Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-01 Kinnekulle TPC
1, 2, 3   >>
11580 besök totalt
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Ett stort tack till TPC för ett bra arrangerat banmöte! Ett stort kaos vid incheckningen men sedan blev det ordning i leden.

Mycket variation på bilar och tempo men lagom bilar på banan samtidigt, mycket bra disciplin och koll i backspeglarna i min grupp gjorde det till en mycket trevlig dag! Tack till alla berörda!!!

Mycket trevligt rejsa-folk fanns på plats - Jon80 som gjorde en imponerande bandebut, Maciek som höll ett imponerande tempo i sin Volvo, Ragnar som körde bra i sin diskreta Saab, Stephan B som körde dagens läckraste bil (enligt mig, skall tilläggas), Barbapappa som höll bra tempo i sin Lupo, citat "träffens motorsvagaste bil", och Tobias H som säkert tog lika bra bilder som vanligt! Ett hedersomnämnande till Calle GSI som mekade till kl. 05, sov tills kl. 07 och som sedan kom till banan - RESPEKT! Tack även til er övriga som jag inte kommer ihåg namnet på!!

Jag tog inga bilder men det fanns det gott om andra som gjorde.

Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Jaha då har man kommit hem från en riktigt svettig dag på Kinnekulle !!!

Vem hade beställt det vädret ????

Måste tyvärr korrigera föregående talare med att den "motorstarka" Lupo:n INTE var Barbapappa utan jag själv.... trevligt o träffas föresten

Röda snygga bilar kan man lätt ta miste på

Trevlig träff med som sagt mycke variation på bilar.
Vet inte men kanske lite mer struktur vid incheckningen men sen blev det pli på folket.

Drifting med Volvo 142 är kanske inte min grej men det såg hejdlöst brutalt uta iaf....o i vissa stunder aldeles lifsfarligt oxå... :attentn2:

Tack till alla som var involverade !!!!

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Mårten: ber väldigt mycket om ursäkt för att jag blandat ihop dig med någon annan

Bra körde du i alla fall


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Man Tackar !!!

Inte illa pinkat själv

En bild på både min o Barbapappas Lupo sida vid sida på Bugrun 2004....jäg körde då på 17"...


_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
landin

Här sen Mar 2006
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Ngn här som har den oranga 940n? Det var ju helt brutal på driftingen, skulle vara kul och veta vad som är gjort och så

_________________
Daniel Landin
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Nej nej, nån Lupo körde jag aldrig idag! Men det fanns det andra som gjorde med bravur, snyggt jobbat med 75hästaren ordentlig fart i bitarna nu. Hade fullt sjå att hålla den bakom Clion som jag körde. Detta var för övrigt första banträffen för mig sedan sommaren 2004 tror jag det var, lite smått ringrostig får man väl säga, men spårvalet kom man ju in i bättre och bättre under dagen. Bilen funkade väl inte helt till belåtenhet, det var banpremiär för denna idag, störst missnöje kände jag över däck och stötdämpning, strax efter 'Molins knäpp' så kändes det som att åka gunghäst, fullt sjå att hålla bilen på banan.

Det var väldigt roligt att träffa flertalet rejsamänniskor 'live' också får tilläggas, kommer några bilder här om en stund också tror jag om jag kan hålla mig vaken, annars kommer dom i morgon.

Får tacka TPC-gänget för en trevlig dag, snyggt jobbat tycker jag.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005
Inlägg: 46



Rikard Svensson skrev:
Ett stort tack till TPC för ett bra arrangerat banmöte! Ett stort kaos vid incheckningen men sedan blev det ordning i leden.

Mycket variation på bilar och tempo men lagom bilar på banan samtidigt, mycket bra disciplin och koll i backspeglarna i min grupp gjorde det till en mycket trevlig dag! Tack till alla berörda!!!

Mycket trevligt rejsa-folk fanns på plats - Jon80 som gjorde en imponerande bandebut, Maciek som höll ett imponerande tempo i sin Volvo, Ragnar som körde bra i sin diskreta Saab, Stephan B som körde dagens läckraste bil (enligt mig, skall tilläggas), Barbapappa som höll bra tempo i sin Lupo, citat "träffens motorsvagaste bil", och Tobias H som säkert tog lika bra bilder som vanligt! Ett hedersomnämnande till Calle GSI som mekade till kl. 05, sov tills kl. 07 och som sedan kom till banan - RESPEKT! Tack även til er övriga som jag inte kommer ihåg namnet på!!

Jag tog inga bilder men det fanns det gott om andra som gjorde.

Rikard


Säger desamma..... å tack själv :-)........min banadebut via rejsa iaf....lär nog bli fler tillfällen...får börja hänga här lite mer nu :-)

_________________
Häls. Mr dOhC / Jens
http://www.garaget.org/Mr_dOhC
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Här kommer det några bilder. Det var den lilla kameran som var med igår, men det ska nog gå att se vad bilderna föreställer ändå.

Vad är effektivare än farthinder?


Asfaltsväg med 0-18 grus på, mindre gött på hemvägen när däcken var lagom klibbiga.


Välfylld depå, tredubbla led för att få komma ut på banan.


En 200 med bra fart i.


I tur och ordning: Rikard Svensson, Maciek & Ragnar.


En välpreppad 99:a, vet inte om ägaren håller till här.


En Honda som gick trevligt och bra ute på banan.


Lupo light.


Jonas TPC är ute och känner på grejerna.


Elegant banbil, gött muller. thumbs up


För de som hade dragning åt blank och välputsad plåt fanns det lite att bjuda på där också.


Svårfotograferad Audi.


En beemer med bra förställ över krönet till tv-kurvan.


Viss lättning utförd.


Kontoret.


En 942:a turbo då eller?


Sladdvänlig 242:a, trevligt motorval också, öronporr.


En till, denna på pannrummet.


Bra värme efter lunch.


200 på sladd över, runt tv-böjen.


Mr doch i full fart, så ska en 16v låta. thumbs up


Ragnar med 99:an.


Hemfärd över 'schlätta', gult och fint.


Inkörning av hö, sm i pollenallergi och hösnuva i bilen. Volvo även där förresten, men inte Hisingebyggt.


Det var väl allt för mig i bildväg eftersöker bilder på mig själv körandes om fick tagit några, silvrig gungig Clio åkte jag.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Hallå!

Jag dök upp på träffen nån gång efter 10, men fick inte köra pga. att det hängde nån droppe olja under min växellåda..... Surt.. Men det var kul att kolla på också.. men självklart hade det varit roligare att köra.

Jag fick till några bilder istället, då jag inte fick köra..
























_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
the rob
Skara
Här sen Jul 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Finns bilder från träffen på:

www.ARD-Racing.tk


_________________
Robert Åberg
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Rikard Svensson skrev:
....

Mycket trevligt rejsa-folk fanns på plats - Jon80 som gjorde en imponerande bandebut, Maciek som höll ett imponerande tempo i sin Volvo, Ragnar som körde bra i sin diskreta Saab, Stephan B som körde dagens läckraste bil (enligt mig, skall tilläggas), Barbapappa som höll bra tempo i sin Lupo, citat "träffens motorsvagaste bil", och Tobias H som säkert tog lika bra bilder som vanligt! Ett hedersomnämnande till Calle GSI som mekade till kl. 05, sov tills kl. 07 och som sedan kom till banan - RESPEKT! Tack även til er övriga som jag inte kommer ihåg namnet på!!

Jag tog inga bilder men det fanns det gott om andra som gjorde.

Rikard


Tack Rikard! Måste ha berott på den fina genomgång av banan jag fick av dig!! och vilken fart du har med Porschen

Så jag vill ta tillfället i akt och tacka Rikard, för en hejdundrandes bangenomgång, och bilsnack!
och Maciek, för att ha åkt med och instruerade på första passet, samt lyckats få med mig på min första träff

Kul som attans var det

Mvh Jon

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Var som sagt även jag där en sväng och tittade lite..

Blev dock inte så mycket bilder tagna, tyckte det var lite väl varmt och höll mej mest i skuggan..
Men några blev det iaf:

Riktigt fräck lupo.. thumbs up


En clio som ja tror mej känna igen härifrån?


En saab som även den fastnade i sökaren.




Rikads 944:a, tack återigen för åkturen! Lika skojj som alltid! thumbs up


och slutligen en lite dtm stukad calibra!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203



De va inte någon som råkade få några kort på den svarta 740n i driftgruppen?
Vore super i såfall. Tack på förhand.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3983



Även jag hade en trevlig dag i solen! Blir man återigen inspirerad att göra förändringar på bilen....

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005
Inlägg: 46



Fina bilder ni fått thumbs up

får även ja inflika att att "lilla vargen" ofta blev stor i backspegeln......hade passat med thåströms Var e Vargen på stereon :-P.........för det hade ja fullt sjå med att hålla koll på.......ser fram emot nästa möte Mårten......hoppas ja kan göra lite bättre ifrån mig då :-P.........men nu har jag ju blivit lite klokare vad det gäller däcktryck.....tack för alla tips......fästet blev bättre allt eftersom.........får även tacka för lån av tryckmätare och domkraft :-)

_________________
Häls. Mr dOhC / Jens
http://www.garaget.org/Mr_dOhC
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Fick äntligen testat ny byggda bilen på bana. Blåste turbo packning precis när jag fick ihop den kl 7 ifredas. Då var bara att riva ner allt igen för att bli klar väldigt sent.. Så man var lite trött på vägen hem igår hehe

Sen så tog de halva dagen innan jag fick kört 5-7varv problem fritt. Turbo slangar flög och servon krångla. Men är jätte nöjd med dagen ändå. Nu vet jag lite om hur bilen beter sig i kurvorna.

Ingen som råkade fota min mörk blåa nissan 200sx s13?

thumbs up thumbs up för en kanon träff och alla förare/bilar som verkligen kunde banan och körde riktigt fort Riktigt sköj att se

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



"Ingen som råkade fota min mörk blåa nissan 200sx s13? "

Min Son har den på foto i sin kamera.
"-Pappa det var den fräckaste bilen på träffen "
SAGT AV DANIEL HAGEL 9ÅR.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



TGR skrev:
De va inte någon som råkade få några kort på den svarta 740n i driftgruppen?
Vore super i såfall. Tack på förhand.

mvh Tobias

Jag har en dålig bild på den bara.. men kan lägga ut den ändå! Han såg ut att köra bra tyckte jag!! thumbs up Var det du eller?


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



P.Hagel skrev:
"Ingen som råkade fota min mörk blåa nissan 200sx s13? "

Min Son har den på foto i sin kamera.
"-Pappa det var den fräckaste bilen på träffen "
SAGT AV DANIEL HAGEL 9ÅR.


får hoppas den funkar ordentligt nästa gång Daniel ser den

Du kan inte maila över den bilden till mig eller?
stalle85@hotmail.com

mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Ansluter mig till resten av gänget och passar på å tacka TPC för en kanon dag , det vart lite strul i början innan allt kom igång men det flöt på bra senare förutom när drift gänget var ute och sladdade upp massa sand och grus upp på banan så att funktionererna fick sopa banan för hand ( på det sättet så tappade vi mycket körtid tråkigt men så är det när några ska leka thumbs down )
Tackar Rikard , Jon80 , Ragnar , Barbapappa för trevliga pratstunder i depån
Har tagit lite bilder som jag lägger upp senare.

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jon80 skrev:
Rikard Svensson skrev:
....

Mycket trevligt rejsa-folk fanns på plats - Jon80 som gjorde en imponerande bandebut, Maciek som höll ett imponerande tempo i sin Volvo, Ragnar som körde bra i sin diskreta Saab, Stephan B som körde dagens läckraste bil (enligt mig, skall tilläggas), Barbapappa som höll bra tempo i sin Lupo, citat "träffens motorsvagaste bil", och Tobias H som säkert tog lika bra bilder som vanligt! Ett hedersomnämnande till Calle GSI som mekade till kl. 05, sov tills kl. 07 och som sedan kom till banan - RESPEKT! Tack även til er övriga som jag inte kommer ihåg namnet på!!

Jag tog inga bilder men det fanns det gott om andra som gjorde.

Rikard


Tack Rikard! Måste ha berott på den fina genomgång av banan jag fick av dig!! och vilken fart du har med Porschen

Så jag vill ta tillfället i akt och tacka Rikard, för en hejdundrandes bangenomgång, och bilsnack!
och Maciek, för att ha åkt med och instruerade på första passet, samt lyckats få med mig på min första träff

Kul som attans var det

Mvh Jon


Det var lika trevligt för min del
Tycker att du gjorde stora framsteg under dagen , körningen gick bättre och bättre nu fattas bara R`däck och diff på bilen så kommer det att gå undan för dig med

Måste säga att efter att ha umgåts med dig en hel dag så har du fasnat rejält i träsket

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2006-07-01 Kinnekulle TPC
1, 2, 3   >>
11580 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande