Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-10 Privat Track Day Gotland Ring
3879 besök totalt
Jörgen Gustavsson
Dalhem, Gotland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 80


Trådstartare
Jag får väl börja en eftersnacktråd för resten av deltagarna har väl inte hunnit hem ännu !
Tack till Stefan o Christer som tagit initiativet till detta!
Trevlig dag och trevligt folk. Tyvärr var det flera ekipage som inte hann bli klara i tid så vi var kanske bara 15 st som körde. Själv drogs jag med missljud efter att jag låst bromsarna på varv 3 och resten av dagen. Kunde inte hitta någon anledning, provade att byta plats på ett par däck. Inget hjälpte och till slut körde jag trots det. Bära eller brista! Men under eftermiddagen vågade till slut jag inte köra mer och beslöt att packa ihop och då uppenbarade sig alltihop:


Fattar inte hur jag kunde missa detta! Pinsamt! Men hade jag å andra sidan upptäckt det med en gång hade jag inte fått köra nått på hela dan .

Lite fler bilder från dagen:










Efterlysning! Det skulle vara roligt om min Peugeot 106 Rallye fastnat på nån bild! Vill någon dela med sig får ni gärna PM:a mej.

_________________
Jörgen Gustavsson
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Jag instämmer med föregående talare. En riktigt bra dag med hur mycket körning som helst. På morgonen såg det ut som vi skulle hyrt ett garage då nästan alla skruvade med bilarna istället för att köra men sen ordnade det sig för dom flesta tror jag. Själv hade jag problem med bakbromsarna, beläggen låg mot skivan och det såg ut att bli varmt. Efter lite skruvande så och en massa hjälp av kunnigt folk (tack så mycket) så verkade det fungera i alla fall. Men i slutet på dagen då jag oroat mig för bakbromsarna hela dagen så smalt vänster frambelägg istället. Helt plåtrent blev det och en beläggssmet på hela skivan. Fick köra hela vägen hem till falun med endast motorbroms och det gick ju bra (det gick att bromsa i fall det verkligen skulle behövas men det låter inte bra med plåtrena belägg mot skivan)

Tackar till alla som var hjälpsamma med att packa in och ur däck samt bistå med hjälp vid skruvande av bakbromsar.

Petter- på kryckorna

_________________
/Petter Ledin
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190



Vill tacka alla som var med för en riktigt trevlig och rolig dag med trevligt sällskap.
Hoppas att alla är nöjda med dagen, det är i alla fall jag:)

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Ja det var jätte trevligt med fantastiskt mycket körtid (mer än man orkade...)

_________________
Mattias Meldert
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Det var ju många som fotade, kommer dom bilderna läggas upp här eller på något annat ställe? Någon som har lite kort på den röda M3 får gärna maila till mig annars.
petter.l@gvt.se

Edit
Jag har ju i alla fall fastnat på en bild av dig Jörgen Tyvär hade jag inte med någon kamera så jag har inget bidrag

_________________
/Petter Ledin
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190



Håller med Petter, skulle vara kul om dom som fotade kunde lägga upp bilderna här.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
Stefan Å.
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Gör som dom andra och tackar Stefan och Christer för en mycket trevlig helg, trots avsaknad av bil.

Var inte alls inställd på att åka ner, dock ändrade ett litet remproblem på det, så det blev akutbud ner med ett stycke generator-rem. Att det sen visar sig att det blev galet ändå är surt, men det löste sig ändå till slut.

Åkte med Seaten en sväng och Renualt 5:an med Andreas vid ratten. Helt klart en speciell upplevelse; bullrigt, stötigt, och slängigt, men what the hell, är det en race-bil så är det.

Gratis Stefan förövrigt till nya personliga rekordet, alltid kul att se.

Petter: Det var så lite med däcklastningen, har man ingen annan bil så kan man lika gärna hjälpa andra.

Vill förövrigt tacka alla för att ni gjorde detta till en riktigt trevlig helg, alldelles för trevlig märktes det dock på hemresan, Gotlandsfärja och bakfylla är inte riktigt min grej, får lista ut något bättre sätt nästa gång.


Ser gärna lite mer bilder och filmer om det finns några.

MVH Stefan - Remkillen som nästa gång gärna tar med sig bil, frågan är om det blir något att köra på banan med eller Chevan för att åka i kalkbrottet, vet inte vad som lockar mest!

_________________
Stefan Åkerlind
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Vart det något "rejs" med tidtagning?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Qvarnis skrev:
Vart det något "rejs" med tidtagning?


Nej det var bara nöjeskörning, eventuellt kan någon ha klockat tider från depån

_________________
/Petter Ledin
Citera
burgass
Täby
Här sen Jun 2004
Inlägg: 122



Bässta tid jag hörde var 1.29.88 från en liten gul bil...näst bästa - 1,31

_________________
Borje Iliasson
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



borje skrev:
Bässta tid jag hörde var 1.29.88 från en liten gul bil...näst bästa - 1,31


Att mäta på 100-delar verkar svårt utan riktig tidtagningsutrusting Men vilken liten gul bil körde under 1.30 Stefan körde den röda lotusen under 1.33 och jag såg ingen som var snabbare (jag kan dock ha missat något). Själv körde jag på låga 1.37 som bäst och då låg det inte en karavan med bilar bakom och blinkade med helljus för omkörning.
Just nu kan jag bara komma på att det var seaten som var gul men mitt minne är ju inte alltid det bästa så nu behöver jag hjälp att få tillbaka det?

_________________
/Petter Ledin
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



ehum...

Den lilla gula som körde på 1:29 tider var en 7:a som körde under söndagen, dom var två stycken som pressade sig under 1:30.

Edit: ska passa på att säga att detta skedde efter att motorklubbens bandag var avslutad. De aktuella bilarna var ensamma på banan.

Under lördagen var nog Stefan snabbast...

Själv lyckades jag köra på 1:38.någonting på söndagen, finns fler sekunder att hämta men jag var själv rätt slutkörd vid det laget efter två heldagar på banan....

_________________
Mattias Meldert
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



meldert skrev:
ehum...

Den lilla gula som körde på 1:29 tider var en 7:a som körde under söndagen, dom var två stycken som pressade sig under 1:30.

Edit: ska passa på att säga att detta skedde efter att motorklubbens bandag var avslutad. De aktuella bilarna var ensamma på banan.

Under lördagen var nog Stefan snabbast...

Själv lyckades jag köra på 1:38.någonting på söndagen, finns fler sekunder att hämta men jag var själv rätt slutkörd vid det laget efter två heldagar på banan....


Jaha det förklarar en del, jag trodde det var under lördagen det menades Tråkigt nog missade jag motorklubbens körning.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2908



Var en mycket trevlig dag med mycket körtid. Var nästan lite väl lite bilar ute på banan ibland då jag tycker det kan vara ganska lärorikt att ligga bakom och kolla vilket spår andra åker.
Fanns ju dock en anledning till att många bilar uteblev.

Vill rikta ett stort tack till Eric Josefsson som gjorde det möjligt för mig att köra denna dag. thumbs up

Var en kalasdag tycker jag. Fick köra precis så mycket jag ville. Hade nästan varit onödigt att köra på söndagen då jag var rätt nöjd efter de 70 varven jag körde på Lördagen. thumbs up

Banan tycker jag var grymt kul! Körde 1.46 som bäst på lördagen med en passagerare vilket jag är hyffsat nöjd med. Tog lite bättre spår på Söndagen men det gick inte så mycket fortare 1.44 utan passagerare. Fast då höll jag iofs igen lite.

Det höll dock på att sluta lite olyckligt när jag var utanför banan lite med vänsterhjulen i högerkurvan precis innan rakan. Slutade dock med enbart en deformerad topplagring, deformerat fjäderbenstorn och en trasig blinkers. Anledningen till detta visade sig när jag sedan gick banan på kvällen. Sandfållan där var ingen sandfålla utan bestod av hårt packat grus som låg på en nivå 1dm nedanför banan. Saken gjordes inte bättre av att den lilla curben där hade en 1dm skarp kant som jag helt eller delvis träffade.
Lite dåligt tycker jag då banan skulle vara klar på den sträckningen vi körde.
Personalen ifrån GR kunde iaf ha informerat om att det var typ dåligt att åka av där.
Struntar nog att spekulera i vad som hade hänt om någon bult hade gått av i framvagnen.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Ingen som hade mer bilder? Det var ju fotografer i varenda kurva

_________________
/Petter Ledin
Citera
Eftersnack
2005-09-10 Privat Track Day Gotland Ring
3879 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande