Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Svenskar i Turkiet.
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (8117 totalt)
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Hade inte Gullabo 228 hk i sin Pugg? En monsterskillnad i så fall mot Suzukin med tanke på att de är svindyra byggen som tävlar i samma klass.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Har hört ungefär samma siffror och dom stämmer säkert..... Och fabriksbilarna som går WRC med dom värsta förarna har säkert ändå mera.......

Siffrorna som jag skrev nedanför är vad bilarna ger i kundskick..... dvs så bilarna är när dom säljs för det maximerade priset... som jag inte kommer ihåg exakt vad det var.... men typ 120.000 dollar.....

Men enligt Gert Blomquist som är Peugeots rallychef i Sverige så är det mycket kvar då som måste köpas till för att det ska bli en riktig värsting i klassen.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



Micke Holmström skrev:
Hade inte Gullabo 228 hk i sin Pugg? En monsterskillnad i så fall mot Suzukin med tanke på att de är svindyra byggen som tävlar i samma klass.



Gullabos pugg var en kit car där får dom ha 4 spjällsinsug men på en super 1600 så är det bara 1 gasspjäll/4cyl
När super1600 blev till så sas det att det skulle gå att köpa en bil för 100 000 euro men då kommer bilen i delar + att du måste ha en std bil vid sidan om som du behöver en del grejer ifrån.
Peugots motor har en gångtid på ca 80mil specialsträcka sen är det renoveringsdax
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Kommer starkt ihåg ett avsnitt av sport auto tv som jag tror programmet hette när de lekte med citroens super 1600 bil och det såg helt klart roligt och mycket stumt ut på tv bilderna.

Kul att Daniel rattar sin Suzuki snabbt så han kanske kan hitta en wrc styrning om han imponerar eller pengarna finns.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Bilder o videos
Svenskar i Turkiet.
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (8117 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande