Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-21 SVKG Sprint 4 Parkbanan Göteborg
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6602 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare


Nu var man hemma efter SVKG Sprint 4 på Parkbanan... Vädret var strålande solsken och vindstilla, vilket självklart var underbart men det kändes att man inte hade med sig nån vattenflaska i den gassande solen...

Avsaknaden av vatten på banan (underbart) gjorde att man kunde stå på nåt kopiöst idag jämfört med förra året när jag var med och körde, vilket självklart visade sig på alla tider som kördes idag.

De flesta tiderna idag låg på 1.40-1.46 med några riktigt snabba på 1.36 eller vad det snabbaste var segraren hade i ena Roadsportklassen, det är riktigt bra kört. Även Carl Rydqvist var snabb med sin pappas Miata på 1.37 eller vad det var han förflyttade den japanska skolådan på (förutsatt att solen inte har gjort mig helt väck nu). Det var iaf imponerande fort!

Ett gäng större bilar av modell Camaro och andra var även med idag och körde, jag blir lika förvånad och imponerad varje gång man ser nån snyggt och smidigt köra en sån bil på denna banan så snabbt som en del lyckas (relativt låga 1.43 eller liknande hade Camaron iaf).

Jag själv fick nöja mig med 1.42:49 , vilket inkluderar 1 sekunds tillägg för att jag var för närgången på en kon. Det är faktiskt hela 3 sekunder snabbare än förra året när jag körde som bäst, även om det dock var en "liten" vattenpöl på banan då. Enda ändringen på min bil sen förra året är ju ett annat insug faktiskt, så nu i år är flytet mycket bättre! Denna tid gav mig faktiskt en klasseger i klassen gäster vilket troligtvis var den största klassen idag med 7 deltagare.


Tyvärr har jag inga bilder på mitt kamerabatteri gav upp redan när jag hade fotat bilar i lineup innan körningarna började, så det är inget att hänga i granen... men jag vet att många av Er därute fotograferade mycket!


Så nu ska jag dricka nån liter vatten till och sen hoppas på snygga bilder på allt från Kristoffers Alfasud (som gick bra!), Miatorna, jänkeåken och de små tyska skolådorna!

Tack SVKG för en riktigt bra förmiddag ute i Arendal!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Här kommer några av de bilder jag tog på första gruppen:



1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen


1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen


1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen


1:a passeringen



2:a passeringen





1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen


2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen


1:a passeringen



2:a passeringen


2:a passeringen


2:a passeringen





1:a passeringen


1:a passeringen

_________________
Mikael Persson
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack för en riktigt trevlig körning - själv är jag riktigt nöjd med min 1.40.xx tid. Mitt pesonliga rekord på bana. Korsförhörde Carl om hur man skulle köra och det gav resultat thumbs up
Fick ju ett bonus åk p.ga. att jag var tvungen att bromsa för funktionärer som rättade banan.
Varmt var det men det är en härlig syn när man kör ut mot spegelblanka havet och skall runda konerna

Hoppas vi kan få lite tider av Niklas här sen.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Kul att åka igen! Ny varianter varje gång på Parkbanan! Denna gång i form av en "gödselpölpassage", till slut var jag tvungen att släppa rejält varje gång och ta ett lågodörspår som givetvis kostade tid. Men mycket bättre än köra i djupvatten dock. Men det tog tid att få Jeguaren ren efteråt, den doftar rätt mycket ännu trots en rejäl omgång. Att följa bilen framför på uppvärmning var inte bra heller, dricksvattenflaskan gick åt att rensa visiret efteråt!

Men lite släpp här och där och mycket grus och skräp i kritiska passager så fick en tid på 1.36 duga idag men det måste gå åka mycket fortare, speciellt när Jansa kommer tillbaka!

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Josen skrev
Citat:
Fick ju ett bonus åk p.ga. att jag var tvungen att bromsa för funktionärer som rättade banan.


Du skall alltså tacka mig och Kalle för din grymma tid?!

Det var härligt att köra Sud, och ännu mer härligt att inget strulade efter att den stått still länge.

Hoppas på att någon fotat den i aktion.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Du skall alltså tacka mig och Kalle för din grymma tid?!


Japp bugar och tackar

Såg ut att vara kul med Sudden - inga problem med att få plats ?

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Inga som helst, trots att stolsval och underrede borde vara byggd för en vanlig användare. Men stolen skall sänkas 7-8 cm och flyttas bak lika mycket. För att det går...

(hmm nu får man väl se på bilderna om man sitter i taket...)

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Det ser ju riktigt kul ut, måste man bo i Götet för att få bli medlem och delta i era race?
Är det vanligt förekommande att ni lägger in extra hinder (i detta fall koskit om jag förstog rätt?) för oss med öppen bil?

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:
Det ser ju riktigt kul ut, måste man bo i Götet för att få bli medlem och delta i era race?


Man behöver inte bo i Göteborg, vi har medlemmar runt hela landet och även i t.ex. Norge och Finland.

kolla SVKG:s hemsida

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Megablade skrev:
Är det vanligt förekommande att ni lägger in extra hinder (i detta fall koskit om jag förstog rätt?) för oss med öppen bil?
"Man får spela bollen där den ligger" som det heter i nån annan "sport"

Det brukar förkomma ganska många naturliga hinder av typen grus, jord, småsten, måsskit mm. Gör man med cykelskärmar så vore fula (avmonteringsbara?) gummiflärpar som går nästan ned till backen vara ett bra tillbehör här.

Förra hösten behövde sjuorna flytblock när det var en sjö som skulle passeras

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Ena gången är det cyklop, andra gången gödselskydd. Jag kan ju säga att även med R-däck är fästet dåligt då underlaget består av ... skit.

Brorsan Carl tog dessa med mobilen... Det är Emil längst bort, sen tre Miator tillhörande Niklas Falk, Fredrik Lundberg och så brorsan.


Suden kränger visst en del... Önskar väldigt mycket en skarp körbild på mig, någon mer som fotograferade?

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Ställer upp helt och fullt på Niclas kommentar att köra bil det är en utomhussport. Och underlaget är lika för alla. Har provat åka med alla slags skärmar med seven och egentligen så är nog alltid framhjulstäckningen symbolisk. Dvs man får ta det som det kommer och gilla läget. Minns en riktig regnnatt då jag utan vindruta fick det så svårt se att jag i sprutet tog en trafikdelare på fel sida, en annan gång då bilen nära nog flöt på däcken...eller då en lossnad avgassystemskruv i full fart på långrakan på Anderstorp föll i backen och studsade 10 m upp i luften och till slut damp ner i sittbrunnen...bara ha den med in och skruva fast sedan

Parkbanan är kul utan tvekan, tekniskt svår och utmanande. Kul att det funnit en form där det dessutom rullar på bra, gamla tiders SVKG-longörer verkar ha rätttas till. Heder och tack till arrangörerna thumbs up

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Vilket kanonväder det var där ute igår, och va fort ni körde thumbs up

Jag tog en himla massa bilder men, jag har tyvärr inte möjlighet att ladda upp några bilder för jag har inte nåt internet hemma (än, kommer förhoppningsvis i veckan).

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Tider och preliminära placeringar:

Inga namn men de som körde vet nog vilket nummer de hade

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Vart ligger banan, jag har varit Hisingsbo i snart 3 år och tycker jag har koll på Göteborg men ändå har jag missat den. Antar att den ligger bortåt Arendal eller Torslanda utanför bron.

_________________
/David Söderblom
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Arendal, fortsätt förbi Volvomuséet så ligger det till vänster när vägen svänger åt höger!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Barbapappa skrev
Citat:
Jag tog en himla massa bilder men, jag har tyvärr inte möjlighet att ladda upp några bilder för jag har inte nåt internet hemma (än, kommer förhoppningsvis i veckan).


Längtar längtar längtar!

[EDIT måste ju se krängvinklarna, förarens ansiktsuttryck samt åt vilka håll hjulen pekar...]

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Här kommer det då lite bilder, bättre sent än aldrig.







och till Kristoffer så får jag nog säga att det inte blev så väldigt många lyckade bilder på nyförvärvet, jag hoppas jag får ett nytt försök nästa gång nu på finalen

_________________
Peter Karlsson
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Peter, har du nån bild på den gröne?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jo då.




_________________
Peter Karlsson
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare

Vilka bilder! Riktigt fina!
Bilen verkar inte kränga så farligt som förra året, skönt! Ska ändå styva upp krängare o sånt lite i vinter tänkte jag...

Tackar!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eftersnack
2005-08-21 SVKG Sprint 4 Parkbanan Göteborg
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6602 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande