Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-03-20 Långlopp Gokart på Racetown, Sthlm
2163 besök totalt
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364


Trådstartare
Steffo olsson, www.sodakart.se, arrangerade ett entimmes-race på Racetown under gårdagskvällen, där förstapriset var ett halvdags(?)-test med hans racekartar. Ett mycket välskött och trevligt arrangemang! Speciellt som vi vann....

Det var också ett kul race, även om jag aldrig kom riktigt överens med karten. Alldeles för hal i baken för min smak...

Mitt och Jocke Mangs taktiska upplägg verkade iaf fungera riktigt fint, med undantag för depåstoppet, som tog ett par tre sekunder längre tid än avsett. Detta trots att vi övat depåstopp ett stort antal ggr! Problemet var helt enkelt att jag kämpat så mycket med karten att mina ben stumnat och inte alls hade någon lust att lyda de signaler som skickades uppifrån. Det tog en stund innan jag lyckades dra mig ut ur karten med handkraft istället...

Lyckligtvis hade den fadäsen ingen betydelse för utgången av loppet, där Jocke under den senare delen på ett mycket elegant sätt ökade avståndet till Johan Skön och samtidigt undvek att bli inblandad i otrevligheter. Att han samtidigt mäktade med en riktig rökartid, trots att hastighetsskillnaderna ute på banan stundtals var rejäla, visar vilken racer-kille han är. Hatten av!

Tack även till alla medtävlare och givetvis personalen på Racetown!

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10182



Alltid kul med långlopp! Säg till nästa gång så ska jag försöka ta mig upp. Är i Stockholm idag (21:e) och skulle lätt tagit mig upp en dag i förväg om jag visste att det var hyrkartsrejs!

_________________
Anders Hansson
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5594



Peter Gutniak skrev:
Mitt och Jocke Mangs taktiska upplägg verkade iaf fungera riktigt fint, med undantag för depåstoppet, som tog ett par tre sekunder längre tid än avsett.

och det var väl att köra så många varv åt gången mellan varje byte av förare?
För det var väl ett max antal varv man fick köra åt gången?

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364


Trådstartare
Nja jo, det stämmer iofs....

Men det taktiska upplägget inkluderade även att utnyttja regelverket till max, vilket innebar att exempelvis se till att vi fick byta kart mellan kval och race, att Jocke körde hela kvalet för att på det sättet maximera våra möjligheter till en bra placering etc... Det fanns ett par saker till som vi hade funderat ut, men något måste vi ju få hålla för oss själva med tanke på kommande tävlingar, eller hur?

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Eftersnack
2006-03-20 Långlopp Gokart på Racetown, Sthlm
2163 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande