Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-07-29 Sturup Raceway, Svedala MK - HMS | 1, 2 >> 7390 besök totalt |
Börjar med att tacka för ett kanonarrangemang.
Många trevliga bilar, förare och åskådare. För egen del så är jag nöjd med körningen, börjar hitta ett skapligt lugn så de där backspeglarna också får lite av min uppmärksamhet. Så, det var min korta resumé av eftermiddagen, nu får ni fylla på med bilder och kommentarer. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Kan bara instämma, det var mycket trevligt och roligt att få prova Sturup för
första gången, inte helt lätt att navigera runt för en novis som jag. Men med ett öga i backspegeln (hoppas jag inte låg alltför mkt i vägen) och resten av synen på turn-in, apex och turn -out så hade jag en mkt rolig eftermiddag och det är vad som räknas.....för mig Hoppas tillfälle bjuds igen , det var helt kanon med ett samarrangemang mellan Hyllie och Svedala och kul att även gatbilar fick möjlighet att köra i en egen grupp. På återseende Är det nån som har bilder så är det ju alltid roligt att se sig själv (och andra) åka runt runt. |
||||
Hej
Sturup är svåråkt!! i alla fall för en amatör som jag. Jag har kört långa banan en gång tidigare och lyckades kapa ca 0,5 sek på tiden jag hade innan. Fick några tider under 1.14.50 som bäst 1.14.33 på eftermiddagen då det var lite svalare i luften. Jag behöver detta då min motor presterar bäst då. Jag har tillgång till film från åskådarplats. Tack Bengt Larsson http://hem.bredband.net/fortuna_rejs / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Kul att prova en MYCKET knixig bana. Fanns nästan lika många spårval som förare tycktes det.
Mycket körtid och det behövdes verkligen. Snart kanske man lär sig hitta runt banan Lite bilder hade varit kul att se om någon hade kamera med sig. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Vill först och främst passa på och tacka Peter Edgren för att jag fick testa hans mycket underbara bil att köra. Vill även tacka Emelie för den fina körningen du gjorde, kan bara erkänna att du var snabbare än mig! Får se på torsdag vem som är snabbast då! Stort tack till Hyllinge MS och Svedala MKför den fina dagen. Hyllinge får nog se sig efter en ny anbulanschef! Väl mött igen på racingbanorna, då jag hoppas att jag fått lite mer körrutin och inte ligger som en stor röd broms kloss (om jag får fortsätta köra för Peter).
_________________ Mikael Karlsson |
||||
Jodå,du får fortsätta att köra Nu saknas bara en förare till så blir det till att testa ett ERF-race. Någon här som är sugen? _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Klart man är sugen , men känner att erfarenheten inte är så stor
Jag har i år tagit licens och börjat åka lite gatbil på bana (vit BMW M3 E30), stod parkerad vid sidan om din Cittra i depån. Du behöver säkert någon med ett "aningen" större erfarenhetskonto än jag (mild underdrift) Men nog finns tankarna att köra på riktigt framöver. |
||||
Tack Svedala och HMS!
Vi fick provat ut BMWn och fyllde på att-göra listan, som nu bland annat har en post för att fixa framskärmen efter att jag råkat kolla in däckstraven lite väl nära .. Det var en välfylld maskindepå! Det var nog bra för HMS att få en försmak på storleken på maskindepån, det krävs nog lite organisation för att alla ska få plats vid tex ERF eller SLC. |
||||
Ja, det var en trevlig dag på sturup. Blev en hel del körning trots att man stod och skruvade större delen av tiden.
Banan var riktigt rolig trots att den saknar en riktig raka, undrar hur svårt det är att köra om bilar i ett race. Snabba vänstern, krönet och nya högerkurvan vid den gamla banan var roligast . "Serpentin"-vägarna bakom depån var inte så kul, 180graders vänsterkurvan är ju fruktansvärt ojämn så bilen bara studsar Väldigt bra arrangemang måste jag säga _________________ /Arne Lindgren |
||||
Hur är utrymmet om man jämför med Knutstorp? _________________ /Kristian Elisson |
||||
om man jämför innerfältet på Knutstorp (altså efter tunneln under banan) med motsvarigheten på Sturup, vilket ju måste vara den asfalterade ytan innanför grindarna, så är det ganska mycket mindre utrymme på Sturup, säkert under halva ytan. Det kanske finns ytor utanför grindarna man kan använda som maskindepå, men det skadar nog inte för er att kolla upp hur det ser ut på platsen innan ni har några rejs där. Planerar man innan så spar det nog en del trassel. |
||||
Jag får också tacka arrangörer och funktionärer för en lyckad eftermidag
Nya banan är kalas, lagom svår och spännande. Det kändes som de flesta var där och det var riktigt mycket bilar där. Jag började inte använda kameran förrän slutet men här har ni några.. Trådskaparen på väg hem.. BMW Tobbe "byter om".. Bengt, Christian och Henrik står och ljuger.. En bunke Z3M.. Jag får passa på att be om ursäkt för det obehag jag vållade för alla inblandade i mitt omkörningsförsök i ingången på kurvan efter målrakan . Vill även passa på att råda alla andra att inte ge sig på något sådant, det är verkligen riktigt korkat ... _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Kul bana med dom nya partierna, fast lite läskiga staket alldeles för nära det svarta man ska köra på.
Attans fint väder fram till kl 17 då formelbilarna skulle köra, dock hade väl min motor och kylsystem bättre gillat tio-femton grader kallare. Stämningen var utmärkt i depån och verkade vara utmärkt på banan när gatbilarna var ute. Däremot så tycker jag att det i räserbilsgruppen fanns exempel på dåliga attityder vilket gjorde att t o m jag med min inte så snygge bil kännde mig lite obehaglig till mods. Mercedestorpeden är redan nämnd men även en del andra ekipage betedde sig lite knepigt tycker jag. Jag har visserligen ingen som helst rätt att peka med pinnar, men jag tycker ändå att det vore vettigare att försöka lära sig banan och lära sig köra bilen man sitter i, istället för att med risk för hälsan och materialskador till varje pris försvåra att ekipeget bakom får träna i sin egen, snabbare takt.... Edit: attans vad jag låter negativ då Det varj ju faktiskt kul ändå! _________________ Pär Hylander |
||||
Jag har film på när jag släpper förbi dig så det kan inte vara mig du menar i.a.f. Annars kan jag bara instämma. En träning är inte rätta stället att till varje pris hålla bilar bakom sig. För berörda (utan att kommentera någon speciell händelse) rekomenderas att läsa RA 8.1.1 _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Hoppas inte pekpinnen är i min riktning... Jag försökte verkligen ha ett öga i backspegeln... om man PÅ TRÄNING rattar en bil som är MYCKET snabbare än övriga kan man kanske förvissa sig om att den man ska köra om är medveten om ens existens och med GOD SÄKERHETSMARGINAL köra förbi. Jag klarade mig med blotta förskräckelsen undan vid ett tillfälle. Tycker också lite synd om formelbilarna som fick sista och blötaste passet. (men bara lite ) Till nästa gång kanske det vore bättre att sätta det i mitten. Då får man ett litet snacka-skit-break på köpet. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Jo,det gör det! http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Johan, nej vi var väl bara på samma banavsnitt en gång och då var du ju nästan överdrivet hövlig ;-)
Tror att det mest var ERF-ekipage som jag tyckte betedde sig underligt, men det kanske är så det går till i ERF. Snabba sådana bilar är nog endast lite snabbare än min, men i flera fall framfördes dom på ett sätt som jag tycker tydde på oerfaren chaffis som istället för att träna på det väsentliga jobbade mest på att hålla bakomvarande bil bakom sig. Iofs är det ju iofs det racing går ut på, men jag tror att det ger en bättre träningseffekt om man istället jobbar med sin egen körning till en början om nu någon ngn känner sig träffad och verkligen borde känna sig träffad så hoppas jag att detta tas som ett tips hur man kan förbättra sina egna tävlingsprestationer och dessutom förbättra klimatet under träning istället för att ta det som ett påhopp. Jag har för övrigt ingen aning om vilka chaffisar det kan ha varit eftersom jag endast känner några stycket ERF-team/chaffisar och det inte var ngn av dom. För övrigt så var det ju attans kul, mycket körning och kul bana Har lite dåligt samvete för att jag sänkte stämningen i denna tråden, ber om ursäkt för det. _________________ Pär Hylander |
||||
Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du lyfter fram vad som ,i mina ögon, är syftet med att köra träning. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Jag har fimpat slutet av diskussionen. Hot accepterar vi inte här på rejsa.
Risken finns att det åkt med andra inlägg också, men jag sitter på jobbet och har inte tid att rensa inläggen ett och ett. Jag kommer att ta mig en titt på det ikväll och lägga tillbaka inlägg med bilder etc. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Eftersnack 2005-07-29 Sturup Raceway, Svedala MK - HMS | 1, 2 >> 7390 besök totalt |