Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-14 LÅNGA Sturup Raceway Torsdag 14/7 kl 17-20
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (10955 totalt)
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hej Alla

Tack Mattias Habenicht (Habbe)

för en bra åkning, perfekt organisation samt bra folk.

Inga större incidenter!!??

Edit Glömde Krilles effektiva flaggbyten och bärgningar thumbs up

Tack även för efterplägnaden.

/ Bengt Metz, Michelingubben

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Henrik P
Malmö
Här sen Nov 2004
Inlägg: 51



Vill också tacka så hjärtligt för en trevlig afton med mycket bantid.....kanon!

Bra organisation!

Stort tack!

Kan se om jag får in lite bilder senare!

Mvh

_________________
Henrik Persson

Fiat Uno Turbo i.e. -87
Porsche 911 SC targa -82
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Helkul kväll och bra arrangemang. thumbs up
Hoppas många tog mycket bilder.
Ser redan fram emota att åka på sturup igen.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Tack alla som deltog
Det vart en hellyckad kväll som flöt bra och utan några större (läs nämnvärda) incidenter.

Hoppas jag kan köra med rejsbilen nästa gång, fast det var skoj att få vara med och styra och ställa lite också

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ja, ni såg ut att ha riktigt trevligt där på banan (och utanför) thumbs up

Jag får se om kameramannen jag hade med mig säpper till lite bilder från kvällen

Nästa gång får jag ta och planera mitt jobb lite bättre så jag också kan va med och leka

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Kan bara instämma i kören. Mycket bra kväll! Tack Habbe! thumbs up
Hoppas att min container inte hindrade trafiken alltför mycket
Lovar att jag tar min 323:a nästa gång. Den är lättare att runda

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Henrik P
Malmö
Här sen Nov 2004
Inlägg: 51



Några bilder från kvällen, alltid uppskattat.




































MVh

_________________
Henrik Persson

Fiat Uno Turbo i.e. -87
Porsche 911 SC targa -82
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



En väldigt trevlig kväll!
Tack till Habbe, Krille o andra som ställde upp så vi kunde åka! Ni gjorde ett kanonjobb! thumbs up

Sen att själva åkat gick lite si & så berodde ju mest på mej själv o bilen jag har pelat med chassiet på .. Tur att resten av arrangemanget vägde upp för det!
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Tänkte bara säga att vi låter var och en berätta om sina eventuella "bravader" på banan så att ingen blir missnöjd med att ngt felaktigt sagts

Här kommer förklaringen till min piruett efter start och målrakan.
Under ett av passen valde jag att byta bromsvätska eftersom pedalen gick närmare och närmare golvet. Tog sedan med en arbetskamrat ut på några varv. Vid en (som vanligt) relativt sen inbromsning mot huvudposteringen fanns absolut INGEN bromsverkan varav jag valde att svänga in tvärt för att sladda ner hastigheten så mkt som möjligt innan vidare färd ut i Lecan. Nu blev det inte värre än en 200-gradare med bakhjulen ngn meter in i Lecan, jag kom loss för egen maskin. Väl in i depån skulle jag börja felsöka och lufta och undrade var min 11 mm Kamasanyckel var?? Trodde för en sekund att lillpojken kanske hade den men den lös med sin frånvaro. Jaha då får jag väl åtminstånde krypa under uch kolla varifrån bromsvätskekaskaden kom från. Vad hittar jag sittande på luftningsnippeln på oket? Min 11mm nyckel som med hjälp av bromsskivan lyckats gänga upp luftningsnippeln. MAJOR DUMSTRUT till mig

Min svartflaggning berodde fö på ett löst hängande signalhorn!!

Vilket härligt gäng som dök upp, trevlig blandning av bilar och MYCKET gott omdömme bland samtliga förare, Beröm!!

Vi kan nog onekligen konstatera att 20 bilar på banan inte var för mycket, och har vi någonsin varit med om att huvudposteringen fått ropa: "är det ngn som SKA köra eller" när lineuppen var lite trög
Gissar att inte särskillt många kan klaga på lite bantid

Hoppas att vi kan skaka ihop ett lika glatt gäng nästa gång!!

EDIT: Höll på glömma: Stort tack till Taxi-Krille thumbs up

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Tänkte bara säga till Andreas Sandor, och även informera er andra, att jag ger min fulla tillåtelse att publicera videoupptagningen på min piruett.
Hoppas att ngn kan hosta filen.

Eder Prima Alfabalerina!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Stort tack till alla för allt (och lite till) *fjäska, fjäska*

oerhört mycke körning har satt sina spår... Jag är liiite mör nu.
Fick ihop ca 60 varv och allt flöt på fint. Man körde om, blev omkörd, svettades, svor och...
...hade sååå jäkla ROLIGT! :woot:

Trevligt med grillning och eftersnack... thumbs up

Än en gång, tack!

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Jupp, helkul tillställning med grillning som toppade på slutet. Skitkul att sitta och snacka lite efteråt, blir lite mer gemenskap på det sättet. Efter tokmek in på slutet kom mina 48 varv som ett jättestort salveqvick på min stressade lekamen

För en gångs skull tycker jag det är himla skönt att jag inte finns med på bild, då bilen inte var i presentabelt skick.

Jenny tyckte det var kul att prova sin nya bil (grön segsexton compakt) på bana och längtar redan efter sina H&R fjädrar som ligger på jobb. Hon vill dessutom ha en laptimer så det blir väl snart dags för ett nytt gruppköp!

Hälsningar från oss båda!
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Måste bara tillägga att dagens mest omdömesfulla förare enigt min åsikt var: Stefan Lindh (wiking72 på forumet) med sin Opel Kadett GTE -75:a med 2,4 TIC

VILKEN CoOL BIL!!! och en kanonkall förare som förstod att ta det varsamt på sin bandebut.
Välkommen Stefan

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Rocco-82 skrev:
Stort tack till alla för allt (och lite till) *fjäska, fjäska*

oerhört mycke körning har satt sina spår... Jag är liiite mör nu.
Fick ihop ca 60 varv och allt flöt på fint. Man körde om, blev omkörd, svettades, svor och...
...hade sååå jäkla ROLIGT! :woot:

Trevligt med grillning och eftersnack... thumbs up

Än en gång, tack!


Bra kört Johan. Grymt jämna (och snabba) rundor thumbs up

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Dan Hovang skrev:
En väldigt trevlig kväll!
Tack till Habbe, Krille o andra som ställde upp så vi kunde åka! Ni gjorde ett kanonjobb! thumbs up

Sen att själva åkat gick lite si & så berodde ju mest på mej själv o bilen jag har pelat med chassiet på .. Tur att resten av arrangemanget vägde upp för det!


Inget gnälla här gubben, du körde väldigt jämnt och snyggt.

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Det vore intressant att höra lite åsikter om hur nya Sturup är jämfört med tidigare. Känns det som en helt annan bana nu?
Sen vore det ju kul att se lite spårvalsdiskussioner i det nya området samt övergången från det in till och med gamla högfartsböjen. Hur funkar det t.ex. med inbromsningar där?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Hejhej

Hade så kul man kan ha med dåliga gatdäck som skrek i varje sväng
Själv kan jag inte skylla min avåkning på någonting annat än mig själv (jo, Johan som stressade mig bakifrån!) - i slutet av startrakan vid inbromsningen till velodromkurvan TROR jag att jag växlade ner till 2-an utan att stå på bromsen, och när det blev motorbroms så började bilen kasta våldsamt med bakänden. Jag tror dock att jag gjorde rätt - försökte inte ens rädda mig kvar på banan, tänkte mycket på jag inte ville att Johan skulle komma farande rätt in i mig, så jag åkte rakt fram ut i grusen. Bilen satte sig duktigt men som tur är har man ju släkten med sig som kan bogsera upp bilen på banan brorsan!

Jag har inte märkt några större skador på bilen än - det är ju en Miata! - förutom lite grus i bromsarna. Sedan tog antingen mina bromsklossar fram slut på sista varvet, eller så har jag en sten till innanför skivan. Hinner inte kolla idag, men det kollas senast på måndag.

Nåväl, R-däck och lite längre men styvare fjädrar kommer nästa vecka, sedan blir nästa modifikation en båge.

Kul att träffa David (en föredetta klasskompis från Tekniskan i Hässleholm som nu kör svart M3) och uppmuntrande, välkomnande hälsningar till Andreas med den gula M3-an som körde på bana för första gången (och som körde ifrån mig på rakorna - när du har kört några banträffar till är du om mig i kurvorna också!!!!) thumbs up Men du får hålla lite mer koll i backspegeln tills dess

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Joakim Winkler skrev:
Det vore intressant att höra lite åsikter om hur nya Sturup är jämfört med tidigare. Känns det som en helt annan bana nu?
Sen vore det ju kul att se lite spårvalsdiskussioner i det nya området samt övergången från det in till och med gamla högfartsböjen. Hur funkar det t.ex. med inbromsningar där?


Jag körde på Sturup då och då för en del år sedan... tyckte jag hade hyfsad koll på den gamla banan, men jag upplevde den nya som nästan helt ny? De förändringar de gjort på gamla delen plus det helt nya gjorde, för min del, att man fick lägga gamla meriter på hyllan... så kände jag.

Finns det inte en banskiss med spårval i en annan tråd?

Bra arr. Och trevligt! Sällan har en partajbarngrillkorv smakat så gott
Kul men nya och gamla bekantskaper

Hade jag mötets äldsta bil (1972)?

(Måste montera sj-fjädrarna (som ligger i källaren och väntar), R-däcken (i samma källare), och framför allt en sittastillstol (nu hänger jag i träratten så det knakar i fogarna )

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Habbe skrev:
Tänkte bara säga till Andreas Sandor, och även informera er andra, att jag ger min fulla tillåtelse att publicera videoupptagningen på min piruett.
Hoppas att ngn kan hosta filen.

Eder Prima Alfabalerina!


Ha ha ha.. Ja du habbe.
Jag har inte hunnit gå igenom materialet. Blev tvungen att dra lite tidigare eftersom det var lite kontrakt skriverier och sånt som skulle fixas i malmö sen var det kvällsbad och tokmekande med plexans bakdäck som var slitna förbi korden. Killen ska ut på en 60mils resa.. så det var bara att hänga på vinterdäcken igen

Ska tacka för en underbar kvällskörning och alla ni som är sugna på att köra igen.. så ska jag jobba på att dra ihop en körning om ca 3-4 veckor. (tänker det är lagom långt mellan)



Citat:
Det vore intressant att höra lite åsikter om hur nya Sturup är jämfört med tidigare. Känns det som en helt annan bana nu?
Sen vore det ju kul att se lite spårvalsdiskussioner i det nya området samt övergången från det in till och med gamla högfartsböjen. Hur funkar det t.ex. med inbromsningar där?


Den nya banan var lite läskig. Rent tekniskt så är det bara få delar som är kvar sturup orginal och man känner sig som ett blåbär första varven. (var nära gruset flera gånger och däcken ordentligt nedslitna).

Framförallt tycker jag att hastigheten har ökat på banan. Förut så han jag aldrig varva ur 3ans växel.. men nu hinner man precis peta i 4an innan det är dags att bromsa in.. sen är högerkurvan vid depåinfarten skum. Såg att andra hade problem med växelvalet där också. Kommer man in i 2ans växel så varvar man ur mitt i svängen.. Och kör man med 3ans in i den så har man inget drag förns i utfarten..

Till och med tjejen tyckte det var lite läskigt, pågrund av hastigheten. Där hon tidigare gasat som en idiot gick det alldeles för fort så det var nästan sniff i gruset för henne också.




Citat:

Vad hittar jag sittande på luftningsnippeln på oket? Min 11mm nyckel som med hjälp av bromsskivan lyckats gänga upp luftningsnippeln. MAJOR DUMSTRUT till mig


Ha ha ha.. Ja.. men det slutade ju bra i alla fall. Måste säga att jag vart imponerad av din bil och hur du tvingar in den i svängarna. Trodde några gånger att det var slutet för dig. Sen till nästa gång, låt mekanikerna sköta mekandet En riktig chaför mekar inte.. sa tjejen i alla fall medans jag fick fixa kylningen på bilen. (Ny kylare ska monteras..)

Citat:
För en gångs skull tycker jag det är himla skönt att jag inte finns med på bild, då bilen inte var i presentabelt skick


Enda gången en M3 inte är presentabel är när vunderbaumen hänger och dinglar i takt med basdunket och ögonlocken hänger på 3kvart. Och glöm inte de självrotreande navkapslarna. Jag tror nog det finns några bilder av dig i min kamera..*hoppas*


Sen så tack Krille för den administrativa supporten och flaggbytet. Var guld värt thumbs up thumbs up thumbs up och självklart tack habbe för initiativet till

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



BMWTobbe skrev:

För en gångs skull tycker jag det är himla skönt att jag inte finns med på bild, då bilen inte var i presentabelt skick.


Var väl inte så farligt


_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2611



Vilken kväll man missat verkar det som!

Nåväl, antar att det kommer en repris ganska snart, eller?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Eftersnack
2005-07-14 LÅNGA Sturup Raceway Torsdag 14/7 kl 17-20
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (10955 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande