Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Inbjudan till Gotland Ring Lördag 21:a Maj blandade märken
1, 2, 3   >>
9 besök senaste veckan (7360 totalt)
Åke Nyberg
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 15


Trådstartare
Hej !

Erfarenheterna från en banträff med andra inbjudna märken på Gotland Ring blev verkligen positiv så därför bjuder vi in fler som vill åka tillsammans med oss nu i vår när Club Alfa Romeo har bokat banan.

Det kommer att bli en blandad skara märken på banan så du riskerar inte att känna dig ensam om du inte åker alfa och vi är väldigt prestigelösa. Förra gången hade vi både Porsche - BMW - Saab - Peugeot och Volvo förutom alfor bilar på plats. Närmare hälften var gäster från andra märken.

Så här presenterar vi hela träffen:

Inbjudan blandad banträff på Gotland Ring Lördag 21:a Maj

Så äntligen kan vi utlysa den stora helgen på Gotland Ring. Vi har ordnat med grupprabatter på färjor och boende så att så många som möjligt skall kunna följa med på denna roliga och spännande helg. Här är programmet i korthet.

Färja över på fredag kväll tillsammans, där bildäck på båten ser roligare ut än annars. Uppe på båten sitter vi och snackar tillsammans i cafeterian i c:a 3 timmar som snabbfärjorna tar. Väl framme i Visby åker vi bara 4 mil norrut till Lärbro där vi bor på tillsammans, bara några kilometer från banan.

Övernattning sker på Vandrarhemmet i Lärbro, där vi får frukost på lördag och söndag morgon. På lördagsmorgonen får vi vid frukosten ett färdigt lunchpaket att ta med oss upp till banan.

Efter bankörningen, men innan middagen, står bastun uppvärmd så att vi kan skölja av oss bandammet, och med lämpliga "sportdrycker" kan släcka den törst som eventuellt kan ha uppstått av allt kalkdamm vi kan ha fått i oss på ön..

På lördag kväll, har vi ordnat en enklare trevlig middag, för de som vill, dom har rättigheter, och man kan i nattmörkret snubbla / krypa de fåtalet hundra metrarna från restaurangen tillbaka till sängen.

På söndagen tar ett gäng en tur med bilarna upp till Fårö och tittar på de fina raukarna och den speciella naturen, ett annat gäng kanske tar en tur till Visby och tittar på den medeltida staden innanför murarna, eller vad du nu själv känner för att se på Gotland.

Banan i sig är en av Sveriges absolut roligaste räserbanor, kuperad med fina krön, dolda ingångar, nedförsbackar, uppförsbackar, snabba och långsamma kurvor och med stora fina avåkningszoner som är snälla mot bilarna. Den är som en blandning av det roligaste och bästa från Kinnekulle och Mantorp, kort sagt vilket intygas av de saliga och lyckliga som var där förra året. Varvtiden är några sekunder längre än Mantorp. Banan är breeeed och har fin nylagd asfalt och är mycket säker och snäll om du skulle missa lite vilket gör den säker och bra även för nybörjare.

På Lördagen kör vi på banan i tre klasser, A - B - C.

Dagen inleds med 30 minuters banvisning - följa John körning för att bekanta sig med banan.

Sebastian Stein / Seb- allas vår "Alfa" Gotlänning och " Turbo Guten " olof är teamet från Gotland Ring som tar hand om oss på banan.

Vi kommer att köra enligt " Pay and Play " så kompisar med andra märken är välkomna att åka med oss. Enligt samma premisser som mötet i höstas.

Betalar gör du på plats 700 kronor vid ankomst på till banan men anmäler sig via webben så klart.

Så här anmäler du dig:

Banmötet i sig:

Medlemmar i Club Alfa Romeo
- anmälan via hemsidan www.alfaromeo.org samt insättning av 500 kronor på klubbens konto postgiro

För andra märken / icke medlemmar anmälan till ake.nyberg@molekyl.se avgiften på 700 för bankörningen betalas på plats.

Saknar du internet - ring hem på 08 - 83 47 83 och lämna meddelande på telsvararen.

Båteresan

Vi åker med Destination Gotland. Turlistor och annat finner du på www.destinationgotland.se
Det finns en grupprabatt för de som skall till Club Alfa Romeos banmöte oavsett om man är medlem i klubben eller inte.

Båten går från Nynäshamn och oskarshamn, orter som många har lätt att köra till.

Lägsta pris för en person och bil tur och retur är 726 kronor
Högsta pris för en person och bil tur och retur är 1196 kronor
Tillägg för bilsläp är 900 - 1400 kr beroende på avgång.

Det är olika priser beroende på vilken tid du åker. Bokning sker på 0771 - 22 33 50 - numret går till gruppreseavdelningen och ange Club Alfa Romeo för att få våra specialpriser på båten, detta gäller även för icke medlemmar som kan ange vår bokningskod

Boende / middag

För de som inte kan bo hos bekanta på Gotland eller tälta finns följande möjlighetet
2 nätter på vandrarhem i dubbelrum inkl frukost 2 dagar samt lunch på banan 500 kronor.

Middag förrätt + varmrätt 205 kronor, efterätt och kaffe 60 kronor. Man behöver inte bo på vandrarhemmet för att vara med på kvällen.

Bokning direkt på vandrarhemmets hemsida www.grannen.se och klicka på länken märkt Club Alfa Romeo. Där finns också karta så att du lätt hittar dit.

De som vill vara med på middagen på Lördagen men bor på annat ställe på Gotland är självklart välkomna och bokar middagen separat.

Avslutningsvis vill jag med illa dold stolthet hälsa alla välkomna till en hejdundrande banmötes helg på Gotland Ring 21.a maj och glöm inte att fråga kompisen om han / hon vill följa med.


Frågor och svar i huvudsak via ake.nyberg@molekyl.se alternativt på telefonsvaren 08 - 83 47 83 så ringer jag upp.

_________________
Åke Nyberg
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



finns det plats för japaner okså ?

kanske skulle inviga nya motorn på GR.

får man köra slicks ?

dock är bilen skatt/bes

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Åke Nyberg
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 15


Trådstartare
KristianAE86 skrev:
finns det plats för japaner okså ?

kanske skulle inviga nya motorn på GR.

får man köra slicks ?

dock är bilen skatt/bes


Ja så länge bilen är gatregistread och försäkrad är det inga problem, alla är välkommna till denna träff.

Vill du anmäla dig ? Skicka ett mail till mig ake.nyberg@molekyl.se så jag kan sortera in alla anmälningar i samma mapp och kan skicka returinformation till alla som anmält sig enkelt.

Bästa Hälsnignar

Åke Nyberg

_________________
Åke Nyberg
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



Väldigt trevligt initiativ !

Tänk om fler märkesklubbar öppnade dörren för andra bilmärken på det här sättet, också ett utmärkt tillfälle för klubben att dra in lite extra pengar till verksamheten för det finns alltid många intresserade.

Jag kommer nog men väntar med anmälan tills jag skruvat ihop hela högen med delar i garaget och ser att allt fungerar

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Bilen är som sagt klar och jag kommer gärna och kör med er!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag är anmäld...
Tänkte rasta ShoppingClion lite.

Ser fram emot min GR-premiär.

_________________

Rice and shine
Citera
Maxad
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 10



Jag hade tänkt att köra för första gången men har inte kläder o sånt jag antar att man måste ha speciella kläder . Måste man köpa dessa eller finns de att få där borta `?

_________________
Pedram Sardari

SLK 55
335 M_DKG

http://www.mbtech.org/images/signaturer/sig_maxad.gif
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Maxad skrev:
Jag hade tänkt att köra för första gången men har inte kläder o sånt jag antar att man måste ha speciella kläder . Måste man köpa dessa eller finns de att få där borta `?


om jag minns det här rätt, så måste man ha hjälm samt heltäckande bomullskläder. Jeans och tröja kan alltså funka. Därtill måste din bil ha tak eller störtbåge, så cab utan störtbåge tillåts inte. Åke Nyberg vet annars exakt vad som krävs.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Har skrivit till Åke 2ggr nu men fortfarande inget svar
Är jag med eller inte??

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Åke Nyberg
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 15


Trådstartare
Jag fattade inte riktigt hur man skulle svara när folk skickar personliga meddelanden via forumet. Är lite antik och mossig på den fronten :-) Tittade nu och såg att det låg meddelande där, men det visste / fattade jag inte, därför har jag inte svarat.

Jag har gjort iordning en mapp i min E - post på ake.nyberg@molekyl.se där jag lägger in alla som är intresserade av att åka på Gotland Ring. Fördelen med att ha alla intresserade samlade på ett och samma ställe är stor. Då kan jag snabbt se hur många som är anmälda, skicka ut post till alla anmälda om att man skall ha hjälm på sig, tidschema och annat matnyttigt som gör att det funkar bättre för oss alla.

Så alla är välkommna att åka med oss, men skicka ett mail på vanlig E - post till ake.nyberg@molekyl.se så kommer det trevliga svar på direkten och allt flyter bättre.

Vi syns på Gotland Ring !

Bästa Hälsningar

Åke Nyberg

_________________
Åke Nyberg
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5592



Lars Falk skrev:
Jag är anmäld...
Tänkte rasta ShoppingClion lite.

Ser fram emot min GR-premiär.


Du har ju en roligare bil att

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



seanr skrev:
Väldigt trevligt initiativ !

Tänk om fler märkesklubbar öppnade dörren för andra bilmärken på det här sättet, också ett utmärkt tillfälle för klubben att dra in lite extra pengar till verksamheten för det finns alltid många intresserade.

Jag kommer nog men väntar med anmälan tills jag skruvat ihop hela högen med delar i garaget och ser att allt fungerar


Skruva fort. Jag är lite svag för Corvette Jag tror att det kommer att bli allt vanligare med mixade
träffar. Kostnaderna för banhyrorna ökar för varje år, och för att kunna gå runt med ekonomin är det
nästan ett måste att bjuda in andra.

Kul tycker jag!

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

super7 skrev:
Du har ju en roligare bil att

Förvisso... Men den är inte riktigt fit för seriösa banuppdrag i nuläget...



Inte utan att jag skäms lite för att jag nedprioriterat skruvande/fixande med den. Men jag har ju inte så långt kvar till pensionen, om inte förr så då ska jag väl ta mig tid att fixa till den...

_________________

Rice and shine
Citera
PSvensson
Ekolsund
Här sen Sep 2003
Inlägg: 131



Anmält mig via www.alfaromeo.org
Ser fram emot en riktigt trevlig dag på GR

// Peter

_________________
Peter Svensson
Citera
Åke Nyberg
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 15


Trådstartare
En skön blandning på bilar väntar på Gotland Ring, jag ser verkligen fram emot 21:a Maj, det skall bli kul att se denna blandning i aktion. Det finns plats för fler åksugna.

_________________
Åke Nyberg
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



oj, vad sugen man blir...

En liten fråga, har man tillåtelse till att ta med sig passagerare i bilen på denna bankörning?

_________________
Mattias Meldert
Citera
Åke Nyberg
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 15


Trådstartare
Det är inga problem

Åke

_________________
Åke Nyberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Sådär nu är jag också anmäld

Fler här som åker från oskarshamn?

_________________
Martin Öberg
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



obizzz skrev:
Fler här som åker från oskarshamn?


Jag och RS1800 Alias Johan & Mikael

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



obizzz skrev:
Fler här som åker från oskarshamn?


Jag och RS1800 Alias Johan & Mikael

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Just hemkommen från Gotland och en dag på Ringen så måste jag erkänna
att jag har enorm lust att återvända dit så snart som möjligt.

Nu ska jobbaschemat kollas för att skapa plats för en körning den 21a....

Finns det något datum för sista tid för anmälan?

_________________
Mårten Kluck
Citera
Inför träffar
Inbjudan till Gotland Ring Lördag 21:a Maj blandade märken
1, 2, 3   >>
9 besök senaste veckan (7360 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande