Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Sportvagnsmeetinget Knutstorp 8-10/7
<<   1, 2, 3   >>
6248 besök totalt
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



P.P. skrev:
Lita på en oldtimer. STCC är ett sömnpiller i jämförelse med det här. Att man kan dra ut på så lite racing så mycket som de kan där...

Vill du se mycket publikbilar, var där lördag eftermiddag, då kommer rallydeltagarna in. Är det racen du är ute efter brukar första heaten rulla igång runt 10,00-10,30 tiden på söndagen. Eller gör som jag, lägg en helhelg, det är sällan man är utråkad där.

Jo, jag tror dig ... men jag har lite tider att passa så det vore ju kul att veta om man hinner se det man vill. Annars får jag väl spara det till nästa år.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Lita på en oldtimer. STCC är ett sömnpiller i jämförelse med det här. Att man kan dra ut på så lite racing så mycket som de kan där...

Vill du se mycket publikbilar, var där lördag eftermiddag, då kommer rallydeltagarna in. Är det racen du är ute efter brukar första heaten rulla igång runt 10,00-10,30 tiden på söndagen. Eller gör som jag, lägg en helhelg, det är sällan man är utråkad där.


Kan bara hålla med! Jag brukar vara där några timmar både lördag + söndag, det finns alltid något att kolla på.
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



P.P. skrev:
Lita på en oldtimer. STCC är ett sömnpiller i jämförelse med det här. Att man kan dra ut på så lite racing så mycket som de kan där...

Vill du se mycket publikbilar, var där lördag eftermiddag, då kommer rallydeltagarna in. Är det racen du är ute efter brukar första heaten rulla igång runt 10,00-10,30 tiden på söndagen. Eller gör som jag, lägg en helhelg, det är sällan man är utråkad där.


Det enda som kan tråka ut en denna helg på knutan är ju ihållande regn, annars är det stört omöjligt och ha tråkigt!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



P.P. skrev:
Lita på en oldtimer. STCC är ett sömnpiller i jämförelse med det här. Att man kan dra ut på så lite racing så mycket som de kan där...

Vill du se mycket publikbilar, var där lördag eftermiddag, då kommer rallydeltagarna in. Är det racen du är ute efter brukar första heaten rulla igång runt 10,00-10,30 tiden på söndagen. Eller gör som jag, lägg en helhelg, det är sällan man är utråkad där.


Bästa racehelgen på Knutstorp under säsongen, non-stop grejor att titta på både på och utanför banan!!!

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Alla

MGCCs sportvagnsmeating är en höjdare för bilintresserade.

Dock är det ont om moderna bilar, utan att för den sakens skull att alla bilar är veteranbilar.

De flesta bilarna är från 60-70-80-90- talet alla som tävlar är banpreparerade bilar med ofta MYCKET välmeriterade förare.

Kolla startlitan

http://www.mgcc.nu/mgcc.htm gå in på SSM sedan anmälda Race

Det händer hela tiden något på banan och i bandepån som du naturligtvis också har tillträde till.

Publik som har Sportvagn med sig parkerar även dom INNE på Knutstorp och där kan du botanisera i alla möjliga och omöjliga slags Sportvagnar.

Du kan åka runt banan med någon erfaren förare i någon häftig banpreppad bil för 100kr
(vet ej priset exakt i år) detta brukar vara vid middagstid både lördag och söndag MYCKET POPULÄRT



Kostnad Lördag: 100:-, söndag: 150:-, (Edit) ingen tvådagarsbiljett

Frivillig träning på fredagen är gratis (Edit) för åskådare



KOM DIT !!

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Gratis vore en stor nyhet. Har kostat 300:- tidigare år, i alla fall för oss utanför MGCC. Trångt som f-n har det varit på banan också...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



P.P. skrev:
Gratis vore en stor nyhet. Har kostat 300:- tidigare år, i alla fall för oss utanför MGCC. Trångt som f-n har det varit på banan också...


Han menar nog att det är gratis för publiken på fredag

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 44



Bengt Metz skrev:

Du kan åka runt banan med någon erfaren förare i någon häftig banpreppad bil för en 50-70kr
(vet ej priset exakt i år) detta brukar vara vid middagstid både lördag och söndag MYCKET POPULÄRT

Det exakta priset är 100kr

Bengt Metz skrev:

Kostnad Lördag: 100:-, söndag: 150:-, finns säkert 2 dagarsbiljet också
Frivillig träning på fredagen är gratis?? tror jag

Det finns ingen 2 dagarsbiljet, annars stämmer entrébiljett priserna. Ingen entréavgift på fredagen. Extra träningen på fredagen är öppen endast för deltagande i tävlingen och kostar 200kr per pass (samma som förra året).

För övrigt har vi nu uppdaterat webbplatsen med prel. tidplan och även lagt en PDF av det allmänna reklam/infobladet.

_________________
Thomas Bjernflo
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Thomas_B skrev:
För övrigt har vi nu uppdaterat webbplatsen med prel. tidplan och även lagt en PDF av det allmänna reklam/infobladet.

Tackar! thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Maxx skrev:
Thomas_B skrev:
För övrigt har vi nu uppdaterat webbplatsen med prel. tidplan och även lagt en PDF av det allmänna reklam/infobladet.

Tackar! thumbs up


Tittar vi på olika "webbplats"? Jag såg inget nytt


_________________
Magnus Bengtsson
Citera
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 44



Vi har nu reviderat tidplanen. Den finns på www.mgcc.nu. Det är heatet RS, Clubman och historisk RS, som har delats upp i två heat.

_________________
Thomas Bjernflo
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Kommer ner och hejar på lite bekanta

Åker ner redan fredag kväll och är där hela helgen.

Bengt Metz har satt mig på ett flaggviftarpass på lördag också och ev ska jag vara med och skjutsa folk runt banan thumbs up

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



om det är någon som ska åka från Stockholm till Knutstorp på torsdag eftermiddag eller kväll skulle jag bli överlycklig om jag kan få skicka med ett litet men ack så viktigt paket med den farkosten. Självklart mot ersättning.

PMA, maila (erik.selim@gmail.com) eller Ring mig på 0704 38 22 71

Tack på förhand

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Patrik Rydh skrev:
Bengt Metz har satt mig på ett flaggviftarpass på lördag också och ev ska jag vara med och skjutsa folk runt banan thumbs up


Samma här men på söndag

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag kommer och "funkar" på lördag. Vad det blir för sysslor vet jag faktiskt inte riktigt...

Vi syns till helgen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jag ska oxo vifta flagga och köra gul taxibil (inte från NYC, utan från mitt garage) om bilen vill.

Premiär för tunnare plåt i golvet och flera ardenner dagen till ära (48 kg & 10-40 hk) ifall SBP och nattameket går bra.

_________________
Pär Hylander
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Pär, välkommen in i matchen, har saknat dig

The Black Beast är nu provkörd, och jag undrar verkligen hur det här skall gå... En stackars 931 med uppskruvad 951-motor, men med orginallåda. Som skall driva runt några tunga 18" bling-blingfälgar... Håller den och jag ihop hela helgen är det ett mirakel LITE ovant med Getrag-låda också, men nu sitter det en hemmagjord back/1:an-spärr på plats, så det kommer kanske att gå. Undrar hur bromsarna är, har glömt att fråga ägaren/byggaren om det

Kom gärna och ge mig uppmuntrande ord under helgen, det finns risk att jag behöver det.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



Jag kommer som åskådare på söndag!

Jag och sambon har medlat och det blir shopping i malmö på lördag och rejsing på söndagen!

P.P: om du kör sönder så är jag bara ett telefonsamtal bort!

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



P.P. skrev:
:

The Black Beast är nu provkörd, och jag undrar verkligen hur det här skall gå... En stackars 931 med uppskruvad 951-motor, men med orginallåda. Som skall driva runt några tunga 18" bling-blingfälgar... Håller den och jag ihop hela helgen är det ett mirakel LITE ovant med Getrag-låda också, men nu sitter det en hemmagjord back/1:an-spärr på plats, så det kommer kanske att gå. Undrar hur bromsarna är, har glömt att fråga ägaren/byggaren om det

Kom gärna och ge mig uppmuntrande ord under helgen, det finns risk att jag behöver det.


Verkar ju kul!

Tänk dig en vanlig 4-växlad låda med en ännu lägre terrängväxel som bara används i starten

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Pär Hylander skrev:
Jag ska oxo vifta flagga och köra gul taxibil (inte från NYC, utan från mitt garage) om bilen vill.

Premiär för tunnare plåt i golvet och flera ardenner dagen till ära (48 kg & 10-40 hk) ifall SBP och nattameket går bra.


SBP gick bra. Nu ska bara IC-monteras, fjäderbensstaget moddas, tryckregulator monteras, slangar dras, ny kylare monteras, fläktkåpa moddas, ny fläkt monteras, generatorremmen spännas och allt annat kollas samt ballasten demonteras.

_________________
Pär Hylander
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Jag bestämde mig precis spontant för att åka ner på söndag så om det är någon som behöver skjuts alt. frakta ner något inte alltför stort så går det bra att maila mig. Jag åker från Västervik vid ca 07:00 och kör nog via Vimmerby-Hultsfred-Åseda-Växjö-Ljungby etc.

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Inför träffar
Sportvagnsmeetinget Knutstorp 8-10/7
<<   1, 2, 3   >>
6248 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande