Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-06 Gelleråsen
1, 2, 3   >>
9292 besök totalt
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
Vet inte om arrangörerna för eventet läser här men vill ändå tacka för en mycket väl genomförd träff. Trevligt folk fanns på plats med. Jag hittade några från forumet i alla fall.

Är det någon härifrån som fotade något från dagen?

För min del flöt det på bra tills bromsarna sa upp sig. Känns bra att få det fixat så här på försäsongen.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
wolf
västerås
Här sen Okt 2005
Inlägg: 92



Håller med, riktigt trevlig dag, min första bankörning
gick väl hyffsat för o va på vanliga gatdäck o frsta gången o allt sånt

synd bara att växellänkaget började glappa lite, vågade inte köra då.. men kul dag, roliga bilar på plats, o mkt köra för dem som ville o kunde...

Blåa RX-8an körde runt 25 mil på banan.. respect thumbs up

vill även tacka norrmannen som vågade sig in i min bil o visa mig mer exakt hur man skulle ta banan på bästa sätt... utan de hade d nog gått åt hel****e

_________________
/Niklas Rydh
Mazda 3 MPS -2007
~ 310hk ~ 500nm
Västerås
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Kan bara hålla med, och vill även jag tacka för en mycket väl organiserad dag till en skälig peng, 550 kr. thumbs up
Det var kul att träffa några andra Rejsianer IRL också.
Jag kan ju tillägga att den "nya" Trösenkurvan är betydligt snävare än den gamla!
Har några bilder också, med skiftande kvalite' beroende på dassig kamera etc.
Det egna åkdonet.

Div bilder...







_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Riktigt kul var det. Och vilket väder.
Jag körde kompisens Civic -89a med 107hk men hade kul ändå. Laptimern visade 1.26.91 som bäst.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Henning
Norge
Här sen Maj 2006
Inlägg: 4



"Vet inte om arrangörerna för eventet läser här men ..."

Jo da, vi leser her. Takk skal du ha, og takk til alle dere som kom på treffet. Vi håper å se dere alle igjen, om ikke for så iallfall om et år når vi kommer tilbak til Karlskoga. Jeg vil tro at det kommer en masse bilder fra treffet på bmw.leifen.com om ikke så lenge.

_________________
Henning Klevmark
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Tack Henning för ett mycket trevligt arrangemang. Ordning och reda. thumbs up

_________________
//Rahel Azad
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Måste också tacka för en väl genomförd dag på racerbanan thumbs up
Det var jag som sabba för er alla 20-30min genom att råka läcka ut olja på banan. Stängde av så fort jag såg röken så det blev ju iofs ingen längre sträcka att sanera. Trodde först att det var motorolja och att motorn skurit sig. Men det var som tur var bara servo-olja..
Det var en slang undertill som hade gått sönder.

Fick iallafall till ett pass då bilen gick som den skulle. Visserligen var katten paj sedan innan men vem behöver effekt för att köra på bana

Men ca 25-30minuters aktivt körande gjorde iallafall min dag. Innan det hade jag bara kört några få varv med en då och då bluddrande motor. Verkar som att soppapumpen inte vill vara med och leka längre riktig.. Varvet innan den spruta ut servo-olja så hade kompisen tagit en tid på 1.25.9. Gissar då på att det kanske gick 1-2s snabbare under passet tidigare som gick bra. R-däcken var klockrena efter några varv

Riktigt bra förargenomgång där ingenting lämnades till sitt öde.. thumbs up Tack för att man fick komma.

_________________
Rachid Rachid
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Tack till Henning och Norska BMW Klubben för ett mycket väl genomfört banmöte.
Har varit med 3 år i rad och tycker att det här var det bästa banmötet.
Väldigt bra genomgång på morgonen, tycker att det är otroligt viktigt för allas säkerhet och trivsel att sätta rätt "mind set" hos all som ska ut på banan, vilket ni gjorde på ett mycket bra sätt.

Vädret var perfekt och jag tycker att det var väldigt disciplinerade förare ute på banan, särskilt med tanke på att det var flera som inte kört på bana tidigare thumbs up

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det någon som har en uppfattning om skilnaden på varvtider....före och efter ombyggnaden..???

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2005



Stort tack till arrangörerna. Funkade ju himla bra att blanda orutinerade och rutinerade.

Nya trösen blev jag inte vän med riktigt, då jag hälsade på en kort stund ute i sandlådan.

Kul var det iaf att testa R-däck för första gången. Känns lite säkrare att köra med dem minst sagt.

Hoppas vi ses nästa år igen.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Nu kliver jag ut ur garderoben:
"JAG GILLAR NYA TRÖSENKURVAN", kanske inte just första kurvan, men den nya ingången till Esset har blivit mer rytmisk, Esset har blivit ett "S" om ni förstår vad jag menar. Tycker att hela sektionen har blivit mycket roligare att köra.
Så nu var det sagt.....

Ska kolla det här med varvtiderna, vet att Vincent har lite film.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
JohnnieB
Stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Staffan Bergholm skrev:

Vädret var perfekt och jag tycker att det var väldigt disciplinerade förare ute på banan, särskilt med tanke på att det var flera som inte kört på bana tidigare thumbs up


Jag suger åt mig direkt
Det var skitskoj att åka och man får tacka för alla som hade förståelse för att man irrade runt på banan som en

mvh Johnnie - med den gråa Seat Leon'en.

_________________
Johnnie Blomqvist
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



Vilken kanondag, vill tacka alla som gjorde den till va den blev.
Jag gillade ochså nya trösen, tog lite tid att hitta bromspunken men sedan gick det bra.

Jag scanade av lite av det jag hade filmat och tog några tider. Bästa tiderna låg runt 1.20 men jag ska kolla om jag hittar någon snabbare varv

Kul om någon har kört samma setup på gamla och nya trösen för att se hur mycket som skiljer i tid.

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
Nya trösen var lite spännande. Som tidigare påpekade så lirade kurvorna efter betydligt bätte. Polarn klockade mitt snabbaste varv på 1.18. Har inga erfarenheter om hur tiderna brukar ligga på den banan så jag vet inte om det är snabbt eller inte.

Banan kändes rätt provosorisk däremot, inte klart med varken curbs eller grus runt trösen.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Fina bilder, ni som oss verkar ha haft kanon väder! (var på mantorp) hur många var ni?

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



gzon: du ska inte skapa en tråd om din bil? Jag har ju blivit RX-7-skadad av Zebb

_________________
Martin Öberg
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Som sagt..mycket bra och välordnad dag med åktid i överflöd..andra gången jag var med

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Henning
Norge
Här sen Maj 2006
Inlägg: 4



Fölg med på http://bmw.leifen.com/ mot slutten på veckan. Kjenner jeg Leif-Erik rett blir det lagt ut mange bilder av hög kvalitet fra Gelleråsen.


///Mvh

_________________
Henning Klevmark
Citera
Troberg
Katrineholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 76



Fantastisk rolig träff & mkt bra arrangerad, mkt trevliga människor kort sagt en mkt lyckad dag

Jag körde visst runt 1,26 med min helt standard Mazda 323 DOHC -92 (131 hk) 22,000 mil på mätaren med standard hjulupphängning så att det kändes som att man nästan åkte på 2 hjul genom kurvorna hahaha som tur var hade jag iaf R-däck som höll i lite

Stort tack till arrangörerna & allt trevligt folk

Ser fram emot nästa träff nu men då med min Impreza kanske hehe

_________________
Daniel Troberg
Mazda 3 MPS -09
www.garaget.org/DOHC
Citera
Legenden
Katrineholm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 58



Tack för en fantastiskt rolig träff med BMW klubben från Norge. I år regnade det inte utan var strålande väder hela dagen. Det flöt på bra utan några större incidenter. Tack än en gång från en lycklig wankelägare.

_________________
Dennis "Legenden" Karlsson

Mazda FC3S
Mazda Miata
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Får tacka för en lyckad träff, sedan att vädret var på topp gjorde det hela ännu bättre.
Roligt oxå att de körde ett tjejpass så min tjej kunde testa att köra bana för första gången.
Gick väldigt bra, hon körde antagligen bättre än vad jag gjorde på min första träff.


Lite bilder som dock inte blev så bra finns här:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=Geller%E5 . . . .


En liten film finns här:

http://web.comhem.se/~u54119385/3_impreza_wrx_sti_on_Gellerasen_6_Maj_ . . . .

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Eftersnack
2006-05-06 Gelleråsen
1, 2, 3   >>
9292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande