Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2005-05-21 BMWSC på Mantorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (6502 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



BTG skrev:
höfläkt skrev:
Vet du flera Micke som funderar på frimis eller är det bara dig jag skall övertala att byta till väst...
Slår en signal vid tillfälle iaf

Nja, en 6-8 gubbar är det nog.
Argumentet att bilen får stå ifred känns bra. Dessutom kommer jag ändå ta det piano med biran, vi skall ju köra bil dagen därpå!


Dan därpå ja...

Bra då spikar vi Scandic väst

_________________
Stefan Larsson
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Jag planerar också att dyka upp, om jag hinner fixa med licens/licenskurs i linköping veckan innan

Hur funkar det annars med såndär PR-licens? är det som tidigare att man kan åka på 1 banträff/år utan licens?

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Frazze skrev:
Hur funkar det annars med såndär PR-licens? är det som tidigare att man kan åka på 1 banträff/år utan licens?


Inte med självklarhet. Det är inte alltid vi har tid att fixa med det. Jag kollar och återkommer i frågan!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



hur är det för "inte ännu medlemar"att besöka träffen inte för att köra men för att kolla lite

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Gustav svensson skrev:
hur är det för "inte ännu medlemar"att besöka träffen inte för att köra men för att kolla lite

Alla är välkomna att komma och kolla, oavsett medlemsskap. Det finns vissa restriktioner ang. tillträde till depå och framförallt pit-lane. Men de är inte kopplade till medlemsskapet utan säkerheten. Mao får ingen tillträde dit som inte är omgiven av sin bil.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Sisådärja, då var man anmäld till licenskurs i linköping den 13'e nästa fredag.

Ser fram emot mantorp den 21'a

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



BTG skrev:
Gustav svensson skrev:
hur är det för "inte ännu medlemar"att besöka träffen inte för att köra men för att kolla lite

Alla är välkomna att komma och kolla, oavsett medlemsskap. Det finns vissa restriktioner ang. tillträde till depå och framförallt pit-lane. Men de är inte kopplade till medlemsskapet utan säkerheten. Mao får ingen tillträde dit som inte är omgiven av sin bil.

får se om man hinner dit hade tydligen funktionärs kurs samma dag

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Det kommer finnas möjlighet att ta och köra på PR-licens.
Den som vill göra det skall anmäla sig till mikael@regnell.se senast den 17/5.

Läs gärna igenom texten på www.bmwsc.com -> bankörning

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Jag kommer! Det ska bli kul att testa nya bilen på Mantorp!!!

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Kanske dyker upp med m3:an ..isf bara för att testköra den lite..
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Micke Eriksson skrev:
Är bilen klar så kommer jag


Bilen är klar så jag kommer dit för att köra in den Kan man ordna medlemskap o dyl på plats? Licens har jag.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



jag kommer, förhoppningsvis med anhang och kompisar

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Micke Eriksson skrev:
Kan man ordna medlemskap o dyl på plats? Licens har jag.

Jajamensan.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Är endast BMW-förare välkomna?
Jag är medlem i BMW Sport Club men kör numera Porsche. Hade tänkte åka till PCS banträff på Gelleråsen samma dag men jag var inte välkommen (fullbokat).

_________________
Henrik Andersson
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Henrik A skrev:
Är endast BMW-förare välkomna?
Jag är medlem i BMW Sport Club men kör numera Porsche. Hade tänkte åka till PCS banträff på Gelleråsen samma dag men jag var inte välkommen (fullbokat).


om jag inte minns fel så är medlemmar som varit föredetta bmw-ägare välkommna åtminstånde en säsong till så det borde inte vara några problem. Förhoppningsvis så kommer du få ett lite bättre svar av någon annan men som sagt hag tror inte det kommer att vara några problem så vi ses nog på mantorp då

_________________
/Petter Ledin
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Henrik A skrev:
Är endast BMW-förare välkomna?
Jag är medlem i BMW Sport Club men kör numera Porsche. Hade tänkte åka till PCS banträff på Gelleråsen samma dag men jag var inte välkommen (fullbokat).


Tror itne BMW är ett krav eftersom medlemskap i BMWSC inte kräver att man äger en BMW. Alla kan inte vara så märkesfixerade som vissa andra klubbar..

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



bader skrev:
Henrik A skrev:
Är endast BMW-förare välkomna?
Jag är medlem i BMW Sport Club men kör numera Porsche. Hade tänkte åka till PCS banträff på Gelleråsen samma dag men jag var inte välkommen (fullbokat).


Tror itne BMW är ett krav eftersom medlemskap i BMWSC inte kräver att man äger en BMW. Alla kan inte vara så märkesfixerade som vissa andra klubbar..


Nja tror du har lite fel där, det är en märkesklubb och då är nog bara bmw tillåtna på banträffar med undantag för övergångsperioden som jag tror finns och eventuella andra dispenser man möjligen kan få. Att man sedan kan vara medlem i klubben utan att äga en bmw är en annan sak.

_________________
/Petter Ledin
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Petter skrev:
bader skrev:
Henrik A skrev:
Är endast BMW-förare välkomna?
Jag är medlem i BMW Sport Club men kör numera Porsche. Hade tänkte åka till PCS banträff på Gelleråsen samma dag men jag var inte välkommen (fullbokat).


Tror itne BMW är ett krav eftersom medlemskap i BMWSC inte kräver att man äger en BMW. Alla kan inte vara så märkesfixerade som vissa andra klubbar..


Nja tror du har lite fel där, det är en märkesklubb och då är nog bara bmw tillåtna på banträffar med undantag för övergångsperioden som jag tror finns och eventuella andra dispenser man möjligen kan få. Att man sedan kan vara medlem i klubben utan att äga en bmw är en annan sak.


okej.. men det verkar underligt att kunna ha medlemskap utan att få ta del av aktiviteterna i sånna fall. i PSC så får man inte ens vara medlem utan bil.. Bara en reflektion.

http://www.bmwsc.com/bankorning.htm beskriver vilka regler det är och undantag är nog efter godtycke skulle jag tro.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Citat:
okej.. men det verkar underligt att kunna ha medlemskap utan att få ta del av aktiviteterna i sånna fall


Både ja och nej, man kan ju vilja vara stödmedlem. Jag är nästan säker på att om du är medlem och har bmw och sedan byter bilmärke under medlemsåret så får du köra resterande träffar under året med din nya bil pga av att du inte ska bli snuvad på medlemskostnaden. Efter det är det ju upp till personen i fråga att välja att vara medlem eller inte. På samma sätt tror jag att om din BMW är trasig inför en träff så kan du få nyttja din andrabil (tex Opel).

Skulle inte märkesklubbarna ha märkestvång (med undantag) på banträffarna så skulle jag vara medlem i dom flesta märkesklubbar som anordnar bankörning och åka bana varje helg. Troligen skulle fler än jag göra så och då skulle ju märkesklubbarna inte längre vara märkesklubbar utan klubbar som bara ordna banträffar.

_________________
/Petter Ledin
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Petter skrev:
Citat:
okej.. men det verkar underligt att kunna ha medlemskap utan att få ta del av aktiviteterna i sånna fall


...På samma sätt tror jag att om din BMW är trasig inför en träff så kan du få nyttja din andrabil (tex Opel).

Skulle inte märkesklubbarna ha märkestvång (med undantag) på banträffarna så skulle jag vara medlem i dom flesta märkesklubbar som anordnar bankörning och åka bana varje helg. Troligen skulle fler än jag göra så och då skulle ju märkesklubbarna inte längre vara märkesklubbar utan klubbar som bara ordna banträffar.


Min andra bil är också BMW

Men jo.. personligen tycker jag att man ska kunan delta i bankörnings arrangemang i mån av plats. Det är väl lite utmanande att jämföra sin bil med andra bilar under kontrollerade former, men det är ju bara jag kanske.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Petter skrev:
Både ja och nej, man kan ju vilja vara stödmedlem. Jag är nästan säker på att om du är medlem och har bmw och sedan byter bilmärke under medlemsåret så får du köra resterande träffar under året med din nya bil pga av att du inte ska bli snuvad på medlemskostnaden. Efter det är det ju upp till personen i fråga att välja att vara medlem eller inte. På samma sätt tror jag att om din BMW är trasig inför en träff så kan du få nyttja din andrabil (tex Opel).


Japp, så är det.
Man behöver inte äga en BMW för att få bli medlem, men vill man köra måste det ske i en BMW med ovan undantag.

Henrik har föv fått svar på sin fråga vid sidan om.

Vilka regler som gäller skall gå att läsa sig till på vår hemsida. Om det inte går svarar jag gärna, men att skriva om allt som redan står skrivet där blir dubbelarbete. Så kolla gärna www.bmwsc.com

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Inför träffar
2005-05-21 BMWSC på Mantorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (6502 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande