Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -84 EVO I -Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 5 besök senaste veckan (69107 totalt) |
Som så många andra, ställer jag in mig i ledet över alla som imponeras över ditt bygge..
Vill också hålla lika god nivå som du, men dit är de långt.. Och vad de beträffar rostskydd, på en bil från mitten av 80-talet, var Toyota inte riktigt lika duktiga _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
Tack, tack, det var myclet roligt att höra (läsa?)
Tyvärr har det varit lite många timmar på jobbet just nu, och lite arbete med andras bilar. Roligt ifs, men man får ju lägga sitt egna lite åt sidan en stund. Tur man har en tålamodsfull sambo... Lackad främre krängare med bussningar i olion. Monterad på plats. Blästrat lite större delar. Som ni ser har jag lagat lite på slutburken. Inte så snyggt, men jag kanske blir sugen på att trimma lite i framtiden, och då kommer jag ju att bygga nytt avgassystem. Tack Calle för hjälpen med blästringen! Tyvärr kan jag inte ladda upp mer bilder, då jag får ett felmedelande, "Could not connect ftp" Provar senare/imorgon igen. _________________ Morgan Staaf |
||||
Roligt att du anmärker på det, jag har tänkt att byta ut dom till evo II... Dom väger nästan lika mycket som hela dörren, om inte mer! Dessutom, precis som du säger, är dom inte speciellt snygga... Men jag måste hejda mig, och dela upp bygget lite om jag ska kunna köra något i det närmaste... _________________ Morgan Staaf |
||||
Tillbaka från pulverlack.
Nyservad styrväxlen från en 924. Min gamla var ju med servo, och för att spara vikt så bytte jag till denna, som jag hade liggandes. Dock kommer jag att behöva förlänga rattstången lite. _________________ Morgan Staaf |
||||
Den där bilen blir ju in i minsta detalj finare än när den kom direkt från Porschefabriken!
|
||||
Ja nu börjar det ju nästan bli löjligt va fint det är, sjukt sjukt fint på allt.... Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Växellådshuset har fått lite färg....
...ihopmontering... ...och i bilen med nya fästen i olion. Bakvagn nästan helt på plats. Jag har lite fästen kvar att göra. Höger framskärm inpassad och monterad. Nya bromsrör konas. Bältesfästen i golvet. Stolen på plats. Luftrejsar lite... _________________ Morgan Staaf |
||||
Men nu får du väl ändå ge dig...
Den bilen blir ju sjukt fin Förresten, bussningarna för främre krängaren, är de tvådelade (det ser ut så på bilden)?? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tack, tack! Jo, bussningarna till främre krängaren är två-delade, annars skulle jag inte kunna få dem på plats. Hur brukar det se ut om man köper ett färdigt par? _________________ Morgan Staaf |
||||
Ja det undrar jag med.. Antingen måste de vara så mjuka att man kan trä dem på krängaren för montering (som original) eller som du gjort dem . Jag tänkte göra egen krängare och letar lösningar för att fästta den i karossen. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag tror nog att detta ska fungera. Problemet är att om man delar på bussningen rakt av, så blir den ju lite mindre och kommer att klämma åt om krängaren, jag har löst det med att shimsa med vanliga brickor tills jag fick det motståndet ville ha. Jag tror det räckte med 1 bricka för min del. Eller så svarvar man fyra bussningar och fräser in dom i rätt mått. Är du med på hur jag menar? _________________ Morgan Staaf |
||||
Klockren bil
men tjena vad hög den ser ut på de första bilderna! och sånna här måste du ha också http://www.utzon.se/delar/944bigred. _________________ //Pierre Broberg Mercedes C180K |
||||
tack, tack! Tycker du att den är hög där, kolla på bilderna utan motor och växellåda... Alltid snyggt med röda bromsok! _________________ Morgan Staaf |
||||
Häller i lite olja, en stor stund!
Fjäderbenslagring som min gode far tog sig tid att tillverka. Ett fjäderben provmonterat med de nya fjäderbenslagringar. orginal? Ja, jag vill gärna börja med det, och sedan byta upp mig när jag har fått lite mer körerfarenhet. Jag är ju väldigt novis på körandet. Kopplat ihop bensinslangar. Så här ser bilen ut i daxläget. Min söta sambo ville att jag skulle lägga upp dessa glada gubbar... så här är dom... _________________ Morgan Staaf |
||||
Det där ser inte riktigt rätt ut tycker jag... FIA plattan ska sitta på undersidan av golvplåten och bulten skruvas sedan direkt i FIA plattan genom ett hål i golvet. Dvs plattan funkar som en stor bricka med mutter. Hur är din lösning fastsatt på baksidan av golvplåten? Det du gjort kanske snarare är "overkill" än "underkill"... För övrigt undrar jag om du verkligen skall köra med den där bilen... den borde in på museum istället! Säg till om du ska sälja... |
||||
Det sitter även en plåt på undersidan i samma storlek som ovansidan, så det är nog lite överdödande... Museum? där samlar ju allt bara damm... Sälja? Till rätt pris är allt till salu... _________________ Morgan Staaf |
||||
Provade att göra en bakruta utan att forma den med värme. Passformen blev helt OK faktist, men eftersom rutan inte är värmeformad blir den gärna lite "vågig" i överkant, men med lite fler skruvar så går det nog att "flytta" ut till mitten av rutan, om ni förstår vad jag menar. Eventuellt kommer jag att behöva en tunn vajer som fästes mellan sidorna, så dom inte kan dras utåt.
Fick en liten hammare av mina svärföräldrar, motivlackerad och allt! Fyllde år häromdagen. Den visade sig, till allas förvåning, vara likt en rysk docka. _________________ Morgan Staaf |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -84 EVO I -Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 5 besök senaste veckan (69107 totalt) |