Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-07-23 Sturup med Miata | 1 besök senaste veckan (3968 totalt) |
Det kom inget regn idag som jag trodde.
Tyvärr var det ingen bra dag för mig ändå. Jag kokte bromsvätska i första repan. Inget hände som tur var. Lotus var inbjudna och det var ovanligt många Lotusar. Mina bilder Smakprov: Känd "rejsa:ian". Flera Danskar var med också och några hade fejkad nummerplåt. En av många Eliser. Editerade bort lite svammel om bromsvätskor som jag inte har en susning om... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Tack för bilderna Niklas, snabbt jobbat med att få upp dem dessutom. Jag vill passa på att tacka Anders ohlsson igen för ett bra genomtänkt arrangemang och tacka alla träffkompisar för trevligt depåsnack.
Nu gäller det bara att få upp min medelhastighet 3 km/h för att köra jämt med Dennis Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||
Varmt, fuktigt och svårkört
Enormt bra arrat av Anders och co. Det var riktigt skönt att få tre stints innan KM3, det skulle inte blivit så bra med maxsatsning från början. Mer gas och mindre broms är receptet för högfartsdelarna och lägre ingångshastighet lösningen på abuse anysteer i lågfartskurvorna. Att dämparna är knallhårda gör det inte lättare när det går långsamt (min analys som inte behöver vara rätt). Det var riktigt skönt den timmen som diset var lite tjockare (så solen inte syntes). |
||||
Jag tyckte att arrangemanget funkade jättebra idag, trots flaggvaktsbyte efter varje pass.
Känns skönt att få prova en gång innan KM3. Gick ganska bra, men bakvagnen hoppade lite i sidled i de snabba kurvorna; tror nästan att fjädringen bottnade - och det hinner jag inte göra något åt förrän till vintern... Som vanligt hann jag inte gå runt och snacka så mycket; schemat var ju ändå lite pressat. Åkte hem från Malmö först kl 21 och hamnade efter en stund i ett extremt regnoväder - nedcabbat på motorvägen - vi och bilen blev dyngsura innan vi kom till en avfart och kunde stanna och få upp taket; sen blev det ca 50-60 km/h i en dryg halvtimme innan det gick att öka igen... De som körde om oss innan vi fått upp taket fick sig nog ett garv... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
När det spöregnar och man saknar tak så gäller det att iaf ha en keps på sig, annars blir glasögonen så härligt blöta (och de saknar torkare och defroster) . Annars finns det ju en vägren som kan användas i nödsituationer (och nödigt var det ju). |
||||
Sikten var nästan noll, så sambon vägrade låta mig stanna på motorvägens vägren - och vi vet ju vem som bestämmer. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Kan man få höra lite tider? Vad låg du på Dennis, runt 1.15 hög och 1.16 låg? /easec
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Kom på det när jag la mig igen att du var nere på hög 1,13 tid på Knutstorp. Du kommer nog ner till låg 1,14 när det är dags för MGCC. /easec _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Hej alla Miata / Lotus fans
Jag vill instämma i kören angående en väl genomförd förarträning på Sturup Anders hade full koll på läget och snabba byten av flaggvakter gjorde att vi alla fick mycket bantid Jag skulle skrivit detta inlägg på Miatasidan men vet inte hur Tack Anders ohlsson oxie / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Hur gick det Bengt, vad hade du för tider? Får SAAB:en köra med Miata-gänget? Funderar på att gå med i klubben nämligen. /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Där fick du för att du retade mig för att köra med cabben uppe ' Tycker Sturup är det svåraste banan i KM-serien. Bra att få träna, tackar Bengt för spårvals lektionen. Sen gick att åka fullt på några ställen. Fick till bra flyt på slutet Bengt spännade att du har en papperstuss som väger 1/2 gram när du kaliberar din kolvar _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Det blev en bra dag för mig trots att jag varken fick bytt ljuddämparen eller justerat hjulvinklarna i veckan som jag hade planerat.
Tog lite bilder när jag själv inte körde - finns uppladdade på http://somogyi.mine.nu/gallery/v/and Bilen fungerade bra men hänger inte med Dennis, måste bero på hjulvinklarna... Väl hemma svettades jag kopiöst och var alldeles rödflammig - värmeslag! - så det blev en kall dusch och baddning med kall våt handduk. Detta trots att jag hade druckit rätt mycket vatten (2 liter!) under tiden jag körde. Lite "teasers" Josen byter däck inför körningen. Varmt var det! Dennis och Niklas ser skeptiska ut. Lotus på drift i BMW-kurvan Dansk Miata som kränger friskt... WTF - en kopia på min??? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Man kan ju alltid hoppas - varmt väder vore gynnsamt (för däcktempen) _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Jo, vissa straffar gud direkt. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Vill passa på att tack alla deltagare för bra diciplin som gjorde att arrangemanget flöt på bra även denna gång!
Lite stökigt blev det att byta flaggvakter efter varje pass men där ställde alla upp superbra tycker jag! Stort tack för det. Att både arrangera och köra själv är en stökig kombination. Det blir mest fokus på att få arrangemanget att fungera. Upptäckte dessutom sent dagen innan träffen att två av mina däck var sämre än jag trodde från början. Dagen till ära var ju min och P-o:s bil utrustade med dataloggern "Driftbox". Tog det väldigt lugnt första passet mest för att logga lite data. Det fanns "lite" däck kvar till andra passet men när jag försökte ta i lite så upptäckte jag att alla dämparna stod i komfortläge vilket gav en lite läskigt mjuk bil i de snabba partierna. Som sagt svårt att hålla ordning på både bil och arrangemang! 6 varv blev det sedan greppade inte höger fram längre (vilket ju får jobba hårt på Sturup). När jag kom in i depån så var corden framme på stora delar av däcket! Lite intressant data blev det i alla fall som jag och P-o utbytt efter våra körningar. Driftbox är inte direkt billig men en riktigt kul pryl! Eftersom jag inte körde sista A-passet så passade jag på att ta fram kameran och tog "några" bilder (ca 280 blev det visst!). Stort tack även till Anders Bladh och Thomas Bjernflo som hjälpte mig vid huvudposteringen och gjorde fotandet möjligt. Ett smakprov på bilder kommer här. Alla bilder finns på: http://hem.passagen.se/racepix Mvh Anders |
||||
Eftersnack 2006-07-23 Sturup med Miata | 1 besök senaste veckan (3968 totalt) |