Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2005-06-10-12 BugRun
<<   1, 2
18 besök senaste veckan (4112 totalt)
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107



Fredrik - SLC skrev:
Martin Pålsson skrev:
Rocco-82 skrev:

Nu är enda problemet "regelverket" jag fått per SMS... thumbs down (ingen fara Borbos, jag tycker om dig ändå )
Vägrar lägga pengar på regbesiktning, besiktning, vägskatt och trafikförsäkring när jag inte använder Sciroccon till något annat än banåka...
Det räcker med bensinskatten!


Tycker att det nästan alltid är lite oklart vad som gäller på bugrun. Gti klubben är ansvarig för någon del, bugrunners är ansvarig för något annat del mm. Hur ligger det till med SBF och bankörningen, bugrunners är väl inte SBF anslutna? Innebär inte det att man som licensierad förare inte får delta på ett sådant evenemang?


Ta det med Johan Grape på Bug Run vad som gäller......

(fast jag har svårt att tro att oavsett gatåkningssätt att SBF gör något, men tror att till nästa år så blir även bug run SBF godkänd gatåkning)

Racen är iaf SBF godkända, det vet jag med säkerhet då jag är tävlingsledare där för den avdelningen.


Bra med ett namn på en kille som kan reda ut vad som gäller

Lycka till med racen!

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



SciroccOMats skrev:


Det är väl bara icke-SBF sanktionerade tävlingar man inte bör ställa upp i som Licensinnehavare?
(iaf om jag kommer ihåg rätt från kursen för två veckor sedan)


stämmer, vad jag komma ihåg från reglerna med..... så att delta som licensinnehavare är ju inget problem eftersom det inte finns något tävlingsmoment överhuvudtaget..... det finns istället i racingen och dragköret och dom är ju sbf-godkända med full säkerhet.....

p.s fast vi har säkerheten även redo när ni kör gatkörning ifall det skulle hända något mot förmodan.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Min tolkning är att den fina försäkringen man får genom SBF som innehavare av licens inte gäller
om man skulle ha oturen att hamna i bråk med banans utsmyckning (räcken, depåpersonal m.m.)

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8042



Åverkan på räcken och övriga fasta inventarier är väl alltid den som hyr banan ansvarig för?
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Då var ett stycke grön cruiser från 83 lastad och färdig...
Hoppas den håller både dit och hem.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Inför träffar
2005-06-10-12 BugRun
<<   1, 2
18 besök senaste veckan (4112 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande