Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 EVO I -Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (69107 totalt)
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283



Som så många andra, ställer jag in mig i ledet över alla som imponeras över ditt bygge..
Vill också hålla lika god nivå som du, men dit är de långt.. Och vad de beträffar rostskydd, på en bil från mitten av 80-talet, var Toyota inte riktigt lika duktiga

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Pelle Sörensson skrev:
Jag håller med, fruktansvärt kul o läsa samt titta på lösningarna.....Mer bilder tack på allt thumbs up


Japp mer bilder tack

_________________
Martin Öberg
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Tack, tack, det var myclet roligt att höra (läsa?)

Tyvärr har det varit lite många timmar på jobbet just nu, och lite arbete med andras bilar. Roligt ifs, men man får ju lägga sitt egna lite åt sidan en stund.
Tur man har en tålamodsfull sambo...

Lackad främre krängare med bussningar i olion.


Monterad på plats.


Blästrat lite större delar. Som ni ser har jag lagat lite på slutburken. Inte så snyggt, men jag kanske blir sugen på att trimma lite i framtiden, och då kommer jag ju att bygga nytt avgassystem.
Tack Calle för hjälpen med blästringen!


Tyvärr kan jag inte ladda upp mer bilder, då jag får ett felmedelande, "Could not connect ftp"
Provar senare/imorgon igen.

_________________
Morgan Staaf
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Du ska inte byta backspeglar också... De jag har på min ser sååå mycket bättre ut än fyrkantsklumparna som sitter original.

Ja bara i ren fåfänga alltså.. sen kanske de är något mer aerodynamiska

_________________
Martin Öberg
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
obizzz skrev:
Du ska inte byta backspeglar också... De jag har på min ser sååå mycket bättre ut än fyrkantsklumparna som sitter original.

Ja bara i ren fåfänga alltså.. sen kanske de är något mer aerodynamiska


Roligt att du anmärker på det, jag har tänkt att byta ut dom till evo II...
Dom väger nästan lika mycket som hela dörren, om inte mer!
Dessutom, precis som du säger, är dom inte speciellt snygga...

Men jag måste hejda mig, och dela upp bygget lite om jag ska kunna köra något i det närmaste...

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Tillbaka från pulverlack.


Nyservad styrväxlen från en 924. Min gamla var ju med servo, och för att spara vikt så bytte jag till denna, som jag hade liggandes. Dock kommer jag att behöva förlänga rattstången lite.

_________________
Morgan Staaf
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Den där bilen blir ju in i minsta detalj finare än när den kom direkt från Porschefabriken! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



patand skrev:
Den där bilen blir ju in i minsta detalj finare än när den kom direkt från Porschefabriken! thumbs up

Ja nu börjar det ju nästan bli löjligt va fint det är, sjukt sjukt fint på allt....

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare

Tack, tack!!

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Växellådshuset har fått lite färg....


...ihopmontering...


...och i bilen med nya fästen i olion.


Bakvagn nästan helt på plats. Jag har lite fästen kvar att göra.


Höger framskärm inpassad och monterad.


Nya bromsrör konas.


Bältesfästen i golvet.


Stolen på plats.


Luftrejsar lite...

_________________
Morgan Staaf
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Men nu får du väl ändå ge dig...
Den bilen blir ju sjukt fin thumbs up

Förresten, bussningarna för främre krängaren, är de tvådelade (det ser ut så på bilden)??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Men nu får du väl ändå ge dig...
Den bilen blir ju sjukt fin thumbs up

Förresten, bussningarna för främre krängaren, är de tvådelade (det ser ut så på bilden)??


Tack, tack!

Jo, bussningarna till främre krängaren är två-delade, annars skulle jag inte kunna få dem på plats.
Hur brukar det se ut om man köper ett färdigt par?

_________________
Morgan Staaf
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



errorwashere skrev:

Tack, tack!

Jo, bussningarna till främre krängaren är två-delade, annars skulle jag inte kunna få dem på plats.
Hur brukar det se ut om man köper ett färdigt par?


Ja det undrar jag med.. Antingen måste de vara så mjuka att man kan trä dem på krängaren för montering (som original) eller som du gjort dem . Jag tänkte göra egen krängare och letar lösningar för att fästta den i karossen.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
errorwashere skrev:

Tack, tack!

Jo, bussningarna till främre krängaren är två-delade, annars skulle jag inte kunna få dem på plats.
Hur brukar det se ut om man köper ett färdigt par?


Ja det undrar jag med.. Antingen måste de vara så mjuka att man kan trä dem på krängaren för montering (som original) eller som du gjort dem . Jag tänkte göra egen krängare och letar lösningar för att fästta den i karossen.


Jag tror nog att detta ska fungera.
Problemet är att om man delar på bussningen rakt av, så blir den ju lite mindre och kommer att klämma åt om krängaren, jag har löst det med att shimsa med vanliga brickor tills jag fick det motståndet ville ha. Jag tror det räckte med 1 bricka för min del.
Eller så svarvar man fyra bussningar och fräser in dom i rätt mått.
Är du med på hur jag menar?

_________________
Morgan Staaf
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Klockren bil

men tjena vad hög den ser ut på de första bilderna!




och sånna här måste du ha också
http://www.utzon.se/delar/944bigred.htm

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Pierre Broberg skrev:
Klockren bil

men tjena vad hög den ser ut på de första bilderna!




och sånna här måste du ha också
http://www.utzon.se/delar/944bigred.htm


tack, tack!

Tycker du att den är hög där, kolla på bilderna utan motor och växellåda...

Alltid snyggt med röda bromsok!

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Häller i lite olja, en stor stund!


Fjäderbenslagring som min gode far tog sig tid att tillverka.


Ett fjäderben provmonterat med de nya fjäderbenslagringar.
orginal? Ja, jag vill gärna börja med det, och sedan byta upp mig när jag har fått lite mer körerfarenhet. Jag är ju väldigt novis på körandet.


Kopplat ihop bensinslangar.


Så här ser bilen ut i daxläget.


Min söta sambo ville att jag skulle lägga upp dessa glada gubbar... så här är dom...

_________________
Morgan Staaf
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



errorwashere skrev:
Bältesfästen i golvet.


Det där ser inte riktigt rätt ut tycker jag... FIA plattan ska sitta på undersidan av golvplåten och bulten skruvas sedan direkt i FIA plattan genom ett hål i golvet. Dvs plattan funkar som en stor bricka med mutter.

Hur är din lösning fastsatt på baksidan av golvplåten? Det du gjort kanske snarare är "overkill" än "underkill"...

För övrigt undrar jag om du verkligen skall köra med den där bilen... den borde in på museum istället! thumbs up

Säg till om du ska sälja...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
patand skrev:
errorwashere skrev:
Bältesfästen i golvet.


Det där ser inte riktigt rätt ut tycker jag... FIA plattan ska sitta på undersidan av golvplåten och bulten skruvas sedan direkt i FIA plattan genom ett hål i golvet. Dvs plattan funkar som en stor bricka med mutter.

Hur är din lösning fastsatt på baksidan av golvplåten? Det du gjort kanske snarare är "overkill" än "underkill"...

För övrigt undrar jag om du verkligen skall köra med den där bilen... den borde in på museum istället! thumbs up

Säg till om du ska sälja...


Det sitter även en plåt på undersidan i samma storlek som ovansidan, så det är nog lite överdödande...

Museum? där samlar ju allt bara damm...

Sälja? Till rätt pris är allt till salu...

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Provade att göra en bakruta utan att forma den med värme. Passformen blev helt OK faktist, men eftersom rutan inte är värmeformad blir den gärna lite "vågig" i överkant, men med lite fler skruvar så går det nog att "flytta" ut till mitten av rutan, om ni förstår vad jag menar. Eventuellt kommer jag att behöva en tunn vajer som fästes mellan sidorna, så dom inte kan dras utåt.



Fick en liten hammare av mina svärföräldrar, motivlackerad och allt! Fyllde år häromdagen.


Den visade sig, till allas förvåning, vara likt en rysk docka.

_________________
Morgan Staaf
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 EVO I -Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (69107 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande