Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-05 Knutstorp med GRC
3892 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Härligt väder eller hur.

När ni får lite tid, så finns en film innefrån min skrothög på denna länk http://www.seventwentyfour.org/porsche/06050503.wmv och ge mig kritik!!!

Behöver hitta minst tio sekunder! /Mats

easec@seventwentyfour.org

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare


Gammal bekant!



Gammal bekant 2!



Bettan i gott sällskap!



Röda bilar kräver mycket justeringar!



Men de är snabba!



Som sagt!



Vita bilar kan oxså vara snabba!



Men jag tror att röda är snabbare!



Eller är det ändå vita?!?





Till nästa event kommer jag med min egen trailer! Det var nog det som fattades!



TACK FÖR EN TREVLIG DAG!!!!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10152



Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..

_________________
Anders Hansson
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ahha första bilen känner jag igen .
Nån som har koll på vem som äger den nu? Kanske nån här på forumet?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Ahha första bilen känner jag igen .
Nån som har koll på vem som äger den nu? Kanske nån här på forumet?


Hejsan Fredrik!

Jag har koll!!! Men jag tror att den nya ägaren redan har presenterat sig. En glad och trevlig kille från Hbg! Hans syster körde förövrigt den röda!

Fjäderbena gick inte att använda, skall upp och lämna Bettan hos Tolli, då kan jag hämta hem dem igen.

Hon kommer få ett nytt lättare och bättre frampaket!

/Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


Håller med...synd för jag hade gärna kört med GRC om man bara ordnat denna lilla detalj till min (och andras) belåtenhet.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
från Knutstorp, finns här: http://www.seventwentyfour.org/porsche/06050501.wmv /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10152



easec skrev:
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!


om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.

Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?

_________________
Anders Hansson
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



sweanders skrev:
easec skrev:
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!


om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.

Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?


Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.

Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
sweanders skrev:
easec skrev:
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!


om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.

Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?


Helt riktigt Anders, även om mitt eller mina inlägg kan verka att jag negligerar detta, så är det viktigt att tänka på säkerheten. Var och en väljer sin egen nivå och det kan nog vara en klen tröst när man är på väg uppåt eller som i mitt fall på väg nedåt till varmare ställen.

Jag har ju faktiskt snurrat på nordslingan och det är nog fortfarande det som ligger och hindra mig från att ta i ytterligare!

Anders, du var ju nervös när vi körde från Gbg också !!!!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10152



easec skrev:


Anders, du var ju nervös när vi körde från Gbg också !!!!


Ja, det är obehagligt i farter under 180.

_________________
Anders Hansson
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
porschedriver skrev:
sweanders skrev:
easec skrev:
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!


om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.

Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?


Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.

Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras.



Christian, säljer du fortfarande vingar? /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
easec skrev:
porschedriver skrev:
sweanders skrev:
easec skrev:
sweanders skrev:
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..

Mats, du har mail..


t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det

Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!


om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.

Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?


Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.

Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras.



Christian, säljer du fortfarande vingar? /Mats



Tydligen inte!!!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eftersnack
2006-05-05 Knutstorp med GRC
3892 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande