Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-10-01 Knutstorp | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10656 totalt) |
Tack för en trevlig dag!!!!
Här kommer lite bilder, mer bilder samt filmer kommer på http://www.seventwentyfour.org som vanligt! /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Tack för ett suveränt bra arr!!!!
Tack alla som hjälpte mig med min bil, nästa gång bjuder jag på öl. Elektriska problem är inte min starka sida direkt Tusen tack!!!!!! Vill även be om ursäkt om jag inte alltid hade kolli backspegeln En väldigt strulig bil denna dag gjorde att jag kom ur balans och fick tider som man inte direkt är nöjd med..... Men kul var det Tomas _________________ Tomas Palmlöf / Esther 001 |
||
Tack för en kanonträff HPC
Lyckades köra sönder bägge mina framdäck och bussningarna på ena länkarmen men å andra sidan så hade däcken gjort sitt för iår , det som retar mig mest är att bussningarna var splitt nya Superflex och dom ska väll hålla mer än en träff Tack alla som jag fick mig en pratstund med Vi syns nästa säsong _________________ --VVTS-- |
||
Jag vill också tacka för en bra träff.
Tyvärr fick jag sluta när det var två timmar kvar eftersom mitt ena bakbelägg tog slut och jag hade givetvis inga extra med mig. Det var faktiskt kul att köra när det var lite halvblött på banan. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Hej Mats . Så det var du som sprang runt som en galning och tog kort Vilken kanonbild Har du den i större format? Saaben din satt fint på banan , kom faktiskt ikapp dig på ett av passen och skulle passera dig men kände att det var nåt fel med ena framdäcket så jag gick in i depån för att kolla vad det var och det visade sig halva slitbanan på högra framdäcket hade lossnat och virat runt sig runt drivaxeln efter det så var det färdigt kört. _________________ --VVTS-- |
||
312st bilder från dagen hittar du på http://www.zoomphoto.se
Var nere och tog lite bilder idag det blev 312st ni hittar dem här: www.zoomphoto.se |
||
jag packar ihop lite bilder på volvon och skickar till dig via email! Tar några dagar!!!! /Mats
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Dan P: Jätte fina bilder!
Finns det möjlighet att få bilderna på min bil i full storlek ? Även om det finns andra fotografer som har på min bil tar jag mer än gärna _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||
Mkt trevligt evenemang - med få förseningar & få avåkningar/snurrningar.
Dock stod jag för minst 3 surrrningar på kvällen när jag & blåa 242.an fick frågan... vill ni ut & sladda lite..... Så M.Scotte fick sig en åktur & efter det var det allmänt testande utav min bil till alla glädje. Övrigt under dagen så snackade jag med Eddie varvstopp (Porsche 944) om hur hans varvtider varit/är. Runt 1,16 sade Eddie. jag frågade mest för att jag inte visste alls själv & för att jag knappade in på Eddie ca 10-15 meter per varv under det andra torra passet. Under nästa pass körde jag med kameran på bilen & då började det gå riktigt fort - med icke R-däck - bärjade lära mig bättre & senare bromspunkter & skulle tro att jag bromsade vid 75-80 meter på rakan (tänk då okså på att min bil inte är så snabb) Nästa pass var i duggregn o Benci stod i utsläppet - jag värmde upp bilen/däcken några varv & började sedan öka rejält - det var ordentligt fuktigt på hela banan. - bromspunkterna var då vid 100m skylten. Däcken jag körde på var TOYo's gamla gat-sportdäck - T1-S i 195/45-15 på 8,2x15 fälgar. de greppade som TUSAN helt enkelt. Efter 6 varv så börjar Benci vifta att jag skall ta det lite lugnare Men 3 varv senare så ser han att det utövas riktig bilkörning & han ger då plötsligt istället . Jag kör ett 5-tal varv till & sedan började bilen överhetta minimalt. Saktar då ner & stannar i depån ett par minuter & sedan ut igen för ca 10 varv i samma tempo. Mina tider på det fuktiga var i mina egna ögon mkt snabbare än det förra passet på torrt. En halvtaskigt bra gissning säger mig själv att jag borde kunna ta mig runt Knutstorp på 1,13 med bra däck & torrt väder - Nu ikvälls har jag handklockat på videon 1,22 som bäst i regnet I det torra så höll jag mig te 3:ans växel igenom hela den kurviga sektionen. Nu var jag nera i tvåan 5 (!) ggr & hade även tvåan Ronnie Pettersson kurvan. Allt kändes perfekt med bilen - förutom att mitt batteri lossnade 2 ggr & kortslöt tändning & brände startmotorn. Det började ryka i tändningslåset så jag fick slänga upp bilen på gräset efter rakan & slita fram brandsläkaren - men det var bara en kabel som blivit lite varm pga batteriet. Marco, Niklas & Patrik var snälla nog att hjälpa mig fixxa problemet - dock var startmotor bortom räddning så det blev till att putta igång bilen varje start. Sista passet vart lite mera blött & attacken på banan minskade rejält & det började även sladda lätt i hårnålen & vänstern efter denna. Tack HONDAKLUBBEN för en trevlig dag. Hoppas M.Scotte inte blev för rädd under driftturen MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Jag vill rikta ett stort tack till HPC för denna kalasdag
Det var riktigt långa pass vi fick köra men själv kroknade jag vid ca 30-35min . Vädret var bättre än vad man kan förvänta sig av denna månaden så det blev mycket bra körning. Min bil bråkade inte med mig och jag fick tillfälle att ratta en 964RS (tusen tack Mats , hoppas du inte var allt för nervös..). Dessutom fick man pratat med en herrans massa trevligt folk man inte träffat tidigare . Till min tacklista vill jag nu lägga till er som har tagit fina bilder på oss . Själv får man väl bidra med några till från mitt minneskort... En väldans viktig bil.. Full kanna på rakan med en S2000.. ..M.Scotte.. ..Benci.. ..och Pelle! Antingen har jag ljugit för Kristian eller så har det uppstått misförsånd mellan oss eftersom jag hade varit löjligt glad om jag hade kört 1:16 tider på knutan. Min snabbaste officiella tid på denna bana är 1:18,888 och jag höll ungefär liknande tempo i dag (det kändes så i.a.f.). En sak är dock riktig, Kristian är snabbare i sin Toyota än mig (med grov uppskattning 0,5-1,5 sek baserat på de varven vi låg nära varandra). Hursomhellst var det kul att träffas och köra tillsammans . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Tackar för ett mycket trevligt arrangemang! och att regnet höll sig borta på morgonen, blev snorhalt när det väl började regna som resulterade till att jag snurrade 2 ggr
Ser fram emot Ring Knutstorp nästa år tillsammans med HPC Dan P: kanonbilder som vanligt! Mats: Trevlig film, 13 min in på pass 1 ser det ut som jag trycker ut den blåa Hondan, märkte inte ens att han körde av. Så jag pinade på som vanligt |
||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Jag måste bara få"tillägga en sak som jafg hörde precis när vi kört fördigt för dagen...
Tror det var flaggvaktschefen Dani som berättade... Quote: Alla i styrelsen på hondaklubben står ute i depån & tittar & snackar -- & så hör man... tysta.. nu kommer Volvon. ja se hondafolk..... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Eftersnack 2005-10-01 Knutstorp | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10656 totalt) |