Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-05 & 06 SVKG Bankalas & förarkurs på Kullen | 1, 2 >> 10 besök senaste veckan (8665 totalt) |
Tänkte lägga ut några halvsuddiga bilder från min dagsutflykt till ett soligt Kinnekulle. Många trevliga bilar att se på och många trevliga människor att prata med.
Jag hoppas att bilderna går att titta på utan att kräkas, har precis inhandlat en kamera och det var premiär idag med nyförvärvet _________________ Peter Karlsson |
||||
Boxstern på sista bilden är sååå snygg!! MEN var har hänt med Per J's(för jag antar att det är hans) Audi TT??? Har du någon bild fram ifrån på den? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Man tackar Jag har inte en aning om vems den TT'n var, jag TROR att det var Anders som körde den dock. _________________ Peter Karlsson |
||||
Har precis kommit hem från en mycket bra dag på Kinnekulle. Bandebut för Marcosen i mina händer, och den fungerade riktigt bra. Tog det lugnt men lärde känna bilen ordentligt och det vara bara positivt. Fick också chansen att träffa några Rejsianer och kastade iväg en del foton, men mest blev det köra!
Marcosen fick sällskap av en vän, Johan från Uppsala som rattade Marcos tillsammans med Bengt. De har nästan tjatat in mig på att ställa upp i RHK GT-N sista helgen i maj. Är man Marcos-ägare måste man ha en juste bruksis Westfield var där, och Peter S, men honom missade jag foton på. Och lika glad är han för det... Supermog var en annan Rejsian jag fick en kopp kaffe med. Först en bild på kontoret, sedan en på banan. En annan 7:a som tyvärr tappade bakhjulet efter drivaxelbrott En snygg Renault Alpine En Elise i lite ovanliga färger Hoppas det var någon som tog fler, och framför allt bättre, bilder än vad jag gjorde. En kanonbra start på säsongen! Tack SVKG! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
-Snygg körning i snygg bil ...och mkt trevligt att träffas Vem vet, vi kanske kör historik ihop om något år eller så...? ...ser på ena bilden där att jag har problem att få med mig bakvagnen in i bild. Tycker att det är det svåraste i den kurvan....att få med sig hela bilen i bild (se exempel från förra året) _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Det vore riktigt skoj! Johan vill ju ha med mig redan i år, och jag tjatar i min tur på Superswift, så vi kanske blir ett Rejsa-team till slut
Kan bara tolka detta på ett sätt: Mogen är för snabb, 7:an är för långsam _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Tänkte själv den tanken men fotografens snabbhet kan också spela en roll här _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Kul at träfa en del av Er Super mog missadde jag
NGN bild på orange marcosen på banan. Är liet intresserad av hur mycket den kränger. Ja ja jag vet att man måste kör fort men bilen var flångny Annars var den över förväntan ser fram emot den 27-29 maj RHK Kom igen nu boys Fredrik så att vi får ngn att härma (under bron) Ni andra för att vi kan ha hur kul som helst. Kompletterar med ngn elle ngra bilder imorgon Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Aahh, jag är för snabb, Meldert (tror jag) är för långsam. F*n, nu håller vi på och sabbar en tråd till. Lägger ut en ny bild som alibi... Stilren och tidstypisk Düsk _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Jag ska lägga din kommentar på minnet: "Har du fel på bromsljusen?" Jag hade ställt in kameran helfel såg jag när jag kom hem, pressat den till 1600 ASA och så var jag hela tiden lite sen och det blev fel och nu har jag slut på ursäkter. Detta var den enda jag hittade tyvärr. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Jag fastnade iallafall nästan på en bild: Som sagt instämmer bara i tacket till SVKG! Göörskoj. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
-Du ser väldigt, väldigt snabb ut på den bilden Peter ....gick det verkligen så snabbt i verkligheten?...23an ser ju ut att stå still i jmfrlse. Får mig osökt att tänka på ett gammalt djungelordspråk... "Då Fantomen rör sig står blixten stilla" _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Eller så har han en otrolig obalans i framvagnen. Jag tyckte han såg lite skakig ut i pauserna. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
I och för sig så minskade jag toe outen lite men det lär väl knappast synas på bild? Detta borde ju ha varit innan justeringen isåfall... _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
hej på er
tittar igenom bilderna och inser att mitt fokus inte låg på att ta bilder 3 bilder på vår marcos sedan inget mer Jaja skall bättra mig tills nästa gång. Själv är jag lättad över att allat fungerade + att inget gick sönder tog det lite försiktigt varvräknaren fungerar upptill 3krpm sedan lägger den av. EDIT Fick lite konstig slitagebild på framdäcken kan bero på förhögt tryck samt förmycket toe in? edit nu med bild _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Vill tacka SVKG för en suverän licens-kurs och genomfört arragemang, bra upplägg med små grupper,provstarter med ett slutrace.
Kan varmt rekomendera denna kurs. Tre varv gick fort på slutracet, kul att landa som 3:a hade nog inte hållt mer fler varv Bild på mig tagen av Fredrik Lundberg (full fart under bron) Även 60:min racet hade kul upplägg (omvänd LYS för er som kan segling), tråkigt bara att vi i miata maffian känd att omstarten av racet inte riktigt gynnade oss. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Stog nere vid flaggposten "under bron" och tittade, blev lite förvånad över att åtminstone en bil bromsade vid apex under bron. Har ju för mig att det är ett stort No No. kan det vara om man har en stor bil med understyrnig och vill få mer bett?
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
||||
Stort tack till SVKG-arrangörerna som såg till att det blev ett otroligt fint flyt de två dagarna på "Kullen". Det gavs möjlighet köra riktigt många pass och tror det till slut blev 125-130 varv minst så rejäl övningsdos för min del. Bra att kunna testa lite olika inställningar på Miatan. Kul med många olika bilar. Det klassiska SVKG 60-minutes blev en höjdare i år igen och trots det påtvingade avbrottet så fixades det till ett riktigt raceavslut med Falck och Löveryd som huvudaktörer. Kul!
Att dessutom kunna se en av mina absoluta favoritbilar nämligen Lotus 23 i fart på nära håll på körpassen var också en höjdare. _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Eftersnack 2005-05-05 & 06 SVKG Bankalas & förarkurs på Kullen | 1, 2 >> 10 besök senaste veckan (8665 totalt) |