Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
RBC 04/05
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (11096 totalt)
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Tack för igår alla deltagare!

Ett riktigt kul och framför allt tätt race. Samtliga deltagare inom 1.31 sekunder vittnar om att det inte fanns några losers på banan. Framförallt visade debuterande ynglingarna Jesper, oscar och Sebastian framfötterna rejält. Någon de däremot inte visade var respekt för de litet äldre deltagarna. Bra jobbat!

Kvällens ettermyra var förstås Myran som efter ett ur hans synpunkt uselt kval fick starta i C-finalen och sedan avancerade till A-final. Hade inte om - eller möjligen en viss general - varit, hade det kunnat bli ännu bättre. Myran körde i rena ilskan på dagens näst bästa tid, 26.77, endast slagen med en hundradel, och det på kvällens absolut sista varv, av kvällens segrare Fredrik Lestrup.

Maskens comeback gav mersmak för publiken och förhoppningsvis även för honom själv. Slaget om femte plats i C-finalen stod länge mellan SM, debuterande Alberto Spetz och Claes Runnström. På nionde varvet blev det dock för trångt och defilering till mål på sista platsen var det enda som återstod för SM.

Niclas Krigsman visade än en gång sin generositet genom att till de tre första samt till Helena stå för startavgiften i nästa race. Snyggt!

Tack till min evige vapendragare Ragge som har superordning på siffrorna även om det igår blev litet förvirrat bland bokstäverna.

Tack också till Johan m fl på Racetown förbra jobb.

lars
RBC-general

RBC 15/2-05

A-final

1. Fredrik Lestrup
2. Jocke Mangs
3. Björn Carleflod
4. Vincent Mannent
5. Jesper Nilsson
6. Oscar Ek
7. Andreas Möller
8. Sebastian Nieminen
9. Myran Ahlsved
10. Lars Wiezell
11. Erik Selim Lundkvist


B-final

1.Andreas Möller
2. Sebastian Nieminen
3. Myran Ahlsved
----------------------
4. Kalle Dejemyr
5. Björn Ågren
6. Stefan Irlander
7. Jonas Jarlmark
8. Helena Lindin sponsored by krigsman.com
9. Thomas Grunert
10. Gustav Wikman
11. Peter Gutniak aka Fredrik Skoghag


C-final

1. Myran Ahlsved
2. Björn Ågren
3. Thomas Grunert
------------------
4. Stefan Atterhall
5. Alberto Spetz
6. Claes Runnström
7. Joen Hägglöf
8. Daniel Nihlén
9. Svarta Masken

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Nästa gång ska jag köra om er hela högen

_________________
S tefan Ir lander
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



I think i should stop training so much it seems to work

Was it just me who thought it was more fun with less grip ?

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Jag tror jag ska börja med konståkning istället, eftresom jag är så bra på piruetter. Fast det måste nog vara paråkning jag ska åka då. Jag får fråga Helena om jag kan bli hennes isprinsessa som hon kan kasta runt med på isen....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



VincentM skrev:
I think i should stop training so much it seems to work

Was it just me who thought it was more fun with less grip ?


det kanske inte är så konstigt att du tyckte att det var roligare med mindre grepp när du kom fyra.

jag gillar nog när det greppar som fan bäst (läs: när de hade nya kartar med nya däck och olja på banan). men mindre grepp betyder att det är lättare att köra om och att de som tjuvtränat har mindre fördel. för min del gav det dåliga greppet en massa flyt så att jag kom till A-final istället för den C-final jag trodde jag skulle hamna i.

_________________
Erik Lundkvist
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Erik Selim Lundkvist skrev:
VincentM skrev:
I think i should stop training so much it seems to work

Was it just me who thought it was more fun with less grip ?


det kanske inte är så konstigt att du tyckte att det var roligare med mindre grepp när du kom fyra.

jag gillar nog när det greppar som fan bäst (läs: när de hade nya kartar med nya däck och olja på banan). men mindre grepp betyder att det är lättare att köra om och att de som tjuvtränat har mindre fördel. för min del gav det dåliga greppet en massa flyt så att jag kom till A-final istället för den C-final jag trodde jag skulle hamna i.


Yes that helps !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Hej,

nu är det bara två veckor kvar till nästa omgång av RBC, den femte för säsongen. Förhoppningsvis har den pågående inspelningen av racingsåpan inte dränerat startfältet alltför mycket. Nedanstående är redan anmälda, vill Du också vara med och leka den 8 mars, skicka ett mail snarast möjligt.

Hälsningar
Lars
RBC-general mm
------------------------------------

rbc@eu-byran.se


RBC 8/3-05

Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
Stefan Irlander
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Erik Selim Lundkvist
Peter Gutniak
Daniel Nihlén
David Brantmo
8

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Nu är det bara en vecka kvar till femte omgången av RBC! Som vanligt är det litet si och så med anmälningsbenägenheten. Vill Du vara med och åka den 8 mars, är det bara att skicka ett mail till mig. Tiderna är de vanliga, kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 å sen kör vi.

De som redan står på listan får guldstjärna och behöver inte anmäla sig igen.

Lars
RBC-general

lars.wiezell@eu-byran.se

--

RBC 8/3-05

Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
Stefan Irlander
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Erik Selim Lundkvist
Peter Gutniak
Daniel Nihlén
David Brantmo
Andreas Möller
Vincent Mannent
Myran Ahlsved
Martin Czernik
Thomas Grunert
Svarta Masken
Alexandra Jarlmark
Björn Carleflod sponsored by krigsman.com
Jocke Mangs sponsored by krigsman.com

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Startlistan för kvällens RBC. Några såpaskådisar kan möjligen utgå. Det finns plats för fler, dock kan man inte visa sig på styva linan under namnet Anonym. Skicka ett mail om ni vill ha litet skoj. I värsta fall tas efteranmälningar emot på plats mellan 19.00, då kassan öppnar, och 19.30 då det är förarmöte.


RBC 8/3-05
Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
Stefan Irlander
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Erik Selim Lundkvist
Peter Gutniak
Daniel Nihlén
David Brantmo
Andreas Möller
Vincent Mannent
Myran Ahlsved
Martin Czernik
Thomas Grunert
Svarta Masken
Alexandra Jarlmark
Björn Carleflod sponsored by krigsman.com
Jocke Mangs sponsored by krigsman.com
Helena Lindin sponsored by krigsman.com
Micke Ward
Björn Ågren
Gustav Wikman
Jesper Nilsson
oscar Ek
Sebastian Nieminen
Kalle Dejemyr
Johan Hagegård sponsored by Prospector
Stefan Atterhall

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
beatwise
Stallarholmen
Här sen Jan 2004
Inlägg: 110



Det var en riktigt hård batalj ikväll! Det var kul att få klättra lite i tabellerna!

Tyvärr var bataljen lite över gränsen till farlig vid vissa tillfällen... Jag hoppas till nästa race att några försöker hålla humöret/huvudet lite kallare och att vi kan fortsätta att köra ett schysst och bra race!

Grattis till Myran! thumbs up


Vi ses på stor-finalen!

_________________
Stefan Atterhall

Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II)
www.carchallenge.se
Citera
Myran
Sthlm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 26



jag skulle vilja tacka mina sponsorer, mamma och pappa och alla som har trott på mej... hehehe... nej nu ska vi inte vara sånna. men jag vill tackar alla som har varit me och speciellt lars som orkar hålla i detta hela tiden och ragger för sitt slit med papper och poäng och allt va de nu är. thumbs up
kommer att bli spännande till finalen nu! vem som får till slut får vi ju se efter den 5 april!
tack för en sån rolig grej! får thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up av 5 möjliga

/myran

_________________
Peter Ahlsved | Hobbyracer
http://www.racetown.se
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Myran skrev:
jag skulle vilja tacka mina sponsorer, mamma och pappa och alla som har trott på mej... hehehe...

/myran


Don't forget to thank me
Yesterday was a blast even if my back hurts from all the pushes I got in the final . That car and I just could't agree on when to turn overall I am quite happy I didn't loose more places even if yesterday was THE opportunity to finally get on the podium and I missed it (again)

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 379



Myran skrev:
jag skulle vilja tacka mina sponsorer, mamma och pappa och alla som har trott på mej... hehehe... nej nu ska vi inte vara sånna. men jag vill tackar alla som har varit me...
/myran


Du kanske skulle tacka de som INTE var med, eller...

Det var riktigt kul (mest för att man inte kom sist...) igår även om det ibland var rätt mycket över gränsen för hur man behandlar sina medtävlare.

/ Jonas Jarlmark
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



Jag vill framförallt tacka han som brände in i sidan på mig när jag passade på att haka på Irlander när han körde om honom, inte bara för mitt öömma revben som påminner mig om att jag lever utan framförallt för hans stängning sen när jag skulle "köra om tillbaka".

Myran: Det ryktas om nya kartar på racetown. Finns det något releasedatum för dom?

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Myran
Sthlm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 26



Myran: Det ryktas om nya kartar på racetown. Finns det något releasedatum för dom?


tyvärr erik så vet jag inte mycke mer än va du vet. trotts att man är platschef så får ja inte reda på sådan info fören dom är beställda. Och när dom väl är det så får jag även en annan uppgift. se till att det inte kommer ut
//Myran

_________________
Peter Ahlsved | Hobbyracer
http://www.racetown.se
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



Myran skrev:
Myran: Det ryktas om nya kartar på racetown. Finns det något releasedatum för dom?


tyvärr erik så vet jag inte mycke mer än va du vet. trotts att man är platschef så får ja inte reda på sådan info fören dom är beställda. Och när dom väl är det så får jag även en annan uppgift. se till att det inte kommer ut
//Myran


Jasså! Så de står där och häckar alltså! Fy! Hälsa din chef att det skulle vara mycket trevligt att köra med dem i finalen...

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Myran
Sthlm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 26



Erik Selim Lundkvist skrev:
Myran skrev:
Myran: Det ryktas om nya kartar på racetown. Finns det något releasedatum för dom?


tyvärr erik så vet jag inte mycke mer än va du vet. trotts att man är platschef så får ja inte reda på sådan info fören dom är beställda. Och när dom väl är det så får jag även en annan uppgift. se till att det inte kommer ut
//Myran


Jasså! Så de står där och häckar alltså! Fy! Hälsa din chef att det skulle vara mycket trevligt att köra med dem i finalen...



jo d skulle ja oxå tycka men jag tror det är omöjligt.

_________________
Peter Ahlsved | Hobbyracer
http://www.racetown.se
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Nu är det dags för den stora finalen i årets upplaga av RBC. Tisdagen den 5 april är det dags att kora segrarna. Ingen av klasserna är avgjord, utan allt kommer att få sin upplösning i finalen där vi kör om dubbla poäng!

Tiderna är de vanliga dvs kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sen gasar vi.

Nedanstående har redan anmält sig, men jag räknar med att vi blir många, många fler. Skicka ett mail med din anmälan snarast möjligt till mig, så ses vi den 5 april.

Hälsningar

Lars
RBC-general


RBC 8/3-05

Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
David Brantmo
Erik Selim Lundkvist
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Gustav Wikman


lars.wiezell@eu-byran.se

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Nu är det hög tid att anmäla sig till den stora finalen i årets upplaga av Racing Bar Cup - RBC. Tisdagen den 5 april kommer den ovissa kampen om slutsegern att avgöras. Tiderna är de vanliga, kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan är det full gas!

Jag har försäkrat mig om att inte någon av de inblandade i toppstriden är upptagna av racingsåpan Pole Position, möjligen kommer det istället att finnas kameror från ZTV på plats.

På Racing Bar har den gamla debatten om riktiga racers kontra läktarchaufförer än en gång blossat upp. RBC startade ju en gång för att låta dessa båda grupper mötas i ädel kamp på banan. Vi välkomnar därför särskilt läktarchaffisar och aktiva på alla nivåer att visa vad de kan.

I sedvanlig ordning tycks de som tror sig vara snabba på banan ha svårt att få ändan ur vagnen när det gäller att anmäla sig. Nedanstående har dock skött sig föredömligt och hörsammat tidigare propåer.

Nu väntar jag på resten och förväntar mig att det rasslar till rejält i min mailbox.

Hälsningar

Generalen

RBC 5/4-05

Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
David Brantmo
Erik Selim Lundkvist
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Gustav Wikman
Stefan Irlander
Vincent Mannent
Svarta Masken
Björn Ågren
Peter Gutniak
Myran Ahlsved
Björn Carleflod sponsored by krigsman.com
Martin Czernik


lars.wiezell@eu-byran.se

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292


Trådstartare
Anmälningarna till finalen i RBC trillar in, en efter en, men fortfarande saknas några av de namn som brukar synas i resultatlistorna. Tar gärna emot fler mail från hugade vinnare. Tisdag den 5 april är det dags. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 osv.

Så här ser startfältet ut just nu:

RBC 5/4-05

Lars Wiezell
Jonas Jarlmark
David Brantmo
Erik Selim Lundkvist
Fredrik Lestrup sponsored by krigsman.com
Gustav Wikman
Stefan Irlander
Vincent Mannent
Svarta Masken
Björn Ågren
Peter Gutniak
Myran Ahlsved
Björn Carleflod sponsored by krigsman.com
Martin Czernik
Thomas Grunert
Alexandra Jarlmark
Daniel Nihlén
Andreas Möller
Stefan Atterhall
Kalle Dejemyr

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



The RBC finals was a blast (just like the rest of the season !)

3rd win in a row in the gentleman group for me, but just not enough to take the lead from Andreas unfortunatly for me he drove really well in a tough qualifying group and had good speed all evening thumbs up . It was a close call in the end and made everything very exciting for both of us yesterday.

Looking forward to next season already

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Inför träffar
RBC 04/05
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (11096 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande