifrån med dom däcken?

Det gick till slut med bogserlina och en 740. Anders Jansa blev inte så vacker av att skjuta på:


Själv tog jag det betydligt lungnare denna gång och fegade tom med gatdäcken. Långsamt gick det och det blir nog tätt om segern i C. Jag har inte hunnit kolla på poängsammanställningen än.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Kul, frånsett att vattenbadet hade rekordstorlek. Jag tog med olaf (gul bubbla) och tvättade bilarna efteråt. Det blev fruktansvärt skitigt i vattenbadet, bilen gick från mörkröd till SU Classic efter ett par spolningar. Bubblan tog in vatten också...

Brorsan (svart Miata) och jag hade lite prestigekamp. Han satsade lite väl mastigt på åk två, hade det hållit hade tiden lätt slagit min men 4 sekunders tidstillägg kostar. Efter att det var slut satte han ihop det thumbs up men då var det så dags.

Kameran packade in, glömt ladda båda batteripaketen, så tunt med bilder från mitt håll denna gång.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Jag hittade lite plats för lite bilder.

Det kanske kommer bildtexter senare.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Finns det några tider/resultat tllgängliga ?

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Fina bilder Balan!!! thumbs up

Bilden på Amasonen kunde ju vara från RAC rallyt någon gång 60-talet.
Läckert med färjan! Ser ju nästan ut som banan är ända ute i älven/havet.

Mvh Magnus

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Josen skrev:
Finns det några tider/resultat tllgängliga ?

/Joachim

Med reservation för fellästa straff så är detta bästatiderna efter de två åk som skedde inom tävlan.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det var trevligt idag, ÄVEN trots att jag bara var åskådare/funktionär idag. Blev lite väl mycket sopande med kvasten på banan där ett tag när varenda bil (kändes det som) körde ut åt alla håll vid passerandet av 'insjön', men det får man ta, riktiga fantomräddningar fick man se utföras ibland av vissa förare

Fylld av inspiration av PDE's (med far) körningar med Amazonen blev det till att åka hem i ilfart och skrämma igång PV'n, så den får bekänna färg i morrn till jobbet för en gångs skull

_________________
Peter Karlsson
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



...ryktet säger att vissa fick köra i ösregn, medans andra åkte torrt?
Samma rykte sade att Ulrik körde en tid (utanför tävlan) som var 2:a för dagen när han provade på torrt underlag.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



SecretAgentMan skrev:
...ryktet säger att vissa fick köra i ösregn, medans andra åkte torrt?

Det hade regnat hela natten och större delen av morgonen men inte när vi var på plats... Så när ladies/historisk/gäst körde sina pass så var det betydligt fuktigare på banan än när A/B/C körde sina åk.

Sen blev det lite åkning efter de körningarna vilket jag inte stannade kvar för att bevittna, men det är mycket möjligt att det är som du skriver...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Det är det som är det trevliga med tidtagna åk utanför tävlan (och utan dokumentation), det ger utrymme för lite oklarheter och rykten

fö är väl fyrkrafs fusk när det inte är optimalt fäste

Den blåe med boxerfyra gick riktigt bra, den gule gick inte helt illa den heller men det är ju inte direkt samma tidsålder...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
SecretAgentMan skrev:
...ryktet säger att vissa fick köra i ösregn, medans andra åkte torrt?
Samma rykte sade att Ulrik körde en tid (utanför tävlan) som var 2:a för dagen när han provade på torrt underlag.

/J


Hehe... jodå, visst är rykten underbara..

"Utanför tävlan" så satte vi alla som körde sen bättre tider när det var torrt.. Jag körde själv 4s snabbare med passagerare på torrt än vad jag gjorde inom tävlan... men ändå var jag 5s efter förra gångens tid då jag körde på r-puckar...
Ulrik höll bra tempo på sin 1.43.xx tid som var utanför tävlan.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Figgz skrev:

Amazonen i full karriär!


Dåliga däck, dåligt underlag och urkopplad hjärna är ingen bra kombination....
...Figgz's bild visar hur dåligt fäste vi hade med Amazonen, början till ställ på 3:ans växel på ett av de rakaste partierna (normal behöver man arbeta som F*N för att få ut bakändan).

_________________
Mikael Persson
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



NiklasFalk skrev:
Det är det som är det trevliga med tidtagna åk utanför tävlan (och utan dokumentation), det ger utrymme för lite oklarheter och rykten

fö är väl fyrkrafs fusk när det inte är optimalt fäste

Den blåe med boxerfyra gick riktigt bra, den gule gick inte helt illa den heller men det är ju inte direkt samma tidsålder...


Att man kör fyrkrafs bevisar bara att man valt rätt.
Att bilen går bra är allmänt känt, jag vet vem som pillat på motorn i den bilen. *host*

...det är ju bara fan att han skulle ta mig med 3 hundradelar i SS...får nog pilla lite i hans sprut tror jag. *asg*

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:
...Figgz's bild visar hur dåligt fäste vi hade med Amazonen, början till ställ på 3:ans växel på ett av de rakaste partierna (normal behöver man arbeta som F*N för att få ut bakändan).


Som konvakt på sista posteringen tyckte jag det såg lätt ut att få ut bakändan, men att backa in i konchikanen var kanske att ta bredstället lite långt. thumbs up

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



NiklasFalk skrev:
Jag hittade lite plats för lite bilder.

Det kanske kommer bildtexter senare.


Schyssta bilder. thumbs up thumbs up

Som förstagångsdeltagare på Parkbanan, och första gången på ett SVKG Sprint Race sedan... länge, var det kul att köra denna nya SVKG-bana. Mycket bredare bana sett inifrån än på bild, olika spårval fullt möjligt. Ett regnåk och ett torråk var kanske lite lite tillvänjning för att kunna sätta gränserna perfekt, men hitta gränsen gäller alltid, något annat var ju inte intressant. Fast det blev lite mycket attack i det torra åket med en touchad kon och en fälld målgångskon som resultat (1.44,40 +1 +3 sek). Shit happens och grattis till brorsan som tog hem det på säker och snabb körning. Mitt tredje åk (tidtagning på, men utom tävlan) blev en repetition på andra åket, fast med finjustering av två bromspunkter och slutade utan konträffar på 1.44,75.

Till helgen blir det Porsche på Anderstorp, lite kontrast jämfört med klubbrace med fars Miata.
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Kristoffer R skrev:
Citat:
...Figgz's bild visar hur dåligt fäste vi hade med Amazonen, början till ställ på 3:ans växel på ett av de rakaste partierna (normal behöver man arbeta som F*N för att få ut bakändan).


Som konvakt på sista posteringen tyckte jag det såg lätt ut att få ut bakändan, men att backa in i konchikanen var kanske att ta bredstället lite långt. thumbs up


Vänta lite, jag har faktiskt en bortförklaring för det där...
...ööö, ge mig några minuter...
...nu vet jag, rattlåset gick i.

_________________
Mikael Persson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



NU VET JAG!
Det var inte rattlåset som gick i, det var gasen som hängde sig tillfälligt.
(Kom just på att amazonen inte har rattlås)

_________________
Mikael Persson
Citera
Eftersnack
2004-09-19 SVKG Sprint 6 Göteborg/parkbanan
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (8950 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande