Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 80, 81, 82 >> 50 besök idag (553330 totalt) |
Hur har ni gjort för att få det någorlunda tätt när ni monterat polykarbonatrutor? Vi provade lite med en fönsterlist men den skuule göra att plasten bågnade mellan skruvarna, butyltejp kanske samma sak, vi provade med eltejp men det var för tunt, nu ska vi göra ett test med limmad vulktejp.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
för att komplettera: 2.5 grader negativ camber. toe är inte rörd (ännu). någon som har erfarenheter vad som passar på alfa 116 serien för en renodlad (ej rostigt banbil ?
Vi fick förresten våra beggade 15" compomotive TH fälgar idag, vita och med helt rätt stuk :-) ev. blir det blästring + lack ifall vi hittar någon som gör det för rätt betalning = min tacksamhet :-) /benny[/url] _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
"ett par hundra" - för dyrt ...
Många i mina bekanskapskrets är skyldiga mig tjänster ;-) det löser sig nog. Dessutom menade jag inte allvar med bläster/lack, jag skrev det bara för att bilpartnern Rikard(nzorikko) skulle bli glad. Fick han bestämma alena skulle vi ha 20" kromade med spinners på bilen ;-) Fälgarnas navhål är dessutom för stora, dom kommer ha en date med en svarv först innan vi kan montera dom. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Det enda resultat jag kan tänka mig av en sån operation är att hålet blir ännu större... /Mats Messerschmidt... _________________ Mats Forssén Mondial T |
||
jag menade ju tvärtom, skulle bara kolla ifall någon läser tråden mer än jag och rikard ;-)
/benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Jag hade för mig att jag fick svaret att navhålet skulle vara 65 mm och att vi skulle behöva navhålsringar men det är 54.1 och alltså 4,5 mm för litet, så tyvärr blir det svarven.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
Compomotivefälgarna är i mitt tycke helrätt för att vara till en isbil. Efter en snabbtvätt ser de ganska okej ut. Å andra sidan måste centrumet svarvas så då kanske vi ska blästra dem och lacka om dem och då vore silver ett alternativ eller kanske svarta. Å andra sidan skulle det ju vara budget, hmmmm.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
Mycket snygga fälgar! Jag har likadana på vinteråket 360 GLE -88, dock 14"
En bild Vart köpte du dina? Jag hittade mina av en slump på blocket. Lycka till! _________________ Alexander Widell BMW E82 135 -12 BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||
I en annons här på rejsa. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
Nu närmar sig julen och några lediga dagar, det hade varit kanon om bilen varit körbar men så är inte fallet ännu. Igår var det den bakre växellådsbussningen som inte ville släppa grepet om det den hållit fast vid i 17 år.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
Jag som har mindre tålamod föreslog att vi skulle låta den gamla bussningen sitta och kanske byta den sen. Benny är ihärdigare så på tisdag gör vi ett nytt försök.
om vi skulle försöka värma för få lös den riskerar vi att nåt tar eld och iofs så har förslaget att elda upp bussningar ju varit uppe men det gör ju inte att stålbussingen brinner upp och det är den som sitter runt den genomgående bulten. Andra förslag mottages. DeDionen har fått en omgång med färg den också och det var faktiskt inte jag som höll i penseln. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
Alla gånger jag bytt dionbussning så har jag varit tvungen att såga ner växellådan. Det går snabbt att såga av skruven på bägge sidor av bussningen, så "dimper" växellådan ner. Om det nu var det problemet ni hade?
blir det fortfarande en isräser, eller satsar ni på torrsäsongen istället? _________________ Erik Anterow E36 |
||
Alla gånger jag bytt dionbussning så har jag varit tvungen att såga ner växellådan. Det går snabbt att såga av skruven på bägge sidor av bussningen, så "dimper" växellådan ner. Om det nu var det problemet ni hade?
blir det fortfarande en isräser, eller satsar ni på torrsäsongen istället? _________________ Erik Anterow E36 |
||
Vi tunnade ur lite och sparar bytet av bakre växellådsbussningen till en annan gång. Den såg inte helslut ut. Vi känner att det skulle vara kul att börja köra med bilen också. Det har ju varit minusgrader i princip i 3 veckor i sträck nu så isarna borde börja vara farbara.
Annars om vi skulle göra "allt" så kommer vi inte hinna köra nåt medans det är issäsong. Å andra sidan så skulle den ju vara helt genomgången till barmarkssäsongen. Så här blev växellådsbalken med förstärkta växellådsfästen. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||
oj, cool förstärkning! Klassar nästan in som stum montering? Iaf lär inte vx-lådan lyfta sig så mycket i framkant längre.
Jag funderade på hur det funkar med Powerflex-bussning för främre dedionfästet, blir det inte problem för dedionen att röra sig i alla ledder då? Upp/ner-fjädring + när hjulen fjädrar in var för sig? Jag tänkte nästan behålla orginalgummit där pga av detta? Mvh Mangus, som läser och samlar tips. _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 80, 81, 82 >> 50 besök idag (553330 totalt) |