Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-09-10 Privat Track Day Gotland Ring | 3879 besök totalt |
Jag får väl börja en eftersnacktråd för resten av deltagarna har väl inte hunnit hem ännu !
Tack till Stefan o Christer som tagit initiativet till detta! Trevlig dag och trevligt folk. Tyvärr var det flera ekipage som inte hann bli klara i tid så vi var kanske bara 15 st som körde. Själv drogs jag med missljud efter att jag låst bromsarna på varv 3 och resten av dagen. Kunde inte hitta någon anledning, provade att byta plats på ett par däck. Inget hjälpte och till slut körde jag trots det. Bära eller brista! Men under eftermiddagen vågade till slut jag inte köra mer och beslöt att packa ihop och då uppenbarade sig alltihop: Fattar inte hur jag kunde missa detta! Pinsamt! Men hade jag å andra sidan upptäckt det med en gång hade jag inte fått köra nått på hela dan . Lite fler bilder från dagen: Efterlysning! Det skulle vara roligt om min Peugeot 106 Rallye fastnat på nån bild! Vill någon dela med sig får ni gärna PM:a mej. _________________ Jörgen Gustavsson |
||
Jag instämmer med föregående talare. En riktigt bra dag med hur mycket körning som helst. På morgonen såg det ut som vi skulle hyrt ett garage då nästan alla skruvade med bilarna istället för att köra men sen ordnade det sig för dom flesta tror jag. Själv hade jag problem med bakbromsarna, beläggen låg mot skivan och det såg ut att bli varmt. Efter lite skruvande så och en massa hjälp av kunnigt folk (tack så mycket) så verkade det fungera i alla fall. Men i slutet på dagen då jag oroat mig för bakbromsarna hela dagen så smalt vänster frambelägg istället. Helt plåtrent blev det och en beläggssmet på hela skivan. Fick köra hela vägen hem till falun med endast motorbroms och det gick ju bra (det gick att bromsa i fall det verkligen skulle behövas men det låter inte bra med plåtrena belägg mot skivan)
Tackar till alla som var hjälpsamma med att packa in och ur däck samt bistå med hjälp vid skruvande av bakbromsar. Petter- på kryckorna _________________ /Petter Ledin |
||
Vill tacka alla som var med för en riktigt trevlig och rolig dag med trevligt sällskap.
Hoppas att alla är nöjda med dagen, det är i alla fall jag:) |
||
Det var ju många som fotade, kommer dom bilderna läggas upp här eller på något annat ställe? Någon som har lite kort på den röda M3 får gärna maila till mig annars.
petter.l@gvt.se Edit Jag har ju i alla fall fastnat på en bild av dig Jörgen Tyvär hade jag inte med någon kamera så jag har inget bidrag _________________ /Petter Ledin |
||
Håller med Petter, skulle vara kul om dom som fotade kunde lägga upp bilderna här.
|
||
Gör som dom andra och tackar Stefan och Christer för en mycket trevlig helg, trots avsaknad av bil.
Var inte alls inställd på att åka ner, dock ändrade ett litet remproblem på det, så det blev akutbud ner med ett stycke generator-rem. Att det sen visar sig att det blev galet ändå är surt, men det löste sig ändå till slut. Åkte med Seaten en sväng och Renualt 5:an med Andreas vid ratten. Helt klart en speciell upplevelse; bullrigt, stötigt, och slängigt, men what the hell, är det en race-bil så är det. Gratis Stefan förövrigt till nya personliga rekordet, alltid kul att se. Petter: Det var så lite med däcklastningen, har man ingen annan bil så kan man lika gärna hjälpa andra. Vill förövrigt tacka alla för att ni gjorde detta till en riktigt trevlig helg, alldelles för trevlig märktes det dock på hemresan, Gotlandsfärja och bakfylla är inte riktigt min grej, får lista ut något bättre sätt nästa gång. Ser gärna lite mer bilder och filmer om det finns några. MVH Stefan - Remkillen som nästa gång gärna tar med sig bil, frågan är om det blir något att köra på banan med eller Chevan för att åka i kalkbrottet, vet inte vad som lockar mest! _________________ Stefan Åkerlind |
||
Att mäta på 100-delar verkar svårt utan riktig tidtagningsutrusting Men vilken liten gul bil körde under 1.30 Stefan körde den röda lotusen under 1.33 och jag såg ingen som var snabbare (jag kan dock ha missat något). Själv körde jag på låga 1.37 som bäst och då låg det inte en karavan med bilar bakom och blinkade med helljus för omkörning. Just nu kan jag bara komma på att det var seaten som var gul men mitt minne är ju inte alltid det bästa så nu behöver jag hjälp att få tillbaka det? _________________ /Petter Ledin |
||
ehum...
Den lilla gula som körde på 1:29 tider var en 7:a som körde under söndagen, dom var två stycken som pressade sig under 1:30. Edit: ska passa på att säga att detta skedde efter att motorklubbens bandag var avslutad. De aktuella bilarna var ensamma på banan. Under lördagen var nog Stefan snabbast... Själv lyckades jag köra på 1:38.någonting på söndagen, finns fler sekunder att hämta men jag var själv rätt slutkörd vid det laget efter två heldagar på banan.... _________________ Mattias Meldert |
||
Jaha det förklarar en del, jag trodde det var under lördagen det menades Tråkigt nog missade jag motorklubbens körning. _________________ /Petter Ledin |
||
Var en mycket trevlig dag med mycket körtid. Var nästan lite väl lite bilar ute på banan ibland då jag tycker det kan vara ganska lärorikt att ligga bakom och kolla vilket spår andra åker.
Fanns ju dock en anledning till att många bilar uteblev. Vill rikta ett stort tack till Eric Josefsson som gjorde det möjligt för mig att köra denna dag. Var en kalasdag tycker jag. Fick köra precis så mycket jag ville. Hade nästan varit onödigt att köra på söndagen då jag var rätt nöjd efter de 70 varven jag körde på Lördagen. Banan tycker jag var grymt kul! Körde 1.46 som bäst på lördagen med en passagerare vilket jag är hyffsat nöjd med. Tog lite bättre spår på Söndagen men det gick inte så mycket fortare 1.44 utan passagerare. Fast då höll jag iofs igen lite. Det höll dock på att sluta lite olyckligt när jag var utanför banan lite med vänsterhjulen i högerkurvan precis innan rakan. Slutade dock med enbart en deformerad topplagring, deformerat fjäderbenstorn och en trasig blinkers. Anledningen till detta visade sig när jag sedan gick banan på kvällen. Sandfållan där var ingen sandfålla utan bestod av hårt packat grus som låg på en nivå 1dm nedanför banan. Saken gjordes inte bättre av att den lilla curben där hade en 1dm skarp kant som jag helt eller delvis träffade. Lite dåligt tycker jag då banan skulle vara klar på den sträckningen vi körde. Personalen ifrån GR kunde iaf ha informerat om att det var typ dåligt att åka av där. Struntar nog att spekulera i vad som hade hänt om någon bult hade gått av i framvagnen. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
Eftersnack 2005-09-10 Privat Track Day Gotland Ring | 3879 besök totalt |