Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3, 4 ... 80, 81, 82 >> 20 besök idag (553300 totalt) |
hm... Och dra in den från andra ändan ?, vet inte om det går. Kanske fattar jag inte riktigt...
Men vi undersöker saken på söndag eller tisdag då nästa garagedag infinner sig. Vi har bara massa olika 4punkts bälten med trycköppning liggande så vi måste ändå köpa nytt 6punkts med vridöppning till vagnsbesiktningen vad jag läst mig till i reglemente(na)(t) I övrigt så är alla dörrplastrutor på plats. bakdörrarna är ordentligt utkapde och alla dörrlåst borttagna. bakdörrarna blev riktigt lätta trots att det inte är glasfiber. vid nästa lättningstillfälle tar vi bort alla 4 gångjärnen också, dom är 5-7mm tjocka och väger säkert något kilo tillsammans ;-) vi avvaktar med montering av plastbakrutan för ökad åtkomligthet under byggnationen. 105 casterstagen ligger på bordet och jag håller på att svetsa watt-länkage infästningar i bakaxel, och 4st gula bilstein kommer 20/12. Rikard han sopade golvet i tisdags ;-). ps, fortsatt kallt i Umeå. -15 i natt. Fast dörrarna på mina bruksbilar har börjat kärva istället... /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
fredrik c har bilder på sina bälten på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php kolla en bit ner. Om du inte redan fattat. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Ja som du dräller så måste nån hålla ordning. [/quote] _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Gruff, gruff, här i Tokholm är det 2 plus och ingen kärnis i sikte. > Ni får dra upp tempot, innan säsongen är förbi och rallydäcken torkar bort _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Det gick bara bra att slå ett sling runt röret, man tackar. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Hur är det, kan man besikta bilen utan vanliga trepunktsbälten, bara med de "riktiga" bältena?
Vi ska ju regbesikta den med två säten, bur osv, så den kommer att gå som tävlingsfordon. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Har du tråden på gång nu eller? _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
enda sättet att slippa 3-punktsbälten är att regga som rallybil. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Ekonomi bilar och VOC bilar måste väl har trepunktsbälten _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Det kan jag inget om, utan har bara varit i kontakt med grupp H/N, WRC etc _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Är det några egentliga nackdelar med att regga den som rallybil? Får man inte köra med den i vissa racingklasser då eller? Vi har licens båda två så den biten funkar ju.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Du får ju i praktiken inte köra en bil reggad som rallybil på gatan...(och reglerna för det blir tuffare).
Är det så svårt att ha kvar fungerande 3-punkts rullbälte? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Man får bara köra en bil reggad som rallybil på tävling, till och från tävling och på träning om jag har fattat rätt, dessutom måste man ha licens och alltså kan inte frugan ha den som glidarbil. Trepunktbältena följde inte med när vi köpte bilen och det känns som att det finns roligare grejer att lägga pengar på. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Eftersom Alfor har en tendens att disintegrera fortare än du hinner säga tectyl, så borde det finnas högvis med bättre begagnade bälten att hitta
Maz, Kunta m.fl borde kunna hjälpa dig. Annars är väl den lokala skroten ett hett tips _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Jag tror du har förutfattade meningar om korrosion. Ingen av mina Alfor har den sjukan. Jag ska ta kontakt med Alfaskroten Marco Harjunpää, han har säkert bälten i massor. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Inga förutfattade meningar alls
Har haft ca 25st olika Alfor. Allt från alfettor till 164:or och säkerligen ett tiotal 75:or. 75:or rostar (fast bara i normalt tempo ) GTV:er rostar så snabbt att fabrikslacken inte hinner torka innan den flagar av _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3, 4 ... 80, 81, 82 >> 20 besök idag (553300 totalt) |