Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-07-14 LÅNGA Sturup Raceway Torsdag 14/7 kl 17-20 | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (10955 totalt) |
Hej Alla
Tack Mattias Habenicht (Habbe) för en bra åkning, perfekt organisation samt bra folk. Inga större incidenter!!?? Edit Glömde Krilles effektiva flaggbyten och bärgningar Tack även för efterplägnaden. / Bengt Metz, Michelingubben _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Tack alla som deltog
Det vart en hellyckad kväll som flöt bra och utan några större (läs nämnvärda) incidenter. Hoppas jag kan köra med rejsbilen nästa gång, fast det var skoj att få vara med och styra och ställa lite också MVH |
||||||||
Ja, ni såg ut att ha riktigt trevligt där på banan (och utanför)
Jag får se om kameramannen jag hade med mig säpper till lite bilder från kvällen Nästa gång får jag ta och planera mitt jobb lite bättre så jag också kan va med och leka _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Kan bara instämma i kören. Mycket bra kväll! Tack Habbe!
Hoppas att min container inte hindrade trafiken alltför mycket Lovar att jag tar min 323:a nästa gång. Den är lättare att runda _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||||||||
En väldigt trevlig kväll!
Tack till Habbe, Krille o andra som ställde upp så vi kunde åka! Ni gjorde ett kanonjobb! Sen att själva åkat gick lite si & så berodde ju mest på mej själv o bilen jag har pelat med chassiet på .. Tur att resten av arrangemanget vägde upp för det! |
||||||||
Tänkte bara säga att vi låter var och en berätta om sina eventuella "bravader" på banan så att ingen blir missnöjd med att ngt felaktigt sagts
Här kommer förklaringen till min piruett efter start och målrakan. Under ett av passen valde jag att byta bromsvätska eftersom pedalen gick närmare och närmare golvet. Tog sedan med en arbetskamrat ut på några varv. Vid en (som vanligt) relativt sen inbromsning mot huvudposteringen fanns absolut INGEN bromsverkan varav jag valde att svänga in tvärt för att sladda ner hastigheten så mkt som möjligt innan vidare färd ut i Lecan. Nu blev det inte värre än en 200-gradare med bakhjulen ngn meter in i Lecan, jag kom loss för egen maskin. Väl in i depån skulle jag börja felsöka och lufta och undrade var min 11 mm Kamasanyckel var?? Trodde för en sekund att lillpojken kanske hade den men den lös med sin frånvaro. Jaha då får jag väl åtminstånde krypa under uch kolla varifrån bromsvätskekaskaden kom från. Vad hittar jag sittande på luftningsnippeln på oket? Min 11mm nyckel som med hjälp av bromsskivan lyckats gänga upp luftningsnippeln. MAJOR DUMSTRUT till mig Min svartflaggning berodde fö på ett löst hängande signalhorn!! Vilket härligt gäng som dök upp, trevlig blandning av bilar och MYCKET gott omdömme bland samtliga förare, Beröm!! Vi kan nog onekligen konstatera att 20 bilar på banan inte var för mycket, och har vi någonsin varit med om att huvudposteringen fått ropa: "är det ngn som SKA köra eller" när lineuppen var lite trög Gissar att inte särskillt många kan klaga på lite bantid Hoppas att vi kan skaka ihop ett lika glatt gäng nästa gång!! EDIT: Höll på glömma: Stort tack till Taxi-Krille _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||||
Tänkte bara säga till Andreas Sandor, och även informera er andra, att jag ger min fulla tillåtelse att publicera videoupptagningen på min piruett.
Hoppas att ngn kan hosta filen. Eder Prima Alfabalerina! _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||||
Stort tack till alla för allt (och lite till) *fjäska, fjäska*
oerhört mycke körning har satt sina spår... Jag är liiite mör nu. Fick ihop ca 60 varv och allt flöt på fint. Man körde om, blev omkörd, svettades, svor och... ...hade sååå jäkla ROLIGT! :woot: Trevligt med grillning och eftersnack... Än en gång, tack! _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||||
Jupp, helkul tillställning med grillning som toppade på slutet. Skitkul att sitta och snacka lite efteråt, blir lite mer gemenskap på det sättet. Efter tokmek in på slutet kom mina 48 varv som ett jättestort salveqvick på min stressade lekamen
För en gångs skull tycker jag det är himla skönt att jag inte finns med på bild, då bilen inte var i presentabelt skick. Jenny tyckte det var kul att prova sin nya bil (grön segsexton compakt) på bana och längtar redan efter sina H&R fjädrar som ligger på jobb. Hon vill dessutom ha en laptimer så det blir väl snart dags för ett nytt gruppköp! Hälsningar från oss båda! |
||||||||
Måste bara tillägga att dagens mest omdömesfulla förare enigt min åsikt var: Stefan Lindh (wiking72 på forumet) med sin Opel Kadett GTE -75:a med 2,4 TIC
VILKEN CoOL BIL!!! och en kanonkall förare som förstod att ta det varsamt på sin bandebut. Välkommen Stefan MVH |
||||||||
Bra kört Johan. Grymt jämna (och snabba) rundor |
||||||||
Inget gnälla här gubben, du körde väldigt jämnt och snyggt. MVH |
||||||||
Det vore intressant att höra lite åsikter om hur nya Sturup är jämfört med tidigare. Känns det som en helt annan bana nu?
Sen vore det ju kul att se lite spårvalsdiskussioner i det nya området samt övergången från det in till och med gamla högfartsböjen. Hur funkar det t.ex. med inbromsningar där? _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
Hejhej
Hade så kul man kan ha med dåliga gatdäck som skrek i varje sväng Själv kan jag inte skylla min avåkning på någonting annat än mig själv (jo, Johan som stressade mig bakifrån!) - i slutet av startrakan vid inbromsningen till velodromkurvan TROR jag att jag växlade ner till 2-an utan att stå på bromsen, och när det blev motorbroms så började bilen kasta våldsamt med bakänden. Jag tror dock att jag gjorde rätt - försökte inte ens rädda mig kvar på banan, tänkte mycket på jag inte ville att Johan skulle komma farande rätt in i mig, så jag åkte rakt fram ut i grusen. Bilen satte sig duktigt men som tur är har man ju släkten med sig som kan bogsera upp bilen på banan brorsan! Jag har inte märkt några större skador på bilen än - det är ju en Miata! - förutom lite grus i bromsarna. Sedan tog antingen mina bromsklossar fram slut på sista varvet, eller så har jag en sten till innanför skivan. Hinner inte kolla idag, men det kollas senast på måndag. Nåväl, R-däck och lite längre men styvare fjädrar kommer nästa vecka, sedan blir nästa modifikation en båge. Kul att träffa David (en föredetta klasskompis från Tekniskan i Hässleholm som nu kör svart M3) och uppmuntrande, välkomnande hälsningar till Andreas med den gula M3-an som körde på bana för första gången (och som körde ifrån mig på rakorna - när du har kört några banträffar till är du om mig i kurvorna också!!!!) Men du får hålla lite mer koll i backspegeln tills dess _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||
Jag körde på Sturup då och då för en del år sedan... tyckte jag hade hyfsad koll på den gamla banan, men jag upplevde den nya som nästan helt ny? De förändringar de gjort på gamla delen plus det helt nya gjorde, för min del, att man fick lägga gamla meriter på hyllan... så kände jag. Finns det inte en banskiss med spårval i en annan tråd? Bra arr. Och trevligt! Sällan har en partajbarngrillkorv smakat så gott Kul men nya och gamla bekantskaper Hade jag mötets äldsta bil (1972)? (Måste montera sj-fjädrarna (som ligger i källaren och väntar), R-däcken (i samma källare), och framför allt en sittastillstol (nu hänger jag i träratten så det knakar i fogarna ) _________________ Magnus Bengtsson |
||||||||
Ha ha ha.. Ja du habbe. Jag har inte hunnit gå igenom materialet. Blev tvungen att dra lite tidigare eftersom det var lite kontrakt skriverier och sånt som skulle fixas i malmö sen var det kvällsbad och tokmekande med plexans bakdäck som var slitna förbi korden. Killen ska ut på en 60mils resa.. så det var bara att hänga på vinterdäcken igen Ska tacka för en underbar kvällskörning och alla ni som är sugna på att köra igen.. så ska jag jobba på att dra ihop en körning om ca 3-4 veckor. (tänker det är lagom långt mellan)
Den nya banan var lite läskig. Rent tekniskt så är det bara få delar som är kvar sturup orginal och man känner sig som ett blåbär första varven. (var nära gruset flera gånger och däcken ordentligt nedslitna). Framförallt tycker jag att hastigheten har ökat på banan. Förut så han jag aldrig varva ur 3ans växel.. men nu hinner man precis peta i 4an innan det är dags att bromsa in.. sen är högerkurvan vid depåinfarten skum. Såg att andra hade problem med växelvalet där också. Kommer man in i 2ans växel så varvar man ur mitt i svängen.. Och kör man med 3ans in i den så har man inget drag förns i utfarten.. Till och med tjejen tyckte det var lite läskigt, pågrund av hastigheten. Där hon tidigare gasat som en idiot gick det alldeles för fort så det var nästan sniff i gruset för henne också.
Ha ha ha.. Ja.. men det slutade ju bra i alla fall. Måste säga att jag vart imponerad av din bil och hur du tvingar in den i svängarna. Trodde några gånger att det var slutet för dig. Sen till nästa gång, låt mekanikerna sköta mekandet En riktig chaför mekar inte.. sa tjejen i alla fall medans jag fick fixa kylningen på bilen. (Ny kylare ska monteras..)
Enda gången en M3 inte är presentabel är när vunderbaumen hänger och dinglar i takt med basdunket och ögonlocken hänger på 3kvart. Och glöm inte de självrotreande navkapslarna. Jag tror nog det finns några bilder av dig i min kamera..*hoppas* Sen så tack Krille för den administrativa supporten och flaggbytet. Var guld värt och självklart tack habbe för initiativet till _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||||||
Eftersnack 2005-07-14 LÅNGA Sturup Raceway Torsdag 14/7 kl 17-20 | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (10955 totalt) |