Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Det gamla hotellet i Quiddelbacher-Höhe.
2265 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Ägaren Eddy till hotell Nordschleife berättade för mig att det gamla hotellet vid Quiddelbacher-Höhe hade bytt ägare, det var han som äger restaurangen vid Pit Stop ”Grüne Hölle” som hade köpt det.
Så bageriet som fanns i bottenvåningen närmast banan var nerlagt nu, när jag var där i nov 02 så var bageriet i gång, men vad han skulle använda hotellet till visste inte Eddy, men han berättade att det hade varit en stor explosion i hotelldelen så det var ett enormt arbete att få ordning på det, så han trodde inte att det skulle bli hotell igen.
Men när jag passerade förbi hotellet i Q-H i lördags kväll efter att ha varit i Nürburg och ätit så lyste det i det gamla hotellet, så det verkade som om dom jobbade för fullt.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Ja, förra sommaren när vi smög runt bland snåren där så upptäckte vi att det pågick någon verksamhet! Verkade nästan lite skumt... Ett bageri alltså. Allt får sin förklaring.

Fast att det lyste där... Huhhh, otäckt, men det är väl Ringens offer som stelt vandrar runt därinne.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Jag antar att det är det här vi pratar om?


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Sörpan skrev:
Jag antar att det är det här vi pratar om?


JAI
Det är delen till höger om ingången som var bageri.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



om det är billigt (det såg ordentligt rappligt ut när jag stannade i närheten och vattnade dikeskanten nu senast) kunde kanske vi på rejsa.nu köpa det? Hotellkostnader och sånt kan ju snart tjänas in.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



JohanR skrev:
om det är billigt (det såg ordentligt rappligt ut när jag stannade i närheten och vattnade dikeskanten nu senast) kunde kanske vi på rejsa.nu köpa det? Hotellkostnader och sånt kan ju snart tjänas in.

JohanR


Sen får man betala självkostnadspris när man är där... thumbs up

"Man" föresten... Dröjer väl länge än innan det sker... *suckar*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Vad jag förstår har man inlett renoveringar av vissa delar tidigare.

En historia som jag hört är att det är problme med vatten tillgången. Det finns tydligen inte kommunalt vatten draget dit och en tidigare ägare skall enligt uppgift ha förgiftat (!) den lokala brun som tidigare har försett fastigheten med vatten.

Troligen ingen billig affär att få igång det, men vilket läge!!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Det finns tydligen inte kommunalt vatten draget dit och en tidigare ägare skall enligt uppgift ha förgiftat (!) den lokala brun som tidigare har försett fastigheten med vatten


Det viktigaste är ju öltillgången och det får man ju kånka på ändå...

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



JohanR skrev:
Det viktigaste är ju öltillgången och det får man ju kånka på ändå...

JohanR


En fantastisk lista det här! Folk som har det rätta intressena och prioriteringarna här i världen. thumbs up

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
JohanR skrev:
Citat:
Det finns tydligen inte kommunalt vatten draget dit och en tidigare ägare skall enligt uppgift ha förgiftat (!) den lokala brun som tidigare har försett fastigheten med vatten


Det viktigaste är ju öltillgången och det får man ju kånka på ändå...

JohanR

Problemet är väl det hygieniska utan vatten, tvätta håret går ju i öl men att duscha kanske inte är så roligt, men å andra sidan så klarar man sig en helg utan dusch bara läget är bra och ölen är god. Kan man sedan få en whisky i baren, så är lyckan fulländat.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Vad jag förstår har man inlett renoveringar av vissa delar tidigare.

Troligen ingen billig affär att få igång det, men vilket läge!!


Det sa Eddy till mig också att det är ingen billig affär att bygga om det till hotell igen. Men det hördes på honom att han var lite fundersam över vad som var på gång i det gamla hotellet.
Han berättade att Hotell Nordschleife var byggt 1970, och när han köpte det för några år sedan hade det stått igenbommat i 4-5 år och ingen var intresserad av att köpa det. Så han köpte det + restaurangen rätt över gatan, men restaurangen hade han sålt i okt 02, hade investerat lite pengar i hotellet, men nu rullade det på bra sa han, men han kunde inte förstå varför ingen hade köpt hotellet före honom.
När jag var där nu så var jag den enda gästen i två dagar, så jag frågade honom varför han hade öppet bara för mig ”Its business” svarade han.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nürburgring
Det gamla hotellet i Quiddelbacher-Höhe.
2265 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande